Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam. Mam problem z hamulcami w moim rusku mianowicie koła lubią się blokować. Rok temu wymieniałem tarcze i czytałem że trzeba wymienić sprężynki. Dodam że rusek jest z 97 roku i przy hamulcach nic nie bylo robione( oprócz tarcz rok temu). Jak ściągaliśmy te obudowy od hamulców to nic widać nie było bo taki syf był :D poprzedni właściciel po prostu tak dbał o ciągnik. Wyczyściliśmy zaciski itd i pytanie czy jak wymienie teraz sprężynki to nasmarować te kulki, sprężynki i zaciski? Smar oczywiście grafitowy bym kupił czy coś innego polecacie? 

I ostatnie pytanie jak wam się udaje dokręcić tą kontre od śruby regulacyjnej jak tam jest takie dojście że szok. 

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szwagier84    6

Podobnie miałem w Pronarze 1025all. Wszystko wymontuj i umyj zalecam tez wymianę tarcz tu uczulam bo są różne grubość. U mnie patentem na zacinanie to jest wstawiona sprężyna na tej srubie od regulacji między dźwignią a nakrętka kontrujaca. U mnie pomogło hamulce lepiej działają niż jak był nowy. A co do regulacji niestety kolo trzeba zdjąć.
No i w żadnym wypadku nic nie smaruj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak wyregulowac przy ściągniętym kole? Za każdym razem kiedy będę chciał któreś koło wyregulowac to muszę je ściągać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chyba żartujesz ze ściąganiem koła do regulacji, tam jest tyle miejsca ze koty mogą się marcować. Moze w pronarze jest inaczej, ale w mtz nie trzeba sciagac koła

Edytowano przez StaryKumurun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Witam, sprężynki niewiele dadzą, jesli są luźne to wymień. Najważniejsze są gniazda kulek. Poprostu przy jeżdżeniu w miarę zużycia były podciągane hamulce. Kulki wyrobiły sobie nowe dołeczki i teraz jak wciskasz hamulec kulki w nie wpadają i datego blokuje. Ja już to przerabiałem u siebie. Rozpiąłem docisk i używając multiszlifierki wygładziłem te gniazda. Kulki muszą się toczyć równo i płynnie. Teraz hamulce są dużo lepsze i odbijają. A smaru to tylko żeby lekko potłuscić kulki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Mi czasem blokuje lewe koło jak ciągnik postoi ze trzy dni. Wystarczy przejechać na wciśniętym kilkaset metrów i przechodzi. Nie wiem czy wilgoć tam siedzi jakaś czy co....

Da się regulować te hamulce bez zdejmowania koła. Klucz krótki zrób, nie kontruj za mocno bo nie trzeba. U siebie pod łeb śruby podłożyłem dwie nakrętki żeby bardziej wystawał nad gniazdo lepiej jest kręcić płaskim kluczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuras    2

Problem to jakość okładzin tarcz. Nowa obudowa nowy rozpierak nowe tarcze i dalej to samo było. Dopiero jak zamieniłem tarcze na te z okładzinami z plecionki problemu nie ma. Wcześniej to wydawało się że koła pozrywa. Teraz  hamują płynnie i nic nie szarpie i nie blokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    0

U mnie w Belarusie 820, który ma dopiero 203 godziny zrobione zaczęło też blokować koło. Problem występuje przeważnie przy cofaniu gdy nacisnę sprzęgło, hamulec i już stoi - muszę wtedy na półsprzęgle parę centów do przodu i wtedy popuszcza. Jeśli hamuję podczas jazdy do przodu to raczej problemu nie ma, ale ogólnie z hamulców zrobiły się brzytwy, że ciągnik przy małej prędkości od razu staje w miejscu. Nie wiem czy coś z tym robić na razie czy się samo unormuje? W sumie ciągnik dopiero ledwo co dotarty to chyba tarcze się nie zużyły już? A jeśli by tam były tarcia wielkie to chyba obudowa hamulców byłaby gorąca po dotknięciu?Nie wiem czy to wilgotność powietrza ma na to wpływ bo ostatnio cały czas mgła.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

@kuras Mógłbyś wstawić link jakiś do tych tarcz jak one wyglądają?? Bo też mnie to czeka, rok temu rozebrałem wszystko gniazda pod kulki wyszlifowałem i po kilku dniach dalej to samo. Co za gunwo, szlak mnie trafia z tym ciągnikiem już... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Robiłem u siebie hamulce i kupiłem nitowane takie kremowe. Nie polecam, Nie dość że grubość koło 9 mm kiedy ma być 12 to jeszcze nie hamował na nich w ogóle.

