Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie wyrzucaj tego rozdzielcza bo zapewne jest dobry, pewnie nie ma jednej sprężyny, drążek reakcyjny pękł i regulacja siłowa się przestawiła, odpieła się jedna zawleczka i spdła jedna roleczka z prowadnic dźwigni + oringi w środku rozdzielacza do wymiany kilkanaście złotych , a nawet scieło wpuścik w dźwigni... jeżeli podnosił i nagle nie podnosi to nie rozdzielacz!!

Weź kogoś kumatego co zna tę konstrukcję i w mig to zrobi, ty widzę że krążysz jak ćma wokół rozdzielacza i nic nie czaisz, przez internet nikt tego nie naprawi jak ty sam nie masz pojęcia co do czego!

Tam jest za dużo rzeczy do zepsucia ! mam zdjęcia tego ale raczej nic ci nie pomogą...

Opublikowano

Mechanik był we wtorek wymienili od razu atak i koło talerzowe, ponieważ na ataku uszkodzonych było 9 zębów. A podnośnik nie podnosił bo jakiś zawór na rozdzielaczu się zaciął. Ale już podnosi. Obyło się bez wymiany rozdzielacza.

Opublikowano

Witam

 

Koledzy sprawa wygląda następująco....2 tygodnie temu wymieniłem pierścienie na tłoku bo tak sobie podnosił dalej kiepsko podnosił ale teraz to już wszystko podnosi tylko jak przy gazuję .Dzisiaj spuściłem olej i rozebrałem pompę, oringi w pompie wyglądają na dobre...zawór przy pompie też wygląda na dobry(rozbierałem-sprężyna cała)Pompa ma nie całe 3 lata...czy możliwe że w środku już się skończyła...?Ostatnio jak były podobne objawy i pompa klękła z tym że raz była pęknięta a raz skończyły się oringi.Tym razem wszystko wygląda ok...Podnośnik opuszcza i to na pewno wina rozdzielacza ale czy rozdzielacz też jest winny kiepskiemu podnoszeniu? Proszę o szybką poradę bo siewy na karku a ja zostałem z nie sprawnym podnośnikiem....

Opublikowano

opuszczać ci może również przez zużyty tłok, cylinder, uszczelniacze, lub zawór przy cylindrze, lub rozdzielaczu. jak szybko opuszcza to to może być przyczyną. a jeśli powoli to zużyta pompa

Opublikowano

Uszczelniacze wymienione 2 tygodnie temu.Tłoczysko nie było porysowane...Opuszcza szybko.Ciężkie maszyny jak zgaszę silnik to od razu opuszcza...Samo opuszczanie tak strasznie nie przeszkadza ale to że kiepsko podnosi(stało się to z dnia na dzień) to już jest duży problem...

Opublikowano

Sąsiadowi wymieniałem pompę miesiąc temu. Objaw był identyczny. Wymienili oringi w rozdzielaczu, uszczelnienie tłoka i nic to nie dało. Pompa była kiepska, podnieść nie chciała a nawet nie potrafiła uzupełnic oleju gdy podnośnik był podniesiony na wolnych obrotach. Trochę wyrobią się zębatki, obudowa, łożysko igiełkowe. Nie zobaczysz znaczącego zużycia a suma tych luzów jest duża. Sprawdź ciśnienie na wyjściu hydr. zew. i wszystko się dowiesz. Dobra pompa robi swoje na niskich obrotach silnika.

Opublikowano

Wychodzi, że pompa się skończyła.

Ale bez pomiaru ciśnienia np na wyjściach szybkozłączy to zawsze jest niepewne.

Proponuje podpiąć coś bod szybkozłacza np: przyczepę i sprawdzić jak podnosi, albo nic nie podpinać ruszyć dźwigniami hydrauliki zewnętrznej i czy jest obciążenie na pompie , może nawet być słychać opór na silniku, jesli nie ma nic to pompa do wymiany jesli oczywiście zawory przelewowe sprawne.

Opublikowano (edytowane)

Pękła mi obudowa podnośnika w związku z tym mam pytanie.

Czy sam dam radę przełożyć stare części do nowej obudowy,fachowcy wołają za przekładke 200zł ?

Czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia,szczypce,ściągacze,prasa itp?

Edytowane przez asharot
Opublikowano

Dzięki Koledzy za rady..udało mi się rozwiązać problem.Teraz elegancko podnosi i co najważniejsze nie opada przy zgaszonym silniku.Wymieniłem oringi w pompie,oringi w rozdzielaczu i zawory bezpieczeństwa.Mam nadzieję że teraz będzie trochę spokoju z podnośnikiem:)

Opublikowano

Jeżeli pękł ci plecak(pokrywa) to napewno dasz rade, w sumie nie wiem co pękło bo podnośnik to trochę za ogólnie....

wszystko schodzi rękoma oprócz tulei mocowania drążka reakcyjnego, tu potrzeba młotka :D wychodzi on w lewo(tuleje), główny wał o ile pamiętam w prawo, o ile nie pokitrałem stron, a reszta jak w ursusie klucze 10,13,17, 19, 22, 24 i 27mm.

Opublikowano

Pękła mi obudowa podnośnika w związku z tym mam pytanie.

Czy sam dam radę przełożyć stare części do nowej obudowy,fachowcy wołają za przekładke 200zł ?

Czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia,szczypce,ściągacze,prasa itp?

