Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W praktyce to ten silnik składał się z samych wad. Jeden  bubel ciągnął drugi. Dodał bym że jedną z przyczyn była za mało wydajna pompa oleju a nie za duże ciśnienie o niedobór oleju na  panewkach czwartego i trzeciego cylindra. Do tego zacierający się tłok zwiększający nacisk na czop.  A to powoduje zanik filmu olejowego pomiędzy panewką a czopem, zwiększenie temperatury co już jest powodem kawitacji. I pasuje. Ale nie do  przypadku w temacie.


 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ta pompa nie była mało wydajna, tylko źle był zaprojektowany układ kanałów. Na 2 pierwszych cylindrach ciśnienie było zbyt wysokie , a 3 i 4 prawie nie smarowane. A kawitacja jako taka to nagła zmiana ciśnienia cieczy i nie ma tu znaczenia samo ciśnienie, co fakt nagłego rozprężenia i zmiany kierunku przepływu.

Opublikowano (edytowane)

Ma znaczenie ciśnienie bo spadło na ostatnich cylindrach a olej zamieniał się w gaz z powodu temperatury jaką wywołało tarcie. Jedno jest ściśle powiązane z drugim. Zresztą w opisie jest wpis o zastosowaniu pompy o większym wydatki. Najwyraźniej ta miała za mały w stosunku do zapotrzebowania na olej. Pomijam fakt że inne elementy jak wałek rozrządu też wykazywały niedobór smarowania. W każdym razie przykład z innej beczki kawitacja z całkiem innego powodu niż zakładasz w 80-ce.  

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Witam, odkopie temat ale nie chce zakładać nowego.

Posiadam ursusa 1212, zrobiłem w nim remont silnika z powodu przedostawania sie płynu chłodzącego do oleju silnikowego.

Silnik dostał komplet nowych panewek głównych i korbowodowych, nowy zawór oraz dostałem pompe oleju jeszcze z epoki.

Pierwsze uruchomienie silnika pokazało na wskaźniku oleju ciśnienie 2 at. na wolnych obrotach, na pelnym gazie wartość nie ulega zmianie.

Na starej pompie i zaworze na zimnym silniku było ok 3 at a po rozgrzaniu tylko 0,5 at. 

zastanawiam sie, czy jest mozliwe odwrotne założenie zaworu? bo zachowanie tego cisnienia mnie niepokoi

Opublikowano

no traktorem pomału jeździłem kilka dni z przyczepka żeby go nie męczyć, myslałem że panewki sie dotra do wału i troche podskoczy, właśnie nic nie ulega zmianie,  i koniec. Zastanawia mnie mocno czy można źle go zamontować.

Opublikowano

tak szczerze to nie bylo mierzone, nie posiadam mikrometru niestety.. dorwałem w internecie katalog czesci i instrukcje napraw, moje obawy potwierdziły sie. założyłem zawór odwrotnie..

w tym tygodniu odkręce mise olejowa i albo dam go w prawidłowej pozycji, albo założe stary, musze to przemyśleć.

Opublikowano

Witam. Mam problem z c-360. Zrobiliśmy my mu mały remont, nowe głowice, planowanie, uszczelki olej itp. Ale problem polega na tym ze na niskich obrotach swieci sie kontrolka zaniku cisnienia oleju, przy dodaniu gazu gasnie. Dlatego wzielismy kupili i zalozyli zegar cisnienia olejui na malych obrotach nic nie pokazuje natomiast na wysokich pokazuje cos 2atm. Nie chce mi sie wierzyc ze wogóle cisnienia by nie bylo, a i jeszcze ruszalismy w misce obok smoka tą rurke z zawleczką  co ma 3 dziury, i nie jestesmy pewni czy dobrze ją załozylismy. Wiec moje pytanie co moze byc przyczyną, moze jakis zawór sie zawiesił czy cos z filtrami? Dodam ze c 360 to nowy nabytek za grosze bo byl rozmarzniety, i mowie odrazu ze blok jest caly, tylko ojcu nie podobalo sie gdy byly pokrywy zaworów sciagniete ze malo oleju podaje na góre wiec czy to moze byc przyczyną czy cos innego, prosze o pomoc. 

 

Z góry dzieki !


przepraszam nie w tej kategorii !

Opublikowano

Możliwe, że nie ma ciśnienia a na wyższych obrotach bije tylko 2 bar. Najpierw wymienił bym na nowy zawór bezpieczeństwa i sprawdził ciśnienie, potem nawet całą pompę, bo po kilku remontach może już nie daje ciśnienia.

Przyczyną może być też lewe powietrze na rurce od smoka.

