Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolego a dlaczego produkowano kiedyś samochody z silnikami po 2 zawory na tłok a teraz po 4? bo są lepsze tak samo z tym bąk był wymyślony wcześniej więc go montowali, do przykładu w ursusie c360 z początku był bąk a pozniej normalny filtr wkręcany bo był lepszy, a to że były wstawiane oryginalnie to nie znaczy że był lepszy a na pewno nie był, a że ci trzyma takie ciśnienie to się ciesz ale nie ściemniaj że bąk jest lepszy od normalnych porządnych filtrów, a co do tego że czesi je montowali to ci powiem tyle że oni wcale nie mieli najlepszej technologi na świecie żeby się tym podniecać nie wiadomo jak:p

Opublikowano

osobiście w 12145 cisnienie spadło mi z 5.5 atmosfery do 4,5 w parę minut nic się nie działo oprócz tego że był trochę tempy wyorałem nim jeszcze 70 ha i prawię wiosnę obrobił i zaczęło coś stukać rozebrałem i tu niespodzianka pęknięty wał na 4 korbowodowej te silniki mają to do siebie że jeszcze na takim wale będą chodzić tak samo jak MF255

Opublikowano

koledzy, można jakoś podkręcić te ciśnienie w silniku, może ktoś mi powie gdzie te ciśnienie się podkręca, wiem że trzeba zdjąć misę i gdzie mam szukać tego zaworka?. chodzi o ciągnik ursus 1014, prawie to samo co 914

Opublikowano

A ja mam taką dla Was niespodzianke, że po założeniu filtrów pp po zmianie z bąka ciśnienie miałem ponad 5 atmosfer na zimnym silniku, po rozgrzaniu było lekko ponad 3 przy 1500rpm

A po 3 dniach spadło mi do 4 atm na zimnym a na gorącym do 2. Szlag mnie trafia jak pomyśle że wywaliłem ponad 300 zł na to cacko i właściwie zero efektu. Pytanie jeszcze dlaczego przy mojej nowej podstawie był zaślepiony kanał bocznikowy?? Czy Wy podczas montażu tego sprzętu zwróciliście na to uwagę???????

Opublikowano

Ja zakładałem perę lat temu filtry i nie mam problemu z nimi do tej pory.To że spadło ciśnienie to będzie inna przyczyna.Teściowi wywaliło uszczelki na zaworze bezpieczeństwa przy pompie.Mi kiedyś pękła stopa na wale.Pamiętam że jak zakładałem filtry to miałem pozaślepiane jakieś otwory.

Opublikowano

Ja jak kupiłem tą przystawke to w niej był zaślepiony otwór bocznikowy. Tam była tak jakby cieniusieńka blaszka lub jakby nie dowiercone, więc wziąłem cienkiego gwoździka i bez żadnego oporu usunąłem tą przeszkodę. Teraz tak sobie myśle że mogłem tego nie ruszać, bo może to było przydławienie bocznika dla większego ciśnienia

Opublikowano

Poświęciłem wczoraj te dwie godzinki roboty i odkręciłem przystawkę z filtrami i zaślepiłem kanał bocznikowy wkładając do niego ciasno zawleczke. Zawleczke oczywiście rozgiąłem w kanale wylotu wysokiego ciśnienia, bo inaczej się nie dało.

Ciśnienie mam teraz na zimnym:

przy ok 800 rpm = 4,2 atm

przy 1500 rpm = 5,5 (dobija do 6 ale widocznie zawór jest ustawiony na 5,5, bo dobije i od razy na 5,5 wraca)

Ciekaw jestem jak będzie po rozgrzaniu.

Opublikowano

Parę wyjaśnień co do filtra typu odśrodkowego (bąk)!!!,dlatego je dawniej stosowano nie dlatego ze brakowało wiedzy technologi czy z powodu oszczędności!!! .Tylko ze jego zdolności do filtrowania oleju wtedy stosowanego były nie do pokonania przez (puszki) ,teraz by nadal spełniał swe zadanie należy silnik zalewać NAJTAŃSZYM i najgorszym np.superolem ,oleje lepszej klasy całkowicie się nie nadają do współpracy z filtrem odśrodkowym (wo gule nic nie filtruje)

Opublikowano

Możesz kupić oczko z gwintem, śrubę przelotową M10 (coś takiego jak przy wtryskach) i przewód, co prawda będzie bez kontrolki ale jak masz zegar to po co kontrolka. Przewód powinni mieć w agromie 80 i 100 cm. ale nie wiem czy nie będzie zakródki, tak ze 120 cm powinien być dobry. Ja mam założony z lewej strony i tak coś 130-140 cm wyszło.

Opublikowano

za trójnik i przewód chce 59zł...wiec pomyśle ale jeszcze zajade do grene może mają taki rarytas akurat;)

aha jeszcze jest problem z kontrolką ponieważ cały czas świeci nie gaśnie a silnik jak nowy! dlatego chcę dla pewności mieć obok zegar tak jak mam w 1014 i jest fajnie bo mam kontrolke i zegar ale nie wiem jak tam jest to zrobione czy tam jest taki trójnik?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam moze trochę nie na temat ale tak, mam c-385 i moje pytanie przy jakim ciśnieniu wał korbowy kwalfikujesię do szlifu u mnie na zimnym wolnych obrotach pokazuje 4,5atm a po rozgrzaniu do 80-90 stopni 0,5 a na wysokich niecałe 3 atm dodam ze mam filtry PP bo na bąku po rozgrzaniu na wolnych obrotach było 0 atm

Opublikowano

dopuszczalne najniższe ciśnienie w silnikach ursusa od c-385 do... to 0,8 atm, więc 0,5 atm jest już słabizna. Należy dobrze obejrzeć czopy bo byćmoże wystarczą same panewki. Gdy czopy są jak lustro i brak owalizacji to szkoda wału na kolejny szlif. Znam przypadek , że po szlifie wał pękł w orce, ale to było przy ursusie c-360

 

a to odnośnie ciśnień oleju:

na bąku było tak:

- zimny silnik na wolnych 4, na wysokich 4,5

- silnik rozgrzany na wolnych 0,8 do 1, na wysokich 2,5

na filtrach puszkaowych przed zaślepieniem bocznika:

-zimny na wolnych 4, naa wysokich 5

-po rozgrzaniu wolne 1,5 wysokie obr 2,7

na filtrach puszkowych po zaślepieniu bocznika:

-zimny na wolnych 4,5 na szybkich 5,5 - 6 atm

- rozgrzany na maxa wolne 2,2, na szybkich nigdy nie spada niżej 3,2.

 

Takie są moje spostrzeżenia. Na bąku miusiałem po godzinie orki dawać odpocząć silnikowi, bo robił się mułowaty, teraz na wyższym ciśnieniu w upał przy orce nie robie przerwy nawet przez 6 godzin ostrej jazdy. Silnik jest teraz żwawszy i po rozgrzaniu pracuje ładnie :D

Opublikowano

witam chciałbym ustawić rozrząd w 1222 ale nie moge zdjąc koła pasowego z wału próbowałem już różnymi ściągaczami i nic wiec co może byc pomóżcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v