ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Tomasz78    1029

o nic  dodatkowe źródło zasilania zewnętrznego ,z reguły nie potrzebne wiec odpięte ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

Ok, a powiedzcie mi jeszcze jak klakson wyje non stop to gdzieś zwarcie w kablach lub przełącznik siadł?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Klakson w mtz jest sterowany masą. Może być zwarcie po drodze nawet do gniazdka przyczepy, bo tam idzie jeden z przewodów. Zdejmij pokrywę pod zegarami z prawej strony i wypnij wtyczkę, żeby sprawdzić. Zobacz też przełącznik. A i jeszcze powiedz który masz rocznik ciągnika.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

Ciągnik 99 r, Zarówno klakson jak i włącznik nowy. Klakson z tego powodu, że przepalony był - sprawdzałem na krótko i nie łapał, a włącznik nowy bo stary popękany był. Wszystkie światła, kierunki ok to chyba włącznik ok. Zwarcie gdzieś pewnie się robi bo jak dokręcam pokrywę na zegarami, tam gdzie bezpieczniki to włączają się drogowe światła.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W której części Polski?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

Panowie a jak ładowanie pokazuje mi na mierniku max 13V, a alternator jest sprawny bo dzisiaj sprawdzałem u elektromechanika i wyszło 14.4V, to od czego najlepiej zacząć szukać problemów z brakiem ładowania? Walnięty aku czy gdzieś po drodze gubi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W mazowieckim myślałem, że byłoby do wzięcia, ale chyba nic z tego. 

@Barbatoos też mam 14.4v na alternatorze, a na akumulatorze już tylko 12.50v-13v. Nie wiem o co chodzi, pytałem kiedyś na AF ale jak zwykle nic mądrego...


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Kolego, podstawy się kłaniają, zmasowanie alternatora, głupi amperomierz, złącza pod deską, nawet hebel masy. U mnie główne kable są puszczone osobno grubsze i bezpośrednio alternator-amperomierz, rozrusznik-amperomierz. Ale następnym razem gdybym to robił to zrezygnuję z amperomierza, bo i tak jest spadek napięcia...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352
jak masz. ruski alternator to tak bedzie jak pisze Ltz tak wyszly z fabryki

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Ale nie z takimi spadkami, że tu tyle a tu tyle.... U mnie ruski alternator się spalił, teraz mam samochodowy i jestem zadowolony, ale połączenia porobiłem jak się należy.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Witam Forumowiczów

Mam przeprowadzać remont Mtz 82 i mam dylemat co to zestawów naprawaczych jest ich teraz dosć sporo , ja przymierzam sie do kupna zastawów motordetal podobno oryginalne ruskie , i sa 5 pierscieniowe ostatnio wkładałem zestawy naprawacze made in cccp bo takie na magazynie znaleźli i były 4 pierscienowe i po prostu sie juz pogubiłem , a dlaczego remont? bo zaczoł dosc dobrze puszczac odma dym i bierze olej ostatni remont robiłem mu 10 lat w tyłu i tylu czesci, tylu firm nie było. I jeszcze co do uszczelek pod głowica sa jakieś silikonowe i metalowe i waszym zdaniem która bedzie lepsza ? i kolejne pytanie jest takie , mam kabine ta malizne i mam zamiar wsadzac ta nowa i czy mocowania sa takie same ? czy bedzie trzeba cos przerabiać  ?  czy usadowi sie na stare uchywty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

No to muszę się tym zająć bo nie ma nic bardziej irytującego jak przygasajace światła robocze/LED.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

@kukum mówili, że na 5-pierścieniowych będzie gorzej z odpaleniem i rzeczywiście pierwsze godziny kręcił ciężko. Te zestawy mają służyć dłużej niż 4-p. i zużywać mniej oleju. Jak silnik po remoncie, to uszczelka zwykła, najlepiej ze ścieżką silikonową i oczywiście wkładki teflonowe.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Czyli te 5 pierscieniowe na poczatku beda stawiać większy opór i tyle , a po dotarciu ma być juz wszystko ok , czyli wezmę te 5 pierscieniowe , rozrusznik szybko obrotowy i dobry aku powinien sb spokojnie poradzić , dzieki za porade ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

witam

przyszedł czas że to ja potrzebuję cennych rad

:)

Belarus 820

nie laduje aku od rozruchu tego mniej obciążonego,,pali sie kontrolka czerwona od lądowania choć wskaźnik pokazuje ponad 14v na zegarze 

alternator sprawdzony,  sprawny ,ładowanie aku od instalacji 12v podobnie 14v na mierniku

pali bezpiecznik 20a w przetwornicy , zwarcie jest między czarnym przewodem  wchodzącym do przetwornicy na którym jest + a stykiem na którym jest -  (tak pokazuje miernik)
instalacja orginal 

co jest nie tak? przetwornica padla ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Ja bym polecał brać zestawy na 3 pierścienie bo są lepsze pod względem tarcia mniej się traktor grzeje i zużywa tulei oraz lżej pali. Na 5 pierścieni to prawda strasznie ciężko pali szczególnie w zime i szybciej się zużywają bo górne pierścienie chodzą praktycznie na sucho. Sam założyłem zestawy na 5 pierścieni i żałuje że nie wziołem na 3 pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

 

Podjął się ktoś takiej przeróbki MTZa na szybką skrzynie? Kupiłem MTZ 920,4 i ma on skrzynie zwykłą 9 na silniku obroty max 1900obr/min i jest wolny na trasie niecałe 30km/h jedzie słyszałem że nowe belarusy 920 i 952  serwis kania wałcz przerabia te które są sprzedawane na niemcy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Już wiem co i jak zmiana kół przed głowną skrzynią, przerabiają modele 920 i 952 bo one mają niższy zakres obr silnika, a wedłóg mnie bez sensu walić obroty 2500obr,min  bo rozblokować pompę żaden problem, lepiej ogarnąć temat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszc355    2180

MTZ 82TS też mają niższe obroty silnika i są wolniejsze niż np Pronar 82 SA z taką samą skrzynią biegów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja już bym wolał mniejszą różnicę prędkości między 8a9 i żółw-zając z synhronizacją niż możliwość jazdy 50km/h Ale każdy ma swoje oczekiwania i potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanosho    1

Jeśli chodzi o szybkiego Belarusa to słyszałem o wersji 892 ale ze skrzynią synchronizowaną 5 biegową.

Spotkał się ktoś z taką maszyną? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Panowie, wymieniacie te kabiny a nie zostały Wam czasem blachy zabudowy pod kierownicą od tej małej budy? Bo mi brakuje tej od strony dźwigni hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj