Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj chwilę po odpaleniu, coś zaczęło dziwnie stukać w silniku (bodobny dźwięk kiedyś wydała trzydziecha gdy ojciec trochę przesadził z samostartem) były to pojedyńcze stuki jak by ktoś napierdzielał z karabinu trwało to jakieś 10-15s po czym ustało i silnik normalnie pracował. Domyśla się ktoś co to może być. I jeszcze jedno pytanie skąd Panowie zamawiacie części, do Mtz? Jakies 3/4 tyg temu założyłem  nowy bendiks rozrusznika, i wczoraj przy odpalaniu znowu przepuścił, normalnie cholera mnie bierze, od kwietnia to już 3 i za każdym razem równie badziewiasty. Ten ostatni zamowiony z Agro-Mar.....

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano

Ja biorę właśnie z Agro maru ale mają tam części tańsze i droższe , może lepiej dać parę zł więcej i kupić lepszej jakości część , ogólnie brałem od nich dużo części ,czasem się mylą ale z zamiana nie ma problemu 

Opublikowano (edytowane)

Również obstawiałem coś z zaworami, zobaczę jutro czy to się powtórzy.  Co do rozrusznika, to poza bendiksem wymieniane były również szczotki, zdziwiła mnie trochę ta dzwigienka która go wypycha, bo była rozgięta na tyle że nie obejmowała kołnierza na bendiksie.  Akurat ciągnik był mi potrzebny, i ją podoginałem tak by pasowała bez wymiany. Elektromagnes będzie też do wywalenia, ponieważ w zasadzie nie ma już gwintu na śrubie od przewodu plusowego. Jakość części do mtza, dość dobrze znam dlatego najtańsze omijam szerokim łukiem. A i mam rozruch na 24v, chociaż nie wiem czy to akurat ma jakieś znaczenie.

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, a może nawet i obudowę, u mnie łożysko złapało luz właśnie w obudowie plus rowek od uszczelniacza zrobił się na półosi. Dzień roboty i ogarnięte, nowa obudowa, łożysko i uszczelniacze około 600zł wyszło.  Bez dobrego pneumata też lepiej nie podchodzić do tej operacji:)

Jak odkręcisz koło złap za półośkę i poszarp, jak nie wyczuwasz luzu to łożysko masz raczej dobre

Edytowane przez grzesiek88
Opublikowano (edytowane)

pytanko mam, cieknie mi olej spod ciagnika, z miejsca zaznaczonego zielonym kolkiem (troche slabo widac) dokrecalem, nie pomoglo, czy to winna oszczelka czy tam cos jest pod ta pokrywka i z czegos leci?

Zdjęcia

Edytowane przez Bambi14
Opublikowano

a co jest pod ta zaslepiona blaszka? rozumiem ze jesli cieknie z przelacznika 540/100 to tez trzeba olej spuscic? seweryn bez Ciebie ten temat by nie mial sensu bo tylko ty znasz ruskiego na wylot :)

Opublikowano (edytowane)

Pod tą pokrywką żeliwną jest zębatka  womu. Tak żeby wymienić oringi na przełączniku trzeba  spuścić olej, odkręcić tą pokrywkę bo przełącznik 540/1000 wyciąga się właśnie do środka skrzyni. czyli automatycznie wymienisz jedno i drugie dla świętego spokoju.  Same oringi jeśli masz możliwość dobierz sobie grubsze a  w otworze zrób fazkę żeby lepiej weszły bez ich uszkodzenia. Spokój na długo.

Dzięki serdeczne ale nie wiem wszystkiego a na forum są lepsi :)

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

seweryn, czy olej jasol agri CD 15w40 jest wystarczajacy do mtz czy warto lac cos lepszego? jeden gosc mi mowil ze ten jasol jest robiony ze starego oleju i dalo mi do myslenia.. kupuje go po 8,50zl przy bance 30 litrow

jeszcze jedno, jak jest smarowany przedni sworzen w mtz bo nie widze nigdzie kalamitek?

Opublikowano

Sworznie przedniej osi? W ogóle nie są smarowane, nie ma też kalamitek. Niektórzy przy wymianie tulejek robią otwory i zakładają. 

Co do oleju nie wypowiem się za bardzo. jedno jest pewne skrzynia ruska pod tym względem wymagająca nie jest i oleje typu GL-4 w zupełności wystarczają.

Opublikowano

He kurcze nie wiem skąd mi się skrzynia wzięła.  No właśnie nie ma zielazo po zielazie  się buja. Twarde zresztą jak diabli. 

No a olej silnikowy... ja osobiście na nim oszczędnosci nie uznają ale i przesadnej rozrzutności też. Żadnych turdusów, superoli nie chjcę widzieć czyli ogólnie olei poniżej 10 zeta za litr. Sam z racji tego że jeżdżę w zimie  a wymiany robię książkowo kupuje mobila delvaca.  Tak ze tutaj nie doradzę. Ja bym nie kupił.

Opublikowano
Ten przełącznik WOM można też pociągnąć w dół i z tego co kojarzę to jeden oring mozna wtedy wymienić tylko później trzeba nim trafić w przesuwkę. A olej może też lecieć z obudowy sprzęgła. MTZ ma przeważnie przód wyżej więc raczej z przełącznika olej się nie dostał na przód tego dekla.
Opublikowano (edytowane)

Może i trochę wyżej ale ciągnik równo zawsze nie stoi.  Osobiście zakładam ze to albo z niego, albo z obudowy sprzęgła. Choć z obudowy  jest zawsze brudniejszy i często kapie z  łbów śrub którymi jest przykręcona blacha.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Co do przedniego wahacza to ja zrobiłem to po swojemu i jestem zadowolony, zdjęcie wrzuciłem do galerii .

A co do oleju to też leje delvaca , tu nie ma co się łakomić na olej po 8 zł

Edytowane przez slawek80
Opublikowano
Ja teraz do skrzyni wlałem Jasol transgear 460 a Wy mnie straszycie że to jakiś wynalazek. W okolicy dużo osób bierze ten olej i nawet znajomy mechanik go polecał. Nie wiem tylko czy nie za gęsty wziąłem i chyba doleje rzadszego. Znajomy lał 460 i 600 pół na pół to już w ogóle kisiel. Ciekawe co na to wyżej położone łożyska.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v