Wypiepszyłem je i kupiłem nitowane szare. Na hamulce nie narzekam chodzą jak złoto tylko jak postoi to lewe koło łapie.  Jak się zagrzeje przestaje. Nie wiem może wilgoć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuras    2

Tarcze kupowałem w firmie Agro-MAR pod nazwą tarcze hamulcowe wzmacniane. Są to klejone tarcze z kompozytem szarym połączonym z jakimiś włóknami ,dałem jeszcze parę nitów dla pewności.  Jeżeli chodzi o obudowę hamulca i rozpierak pomimo że nowy  wygładziłem wszystkie ostre krawędzie. Przeglądając allegro jest kilka takich tarcz o podobnym wyglądzie:

http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-pleciona-mtz-mala-thm-i5011595562.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

W mtz 82 i podobnych jest na sucho.Ale któreś nowsze nie wiem które  mają zalane olejem. Ale to się da odróżnić bo obudowa musi być szczelna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na średnicę tarcz,  np. w moim z mtz-cie 96r są już większe tarcze , chyba 205mm

Edytowano przez StaryKumurun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vf38erhz    0

Witam . Świerzy jestem ,szukałem postów w temacie zwolnic mtz 82 i niestety nie znalazłem, ruska jeszcze nie rozkręcałem (chyba trzeba będzie). Mam problem ze "strzelaniem" gdzieś z przodu mojego mtz-a podczas cofania. Posty wcześniejsze mówiły o sprzegiełku w podporze - kilku moich znajomych " starych traktorzystów" twierdzi, że  cytuję: durze koła zębate w zwolnicach przednich....???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

A sprawdź jeszcze czy na pewno przedni napęd rozłącza. 

Podnieś przód i zakręć kolejno kołami szukając niepokojących trzasków, możesz odkręcić pokrywki przekładni kątowych a do zwolnic się dobrać chwila roboty. 

Wiesz jak jest zbudowany przedni most mtz-ta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vf38erhz    0

No siedzę już jakiś czas w sieci(rysunki, schematy,tematy) , mechaniki się nie boję - wydaje mi się że wiem jak jest TO zbudowane.

Dopatrzyłem sie dolnych dekielków w zwolnicach, domyślam się , że pozdjęciu zobaczę stan "uzębienia" przekładni, wstyd mi się przyznać że nie bardzo na razie chce mi się rozkręcać, albowiem taka ze mnie gadzina że jak ruszę to zrobić muszę.....a nie zapina mi się chwilowo budrżet.....i czas stracony na czekanie aż zacznę się odkuwać przeznaczam na edukację techniczną...


"Przodek" się rozłącza, czasami nawet są drobne kłopoty z utrzymaniem go w pozycji " ciągnie cały czas"


....ciekawość jest jednak zbyt silna i jak tylko znajdę czas to zabiorę się do oględzin (trzeba będzie troszeczkę rozkręcić) . Nie powiem troszeczkę się boję tedo "przodka" ,ale nie takie się graty naprawiało , to i To cudo się zrobi na cacy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez SnapOn22
      Witam wszytskich. Mam pewien problem z mtz 1523.4. Pekła obudowa tylniego mostu i zabralem się za wymiane. Okazało sie że łożyska stożkowe na tależu są zużyte wiec je wymieniłem. I teraz chciałbym prosić o pomoc w ustawieniu talerza do ataku. Z tego co wiem to reguluje się to tymi blaszkami które podkłada się pod kadłub do ktorego mocuję się chamulec ale jestem w tym zielony i nie za bardzo wiem co i jak. Jesli były ktoś tak miły i podowiedział mi jak to sie ustawia byłym bardzo wdzieczny, a może ktoś posiada jakąś instrukcje. Z góry dziekuję.
       
      Dodaję zdjęcia jak to wygląda.


    • Przez DarekFi
      Witajcie, Posiadam Belarus 1221 z 2003 roku, chcę podłączyć czujnik prędkości,(poprzedni właściciel odłączył) zauważyłem przewód pasujący złączem pod zbiornikiem paliwa z lewej strony, natomiast nie wiem gdzie ten czujnik mam wkręcić
    • Przez skok
      Witam
      Mam dwie przyczepy D-47 i osobno każda z nich hamuje a po połączeniu ich razem do ciągnika  hamuje tylko przednia nie zależnie od tego która bedzie pierwsza co morze być przyczyną ?????
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez krzysio55
      Witam. Posiadam ciągnik Renault 120.14 i chciałbym się dowiedzieć jak włączyć, uruchomić te hamulce po podłączeniu przyczepy ?? 
×