Opublikowano

dzieki, ale teraz jest inny motyw.. obok smoka jest taka tulejka z 2 dziurami i do srodka wchodzi taki bolczyk z 3 dziurami ktore zabezpiecza zawleczka to jest chyba zawór przelewowy, wczoraj ojciec zmienil napiecie tez sprezyny czyli przestawil na dziurach to cisnienie sie zwiekszylo ale nie wie jakie bylo na wysokich obrotach a dzisiaj zas pojezdzilismy troche i zauwazylismy ze na bardzo niskich obrotach cisnienie jest praktycznie 0 zaś na wysokich zamyka zegar czyli bedzie wieksze jak 10 barów... co moze byc tego przyczyną??

Opublikowano

Zwiększył ciśnienie otwarcia zaworu.  Gdzieś masz  przeciek oleju i na wolnych pompa nie wyrabia a na wysokich  nadąży z tym ze ojciec przesadził z napięciem sprężyny. W instrukcji znajdziesz dane jak ma być ustawiony zawór, sprawdź w nim czy nie jest wypłukane gniazdo i iglica. Znajdziesz też informację jak określić zużycie pompy oleju.

Opublikowano

właśnie ze w instrukcji jest to słabo opisane, wolał bym ze ktoś mi opisał jak ma byc ustawione, bo na tulejce sa 2 otwory i na tym bolczyku 3 i nie wiadomo, a wczesniej chyba byl ten bolczyk na równo z tulejką to na niskich nic nie bylo na na wysokich zaledwie 2 i na niskich obrotach swiecila sie kontralka oleju, i ojciec uwazal ze troche malo oleju idzie na klawiature.

Opublikowano (edytowane)

Przypuszczam, że to już agonia silnika i ma takie ubytki ciśnienia na panewkach, że pompa nie daje rady. Skoro na wysokich obrotach daje radę zamknąć zegar, a na niskich jest jak to określiłeś "prawie zero" to są dwie opcje:

duży luz na panewkach

padnięta pompa oleju.

 

Zawór przelewowy nie jest taki strasznie drogi, można kupić drugi wyregulowany fabrycznie.

Przerabiałem takie czary w MTZ, na wolnych obrotach ciśnienie 0,2 do 0,3 a na wysokich 4. Skończyło się pęknietym wałem. Pod panewkami były papierki popodkładane i blaszki z puszki po piwie.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

dobra narazie dzieki :) dzisiaj mamy pojechac do znajomego co kiedys pracował w skr jako mechanik, moze on cos powie nam wiecej.. ale jeszcze jedna opcja nam została z tymi dziurkami, jak to nie pomoże to bedziemy pewnie wydzierać wał bo innej opcji nie widzimy.

Opublikowano (edytowane)

Witam.Ja kupiłem c385 jakieś 2 lata temu i powiem wam ze jak go odpalam na zimnym to ma 5-5.5 atmosfery jak przegazuje na wolnych .Jak sie zagrzeje to na wolnych 1.5 do 2 a jak dodam gazu do oporu to 3.5 do 4 atmosfery podczas pracy oczywiście z tego co wiem od znajomego co miał całe stado tych ciągników to bardzo dobrze i ja nie widzę i u siebie żeby coś się działo oleju też nie bierze no może ze 2 setki wziol

Edytowane przez Bizon_Ursus
Opublikowano

Te silniki już mają tendencję do niskiego ciśnienia ,ja mam na zimnym 4atm na gorącym 2 spada do 0 i śmiga już 10lat nie przejmuj się tym :P Koledze pompa się uszkodziła olejowa cały dzień na palącej się kontrolce jeździł nic się nie stało. To jest taki silnik ,że wystarczy mu same obmywanie olejem.

Opublikowano
Mój 914 przed remontem kapitalnym na obrotach miał ok 3,5 na rozgrzanym a na wolnych spadło na 1 nawet nie. Teraz po kapitalce (tuleje, tłoki, szlif wału, nowa pompa oleju, głowica itp, itd) na rozgrzanym na obrotach 5,5 na wolnych 1,5-1 i bądź tu mądry...
Opublikowano

co tu za mądrosc potrzebna.

Sam napisałeś, ze wymieniłeś pompe oleju. Wiec nie ma co sie dziwić, ze ciśnienie wyższe.

Plus pewnie jesszcze jakieś oszczednosci na szxelnych panewkach.

Równie dobrze po naprawie mógłbyś miec max 3,5, jakby zawór przelewowy był tak na pompie ustawiony.

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego w silniku po remoncie ( szlif wału, nowe panewki, pompa) ciśnienie oleju wynosi 2 atm. i nie rośnie po dodaniu gazu? Po rozgrzaniu spada do 1,5.

 

 


 

IMG_20171119_121907.jpg

IMG_20171119_122021.jpg

IMG_20171119_122036.jpg

Edytowane przez URSUS1614BYQ
Bo tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v