 

 

Jak masz choć trochę pojęcia o mechanice to przełożysz bez problemu. Potrzebne są standardowe klucze ,szczypce do segerów,młotek ,jakieś drewno do pobijania i jakieś wybijaki,śrubokręty itp.

 

Ważne jest aby to dobrze z powrotem złożyć,najlepiej właśnie porobić zdjęcia przed rozebraniem ,aby w razie czego mieś porównanie.

Doradził bym od razu jak będziesz miał rozebrane wymienić wszystkie oringi uszczelniające na nowe ,koszt niewielki a i cieknąć nie będzie. Jak chcesz to mam gdzieś swój opis ze zdjęciami jak rozebrać i poskładać uszczelniacze.

 

Napisz jeszcze w jaki sposób pękła Ci ta obudowa? Czy podczas podnoszenia ?Czy miałeś max podniesione i przez jakąś nierównosć maszyna podskoczyła gwałtownie ?

Opublikowano

Będę bardzo wdzięczny za zdjęcia z opisem przekładki.

Obudowa pękła między wałkiem co zakłada się ramię a śrubą do przykręcania podnośnika.Już kiedyś dawno temu było tam spawane a teraz zapiąłem agregat 2.1m i pękło koło spawu tak z 5cm .Agregat waży tylko 400kg ale jest dość długi.

Podnośnik generalnie działa OK maszyna samoczynnie opadnie gdzieś po 3 godzinach.

Jak już rozbiorę i chciał bym wymienić uszczelnienia w rozdzielaczu to trudna to sztuka?

Pierścienie na tłok to najlepiej jakie założyć?

Trochę cieknie olej z tego wałka z tyłu (w katalogu nazywa się rura zębata) jak to uszczelnić ?

Opublikowano

Wymiana oringów w rozdzielaczu nie jest trudna trzeba zachować czystość i ostrożność aby nie porysować lub po uszkadzać powierzchni współpracujących części.

Wymieniałem kiedyś i wazne jest aby oringi były dokładnie takie jakie mają być (nie za duże ani za małe) Wymiary są podane w katalogu (choć chyba nie wszystkie z tego co pamiętam). Ja miałem problem bo nie mieli akurat takich wymiarów i pozakładałem najblizsze jakie mieli ,ale było to za mocno spasowane i się zacinało i nie byłem z tego zadowolony i kupiłem rozdzielacz po regeneracji. Są one tam bodajże na dwóch zaworkach z boku rozdzielacza(w katalogu to dokładnie widać).Na suwakach od podnośnika i kipru ,żadnych oringów nie ma więc ich nie wyjmujemy niepotrzebnie.

 

Co do manszet na tłoku podnośnika to miałem już różne ,ale faktycznie najlepsze są te z niebieskie niby mówią ,że niemieckie,pod warunkiem ,że gładź cylindra nie porysowana nadmiernie, wtedy ,żaden długo nie potrzyma.Nie zaszkodzi też wymienić metalowego pierścienia.

 

Co do tego uszczelnienia to wszystko jest opisane na tych moich zdjęciach ,co prawda jest to opis na podnośniku zetora ale to wiele się nie rózni. Prześlij mi swój adres mailowy to wyślę.

 

Pytałem w jaki sposób to pękło bo zdarza się tak ,że jest źle wyregulowany skok podnoszenia , ramiona są przy max podnoszeniu za wysoko. Tłoczysko opiera o tylną ściankę obudowy mostu i wtedy wysadza pokrywę. Mało kto pamięta aby to sprawdzić...

A łatwo to sprawdzić podnosimy dźwignią na max (warto zaznaczyć na ramionach i pokrywie kreską) chwytamy za ramiona podnośnika i podnosimy ręcznie do góry i musi być ze 0,5 cm luzu wtedy jest dobrze. Jeśli jest za mało to regulacji dokonujemy luzując śrubę M10 trzymającą tarczę od sterowania podnośnikiem przesuwając w odpowiednim kierunku do przodu lub do tyłu w zależności co chcemy uzyskać(jest tam otwór fasolkowaty i do tego on służy).

  • Like 1
Opublikowano

Witam

Dwa lata temu miałem zrobioną regenerację podnośnika, wraz z wymainą rozdzielacza.

Po regeneracji wszysko działało bez problemu. Ostatnio szybko opadał sprzęt, więc wymieniłem uszczelnienia na tłoku i pomogło.

Problem pojawił się po podczepieniu wałów (około 1 tony). Wały podnosi ale nie do końca, ostatni wał nie jest cały czas uniesiony tylko oderza o ziemię. Podnosi szybko, nie opada, tylko jest za nisko.

W czym może być problem, zawór bezpieczeństwa przepuszcza przy za niskim ciśnieniu?

Opublikowano

to zapnij na dziurę na samym dole i po problemie, poza tym one ważą 1 tone to co ty chcesz...

Opublikowano

No bez przesady, cała wieś targa te wały sześćdziesiątkami i trzeba tylko uważać aby przodu nie poderwało.

Sam kiedyś targałem, a teraz po prostu nie podnosi mi ich do końca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez andrewk
      Do sprzedania dwa siłowniki jednostronne do ładowacza czołowego 40/60 skok 630mm ( min 870mm, max 1500mm ).
       
      Siłowniki jak nowe, używane niecałe 6 miesięcy - powód sprzedaży jest prosty, wymieniam na wzmocnione.
       
      Możliwość wystawienia na allegro.
       
      Cena 300zł/komplet.
       
      Jak dobrze zagadasz to wysyłka przy wpłacie na konto w cenie
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       
       
       
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v