Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No może trochę przesadziłem ale miałem  MTZ z 5 lat i miał dosłownie zawsze 3 bary, na wolnych minimalnie spadało. Silnik miał niby 2,5 tyś, sprowadzony  z Niemiec.

Co do tej 912  to powinno być 4,5   max to jest  najlepsze ciśnienie, trza by było doregulować zawór ciśnieniowy,  nowe zawory tak są ustawione, też tak mialem i podkładałem pod zawór podkładke.

Opublikowano
3 godziny temu, seweryn20 napisał:

To jest ciśnienie w 60-ce z filtrem PP  przy pełnym otwarciu zaworu. Nie miało prawa się nic stać.

No nie prawda. Może nowy czy po remoncie wszystkiego. Z czasem  spada na wolnych obrotach i to normalne.

Mój mtz (ten co na filmiku ) ma 5100MTG robiona tylko UPG była i ciśnienie się trzyma jak widać

Opublikowano

U mnie tak się trzymało tylko do momentu aż turbo założyłem. Teraz mimo że pompa oleju  większa to na wolnych spada. Póki nie zleci poniżej 1 bara to jest ok. U ciebie z wiekiem też zacznie spadać lub w upalne dni gdy dostanie w palnik. Normalne na wolnych obrotach pompa ma mały wydatek i  nie nabije nominalnego ciśnienia jednocześnie nadrabiając straty.

Opublikowano

Turdusa to ja na oczy widzieć nie chcę a już w silniku tym bardziej. Mobila lub elfa mam z pewnego źródła a leją je do tirów  co kilometry w milionach robią. Na turdusie nie dojechały by do 300 tyś. Nie dzięki.

Opublikowano

Panowie mam ciśnienie w silniku takie :  na zimnym silniku 600obr/min  - 1.2 atm     1000 obr/min  2,2 atm    1200 obr/min 3,0      1500 obr/min    3,5 atm.   Czy kwalifikuje się do remontu ??    po rozgrzaniu oleju  ciśnienie na 1600 obr/min  ciśnienie wynosi 2,8 atm. 

Opublikowano

A ja mam takie pytanie. Nowy olej i filtr i po  odpaleniu i niezależnie czy jałowe czy 2 tyś obrotów cisnienie 6-6.5 zdejmować miche i wyjąć podkładkę z zaworu czy dobrze zagrzać silnik i poczekać aż olej chwile się przepracuje? Ciągnik c 355. W instrulcji napraw napisane że max ciśnienie na puszkowym 6.5 czyli teoretycznie w normie mieszcze się, ale kiedyś też słyszałem od kaszpirowskich z okolicy o wypłukiwaniu panewek przy zbyt wysokim i jak to ma się do rzeczywistości?

Opublikowano

Jakie było ciśnienie przed wymianą i czy olej zmieniany na inny?

Opublikowano

Wcześniej był milvus 15w40 i ciśnienie około 4 jak dobrze pamiętam. Teraz jest mobil delvack 15w40. Zawór na pompie wymieniony, ale zawleczka jest na dziurze bliżej gwintu czyli sprężyna bardziej ściśnięta gdyż na starej oliwie i oryginalnej nastawie bylo 2 bary. Po rozłożeniu smoka, zaworu ,nowym filtrze i zmianie oleju takie ciśnienie.  Dodam że wszystko wyglądało na szczelne. Zawór przestawić niby żaden problem, ale jeśli jest to do zaakceptowania bez żadnych konsekwencji to nie widzę powodu żebym siódmy raz ściągał miskę.

Opublikowano

A no to mów od razu że było grzebane w środku, sprawdzałeś na rozgrzanym czy spada?

Opublikowano

Nie zdążyłem bo dopiero co skręciłem na próbę. Wskazówka była raptem w połowie białego to pewnie z 50 stopni na kotle. Grzebane było bo był problem z tym ciśnieniem po tym jak przodem do wymiany zębatki na wale odjechałem. Poskładane, a tam w granicach 1 bara, to podkładki w zawór i stopniowo doszedłem do 4, ale stwoetdziłem ze kupię nowy z hylmetu. Zakładam odpalam jeszcze na starym oleju a tam 2bary. Micha w dół  przestawka na zaworze zmiana filtra i oleju na nowy odpalam a tam do 7 bije. Micha w dół przestawka zaworu i teraz trzyma 6 czasem drgnie do 6,5 tyle ze jeszcze nie wiem jak to będzie na gorącym kotle na 90 czy tam 80 stopni. Osobiście to kusi mnie żeby jeszcze na zaworze popuścić.

 

Co ciekawe powiedziałbym że pezed całą robotą ciśnienie było na poziomie 5 na zimnym i około 4 na ciepłym. Pezy okazji wymieniłem jeszcze deążki popychaczy bo regulacji brakowało.

Opublikowano

Jeżeli nie spadnie na rozgrzanym, to popuść trochę, nie wypłucze zaraz panewek przy takim ciśnieniu, ale trochę za duże.

Opublikowano

Nic nie wypłucze to sa bzdury przed remontem miałem takie ciśnienie 6 wolne 6.5 wysokie zimny na gorącym spadnie do 5 maks 4,5.30 lat jeździło się na takim ciśnieniu i żadnych panewek nie wypłukało jedynie były rysy i przebarwienie ale to normalne.Także nic mu nie będzie

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Muszę się poradzić, bo nie wiem czy ingerować w to. W c-360 3 lata temu robiony remont. Przejechane 500mtg od remontu. Zrobiona cała góra, a na dole tylko panewki zmienione na nowe bo wał nie wymagał ingerencji. Olej turdus. Na zimnym silniku ciśnienie 4-5bar. Na rozgrzanym przy550obr jest ok 1,5bara, a przy max obr. dochodzi do 4bar. Dziwi mnie taka różnica ciśnień.

 

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

Witam. Mam broblem z ursusem 902.

Ostatnio zauwazylem ze przy jednakowych obrotach silnika cisnienie jest prawidlowe ale gdy odejme gazu i zaraz dodam (przegazowke) wskazuwka cisnienia oleju na rownych obrotach z 4 atm spadnie na 1atm i zaraz wskoczy z powrotem na 4atm. Co sie dzieje ?? Prosze o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v