Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dodam ze pompa jest nowa zetorowska

a teraz planuje kupno nowego rozdzielacza z Tucholi jeśli to nie pomoże to się poddaje

a jaka pompa od zetora pasuje do c-360? mój sąsiad kupił jakąś zetorowską i jest za duża...

Opublikowano (edytowane)

a po czym sądzisz ze ten archimedes jest lepszy??

 

hm.... czekam również na inne opinie na temat tych rozdzielaczy do c 360

 

na allegro jest a ja kupiłem w sklepie farmexpert

Edytowane przez szymonek5320
Opublikowano

matelusz, to nie chodzi o pompę od zetora, tylko pewnie do C-360 wyprodukowaną przez firmę Zetor

 

o taką:

 

http://farmexpert.pl/pompa_hydrauliczna_4654631_a_33_5_dm_c_360_oryginal_zetor__produkt6934.aspx

 

 

Co do podnośnika to użytkujemy 3 rozdzielacze - archimedes 2 sztuki i jedną tucholę - tuchola po roku nam przeciekała - archimedes póki co bez problemów.

 

Zasadniczo - racje, że oba rozdzielacze są dobrej jakości, jednak ja bym obstawał przy A. :)

Opublikowano

witam , dziś chciałem podnieść podnośnik , wałek był włączony a on nie podnosił (olej był) po chwili podniósł na wysokość ok. 1/4, i od tamtej chwili podniośnik chodził odwrotnie czyli jak dźwignik wziołem na podnoszenie to on spadał , a jak spuściłem dźwignie to on podnosił . wyłączyłem ciągnik , po chwili włączyłęm i już było dobrze , co to mogło być ??

Opublikowano (edytowane)

seweryn20, ten brakujący oring- pozycja 49 to wg moich danych 15,3x2,4- nie jest to poparte katalogiem bo nie mogę dziada znaleźć, a opisami na woreczkach w których je trzymam. W ogóle to te krajowe rozdzielacze to ciężki temat bo mają tak ciasno dobrane oringi, a do tego są tak niechlujnie wykonane, że praktycznie ciężko złożyć rozdzielacz bez zcięcia któregoś oringu- na szczelności to nie traci ale paproch gdzieś podejdzie i zacina się ten zaworek co jest w poprzek wrzucony ( ma on wpływ na pracę podnośnika). Czasem kilka razy trzeba go wyjmować zanim się uda poprawnie zmontować. Co innego rozdzielacze zetora- wykonane jakby luźniej, zcięcia gum podczas montażu sporadyczne. Czesi używali innych uszczelnień- tam gdzie u nas jest 15,3x2,4 Czesi używają 14x2 i tak wszystko bez wartości po przecinku. Ostatnio miałem dostać do zrobienia rozdzielacz zetora od kolegi, zaopatrzyłem się w gumy pod zetora, przywiózł mi zawiniątko, rozebrałem, pomyłem, przychodzi do montażu i bomba- dobrze, że miałem zapasy do c360 bo się okazało, ze zetor miał Polski rozdzielacz.

Odnośnie 40 zł za zestaw gumek- oringi kupuję na sztuki w cenie kilkunastu groszy za sztukę, tak więc jak kupię kilka kompletów dla c360 i kilka do zetora to wychodzi mnie to 10-12 zł. Wiem, że miedź jest droga, ale te kilka podkładek nie może tyle kosztować.

Piotrek14, podejrzewam jakiś paproch w rozdzielaczu i się któryś zaworek zawiesił- trzeba obserwować sytuację i jak się będzie powtarzać to będzie trzeba grzebać.

pooch, odnośnie rozdzielaczy to jeśli chodzi o te stare szare żeliwne (chyba to był Archimedes) to faktycznie rozbierałem je tylko z powodu zużycia gumek- stare, twarde, wytarte, spękane. Dwa może trzy razy miałem Tuchole- nowe sztuki po 2-3 lata (takie odcień brązu, gładkie powierzchnie z zewnątrz) i już gumy w śmietnik, jeden miał wytarty suwak, z jednego wyrzuciło jedną z tych wbijanych zaślepek- była źle zaklepana. Odnośnie pompy którą wskazałeś nie był bym taki pewny ile ma ona wspólnego z zetorem (poza pudełkiem i tabliczką)- korpus z zewnątrz wygląda na krajowy, Czesi mieli inną wymiarówkę kół, łożysk i przekładek niż nasze do c360, w tylnej pokrywie był umieszczony specyficzny system kompensacyjny (tłoczki podparte sprężynami) i wątpię by się to zmieściło w tej pokrywie- ale bez zajrzenia do środka głowy nie dam. Tak więc to może być taka pompa Zetor jak spotyka się pompy niemieckiej firmy Granit.

Edytowane przez t-tas
Opublikowano

Mądrze mówicie kolego t-tas . Wiem ze coś tam było z tymi oringami, szczególnie jeden był taki upierdliwy co go lubi ścinać w czasie eksploatacji podnośnika i faktycznie nie miało to wielkiego wpływu na prace. Ale jak z czasem rozciekły się inne to suma wycieków była już poważna. Dawno z rozdzielaczem 60-ki nie robiłem i troche wypadłem z tematu, nie kupowałem nigdy kompletów uszczelnień rozdzielacza tylko robiłem je samemu bo taniej wychodziło i można było kupić lepszej jakości.

