Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

Mam wielki problem w mojej 902. Zrobiłem kapitalny remont silnika(tłoki, tuleje, szlif wału, panewki) i po złożeniu silnik bez problemów odpalił, ale nie ma ciśnienia oleju. Olej wypływa z rurki do manometru ,ale można go zatrzymać palcem. Dodam, że została wymieniona pompa oleju i zawór i dalej nic. Filtr oleju to bąk.

Gdzie szukać przyczyny problemu?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Gość marekfarmer
Opublikowano

może gdzieś jest przeciek jakaś rurka nie dokrecona

Opublikowano

Dobre jaja :D  - albo coś dławi przepływ oleju, albo gdzieś się olej leje jak z dziurawej cysterny- np: przez brak którejś zaślepki.   Ta pompa naprawdę sporo oleju daje i ma duży zapas wydajności, ograniczany  zaworem  przelewowym- przeciek   musi być kosmiczny, żeby w układzie było 0 ciśnienia, albo zawór straszna tandeta.

 

Nie zatykałeś kanałów magistrali szmatami- coby kawałek szmatki mógł zostać i np: wpasować się  w chłodniczkę oleju?   

Opublikowano

Dobrze przykręciłeś smoka?

na nową szczelna uszczelke?

Nie jest gdzies pękniety smok?

 

bo równie dobrze pompa moze zamiast oleju zasysac powietrze i wówczas równiez bedzie cisnienie 0.
 

Opublikowano

Dzięki Panowie za podpowiedzi wszystko było sprawdzone to co mówicie i wszystko było w porządku a dalej nie było ciśnienia ale problem już został rozwiązany. Problem leżał w filtrze, wymieniłem podstawkę na te dwa wymienne i wszystko od strzała zagrało :) Ciśnienie na zimnym to 4atm z hakiem a na ciepłym ponad 3,5atm, Jak Uważacie dobre jest takie ciśnienie?

Opublikowano

Witam, mam problem , bo wymieniłem w mojej c360 pompę olejową i sprzedawca dał mi tą niby nowszy typ a ja miałem ten stary typ i dziś założyłem tą nową firmy hylmet odpalam a tu na czujniku 5 atm na wolnych, dodaje gazu i przy 1600 było już 10atm, co jest nie tak?? filtr olejowy mam PP nie bąk. Czyżby pompa olejowa uszkodzona była?

Opublikowano

Ok przeczytalem caly temat od deski do deski i teraz moje pytanie odnosnie przystawki pod filtr pp mam juz zalozony od roku z tym ze nurtuje mnie zaslpeienie tego otworu ukosnego( przelewowego) cisnienie mam 3 zimny 0.5 rozgrzany czym go zaślepic?zakleic?silikonu napchać czy jak?

Opublikowano

Którego otworu? Do filtra PP przestawia się tylko zawleczkę w zaworze przelewowym.

W zaworze jest mała dziurka zrobiona oryginalnie tylko i wyłącznie po to żeby wyeliminować brzęczenie tego właśnie zaworka.

Opublikowano

Witam koledzy jest sprawą. Zrobiliśmy remont U 912 nowe tłoki, tuleje, panewki, wału nie ruszaliśmy mechanik stwierdził że jest ok, szlif głowicy. Zalaliśmy go olejem klasy cf. Po odpaleniu wszystko ok chodzi ładnie ciśnienie na zimnym na niskich obrotach 4 atm na wysokich do 6. Na rozgrzanym 2-3atm. Ale ostatnio po 30 mth zaczęło spadać i teraz jest na zimnym 1 a na wysokich 6 a na ciepłym 0,5 a na wysokich 2,5 . Pomóżcie co mogło się stać. A traktor moc ma pracuje równo.

Opublikowano

Witam. Przeczytałem temat od od dechy do dechy i brakuje mi odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mianowicie w jaki sposób, co odkręcić, żeby podłożyć podkładkę pod zawór przy pompie olejowej osiemdziesiątki, jakiej grubości podkładka, Wyciągnąłem pompę, zawór to ten długi element, co dalej ? Ciśnienie na zimnym 4.2, na rozgrzanym 3,2, bąk zmieniony na podwójny filtr.

Opublikowano

Tak, mogło. NIe powinno przekraczać 4,5 (do 5 bar na zimnym oleju). Inaczej występuje zjawisko kawitacji, czyli wypłukiwania metalu z panewek i ciśnienie spada.

Pierwsza rzecz, jaką zrobiłem po remoncie swojego ciągnika, to regulacja ciśnienia oleju na 4 bar na wysokich obrotach, 3-3,5 na wolnych i takie ciśnienie utrzymuje od conajmniej 3 lat. Olej to Turdus.

Inną przyczyną może być pęknięcie przewodu ssawnego albo wypłukanie którejś z uszczelek. Warto zajrzeć do miski olejowej.

Opublikowano

Tak, mogło. NIe powinno przekraczać 4,5 (do 5 bar na zimnym oleju). Inaczej występuje zjawisko kawitacji, czyli wypłukiwania metalu z panewek .

Jesli twoja teoria jest prawdą z czym absolutnie sie nie zgadzam, to producenci pomp olejowych i zaworów się nie znają i działają na szkodę klientą ustawiając je na 6atm. Czyli hydrotor i hylmet tuchola to jacyś garażowi producenci.
Opublikowano

przez 15 lat jak mieliśmy osiemdziesiatke ciśnienie na zimnym wynosiło 6 a nawet delikatnie powyzej 6 tak do 6,2bar i silnikowi nic sie z tego powodu nie działo.

 

Wiec w zadne dziwne teorie, jakoby ciśnienie powyzej 5 miało cos uszkadzac, nie uwierzę.

Opublikowano

1: Każdy silnik ma inną konstrukcję i materiały. Cśnienie 6bar na zimnym oleju nie jest bardzo szkodliwe, bo olej się szybko nagrzewa i rzadnie. Zwykle takie ciśnienie stabilizuje się w granicach 4,5bar w ciągniku na rozgrzanym, prawda ?

 

Trochę teorii ze strony Federal Mogul:

Zjawisko kawitacji na powierzchni ślizgowej

 

Przyczyny:
Zjawisko kawitacji oraz zniszczenia przez nie spowodowane wiążą się z gwałtownym przyspieszeniem oleju spowodowanym lokalnymi, nagłymi zmianami jego ciśnienia, przekraczającymi często kilkusetkrotnie normalne ciśnienie oleju.
Powstające w tym przypadku uderzenie jest tak silne, że potrafi zniszczyć warstwę ślizgową.
Objawy:
„Wypłukane” fragmenty warstwy ślizgowej panewki (szczególnie widoczne przy otworach olejowych).

 

Wypłukane fragmenty metalu przemieszczają się , powodując "pitting" powierzchni panewki

 

 

Ja ze swojej strony uzupełnię - zegar w C-385 to nie miernik, tylko wskaźnik. On w zasadzie pokazuje, czy jest ciśnienie, czy go nie ma, a wartością na zegarze to bym się tak nie przejmował.

Opublikowano (edytowane)

 

Zjawisko kawitacji oraz zniszczenia przez nie spowodowane wiążą się z gwałtownym przyspieszeniem oleju spowodowanym lokalnymi, nagłymi zmianami jego ciśnienia, przekraczającymi często kilkusetkrotnie normalne ciśnienie oleju.

 

Właśnie. A tu pompa o wydatku kilku litrów, 6 bar. Nie ma warunków, nie ma prawa. 

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v