Opublikowano

t-tas - pompa zasadniczo pewnie nie jest robiona przez jakas zetorowska fabrykę - tylko jakiegoś podwykonawcę, ale sam fakt, że podpisują się pod tym produktem, sprzedają jako swój - znaczy dla mnie, ze musi to byc produkt jakościowo sprawdzony i dobry.

 

Swiadczy o tym takze fakt, ze bynajmniej jak nie miałem z takimi produktami nigdy kłopotów, reklamacji czy dziwnych przygód. Czego niestety nie powiem o rzeczach Granitu czy chyba Agtech (rzekomo wyprodukowanych w Niemczech (a raczej w niemieckiej Republice Ludowej w azjii? :) )

Pompę swojego czasu reklamowałem dwa razy i za trzecim poprosiłem o zwrot kasy.

 

Reasumując, jeżeli firma solidna typu zetor podpisuje się pod czyms to liczę na sprawdzona jakość i niezawodność i poki co na tym dobrze wychodzę.

Opublikowano

Jeszcze słowo odnośnie oringów. Takie "komplety" zazwyczaj nie mają historii- ktoś, gdzieś kupuje gumki u kogoś i robi z tego komplet zarabiając kilkukrotną wartość tego co jest w woreczku. Ja zawsze kupuję oringi w zaufanych punktach, a obecnie właściwie tylko w jednym punkcie we Wrocławiu- w firmie która jest producentem uszczelnień gumowych, ich dystrybutorem (także obcych wyrobów) i zajmuje się serwisem hydrauliki siłowej i co powiem to mają wysoką jakość i powtarzalność wyrobów jeśli chodzi o oringi, a ceny to jedynie kilkanaście groszy za sztukę.

Odnośnie zaufanych i sprawdzonych punktów- zrobiliśmy raz z tatą pompę do bizona i to nie komuś obcemu lecz koledze- zapłacił, pojechał i po kilku godzinach wrócił z pompą mówiąc, że nawet nie podniósł raz do końca hedera- szybki demontaż pokryw ukazał rozpuszczone oringi z "gumy olejoodpornej"- szybkie mycie i podmiana na nowe gumki załatwiły sprawę, ale ile się można wstydu najeść bo ktoś w sklepie dał zwykłe oringi zamiast olejoodpornych. Jeden zakup w tej firmie- pierwszy i ostatni.

Opublikowano (edytowane)

Zetor sprawdzony? Ciekawe w czym. Oryginalne pomki i wyprzęgniki to dziadostwo. Musisz mieć szczęście żeby trafić na tekie które nie rozlecą się w ciągu pół roku. Z tarczami hamulcowymi też różnie, słabe półosie i pare innych rzeczy by jeszcze znalazł. Części zamienne są tylko troche zetorowskie są tylko troche lepsze od podrubek. Nawet zakupy w czeskich sklepach nie wiele pomagają. Zetor nie jest zły ale jakością części zamiennych nie poraża.

 

 

 

 

t-tas masz rację. U nas jest sklep zajmujący się sprzedażą uszczelnien. Oringi sa dostępne w przynajmniej z dwuch rodzajach materiałów, tak samo uszczelnienia tłoków i cała reszta. To co jest w paczkach to dziadostwo. A gdybyś zobaczył takie komplety do mtz-ta to dopiero byś się załamał.

 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Nie mam zaczepionego żadnego ciężaru, tydzień czasu temu nie chciał podnoście wcale ale coś się ruszyło i podnosił a teraz podniesiony jest do góry i nie opada co trzeba będzie wymienić ?

Opublikowano

Trzeba zdjąć pokrywę podnośnika(plecak) i zobaczyć co się stało, bo na razie to tylko gdybanie. Skoro piszesz że były problemy z podnoszeniem to możliwe że posypał się mechanizm sterujący.

Opublikowano

Zdejmij pokrywę i będzie wszytko wiadomo, tak czy inaczej bez tego się nie obejdzie. To że tur działa a podnośnik nie wskazuje na zacięcie się suwaka przez jakiś syf, bądź uszkodzony mechanizm sterujący.

Opublikowano

Zdjęta była pokrywa i wskazywało ze to wina tłoka i został wymieniony tłok cylinder i pierścienie tłokowe i podnośnik i teraz podnosi ale na bardzo wysokich obrotach i co teraz może być ?

Opublikowano

U mnie w c-360 jest tak że włączając pompe i chcąc podnieśc ramiona do góry to nawet nie drgnie a jak włącze bieg i ruszam to normalnie podnosi do góry.

Co mogło nawalic? W czym szukac przyczyn takiego zjawiska?

Opublikowano

ale jak wlaczysz pompe to puszczasz pedal sprzegla :huh:

 

robię to tak:

1. wciskam sprzęgło

2. włączam pompe (lewa rączka wdół)

3. puszczam sprzęgło

 

i nie ma żadnej reakcji na ruchy manipulatorem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez andrewk
      Do sprzedania dwa siłowniki jednostronne do ładowacza czołowego 40/60 skok 630mm ( min 870mm, max 1500mm ).
       
      Siłowniki jak nowe, używane niecałe 6 miesięcy - powód sprzedaży jest prosty, wymieniam na wzmocnione.
       
      Możliwość wystawienia na allegro.
       
      Cena 300zł/komplet.
       
      Jak dobrze zagadasz to wysyłka przy wpłacie na konto w cenie
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       
       
       
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v