Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Te ciągniki dobrze by odpalały by na płynie jeśli by nie zrezygnowano z odprężników.Pierwsze c-4011 miały  potem już nie zetory 4011 produkowano do końcówki lat 70 i nadal miały odprężnik.Dołożyło by się świece płomieniową i nie ma że nie odpali tylko podstawa dobre baterie.Ojciec opowiadał jak w 1986  było -30 a trzeba było mleko zawieść  dwa razy przelał wodą i za 5 przekrętem wału odpalił  a taka bida była w okolicy że żaden nie odpalił bo nowy reszta to z SKR lub 4011 czy 328

Edytowane przez Adi96
Opublikowano
3 minuty temu, Alamo napisał:

Owiń szmatę na kij,namocz w ropie podsadz w dolot i zapali

Odpalić jakoś odpali ale jeśli mowa o dużym mrozie i częstszym odpalaniu w takich warunkach to wolę spuścić płyn i przelać wodą i tak nie męczyć aku czy rozrusznika podczas odpalania :)

Opublikowano (edytowane)

Tak jak piszesz, trzeba silnik jak najszybciej doprowadzić by się nagrzał, a przelanie gorącą cieczą jest ku temu najlepszym sposobem, owszem odpalić można szybko różnymi sposobami, jednak czy dobrymi dla silnika? @Roki212 jak jest gdzie to płyn można też podgrzać.

Edytowane przez Sean
Opublikowano (edytowane)

W ekstremalnych warunkach można ognisko rozpalić pod miską,albo olej zagotować.Jak Soviet robił to do T34 pod Stalingradem

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Bo tam się ważyły losy swojej ojczyzny to musowo było odpalić,ale były mrozy -40 to żaden prawie nie odpalał wszystko stanęło.Najlepsza jest grzałka bloku rozgrzeje ci olej przy odpalaniu olej ładnie sobie idzie po kanałach i akumulatory tak nie cierpią 

Opublikowano
3 minuty temu, Sean napisał:

Tak jak piszesz, trzeba silnik jak najszybciej doprowadzić by się nagrzał, a przelanie gorącą cieczą jest ku temu najlepszym sposobem, owszem odpalić można szybko różnymi sposobami, jednak czy dobrymi dla silnika? @Roki212 jak jest gdzie to płyn można też podgrzać.

Zgadza się tylko podgrzewanie płynu jest bardziej kłopotliwe szybszym rozwiązaniem jest gorąca woda jak nie z kranu to podgrzewasz na kuchni.  Jak bym miał często odpalać to tylko takie rozwiązanie bym stosował w zimie, latem oczywiście płyn. I nie mowa tu o silniku dojechanym że nie da rady odpalić na płynie tylko o tym, aby to ułatwić i zadbać o akumulatory czy rozrusznik

Opublikowano (edytowane)

 

Cytat

W ekstremalnych warunkach można ognisko rozpalić pod miską,albo olej zagotować.Jak Soviet robił to do T34 pod Stalingradem

Nie proponuj takich rzeczy bo jeszcze ciągniki spalą.                                               :)

Edytowane przez Sean
Opublikowano
4 minuty temu, Adi96 napisał:

Bo tam się ważyły losy swojej ojczyzny to musowo było odpalić,ale były mrozy -40 to żaden prawie nie odpalał wszystko stanęło.Najlepsza jest grzałka bloku rozgrzeje ci olej przy odpalaniu olej ładnie sobie idzie po kanałach i akumulatory tak nie cierpią 

Jak były takie mrozy to ich nie gasili lub przepalali co jakiś czas, aby nie ostygły :P

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Adi96 napisał:

Bo tam się ważyły losy swojej ojczyzny to musowo było odpalić,ale były mrozy -40 to żaden prawie nie odpalał wszystko stanęło.Najlepsza jest grzałka bloku rozgrzeje ci olej przy odpalaniu olej ładnie sobie idzie po kanałach i akumulatory tak nie cierpią 

No nie bardzo grzanie oleju grzałką, pali się na grzałce, super sprawa grzałka w bloku płynu, tylko w 60-tce jest to prawie niemożliwe, owszem żeby zrobili to fabrycznie jak mają Zetory.

Edytowane przez Sean
Opublikowano (edytowane)
Cytat

oczywiscie przy grzalce plynu trzeba wywalic termostat

A to dziękuję za takie udogodnienie zimą, silnik niedogrzany zużywa się dużo szybciej.

Cytat

grzałka w bloku to co ma do tego termostat

W bloku nie, ale te co robią do 60-tki na wąż do chłodnicy, to jakieś nieporozumienie.

Edytowane przez Sean
Opublikowano (edytowane)

Da tylko wtedy gdyby uszkodzić termostat [OTWARTY GRZYBEK} by był duży obieg, bo wywalenie termostatu to też różnie może być.

Edytowane przez Sean
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Adi96 napisał:

@dawidursus323 Takie porady to możesz sobie wsadzić tam gdzie nie dochodzi światło.Zużycie silnika szybsze kawitacja większa na tulejach i silnik ma mniejsza moc 

Wiesz wgl co to kawitacja? Mnie uczyli ze to szybka przemiana cieczy w gaz. Po za tym chyba wiekszosc stosuje plyn a nie wode. Wytlumacz mi dokladniej o co Ci chodzi z ta kawitacja w silniku bo nie rozumiem. Jakie porady?

Edytowane przez dawidursus323
Opublikowano

Tata opowiadał jak x lat temu ciągnik jeszcze na gwarancji i oczywiście przelanie gorącą wodą (gotującą się z parnika) silnika i podczas lania usłyszał cyknięcie co się później okazało pękła tuleja.

Opublikowano (edytowane)

Wlewanie gorącej wody trzeba robić stopniowo i ostrożnie, a wtedy nic się nie stanie.

Cytat

No możliwe nikt w okolicy nie ma, aby się przekonać ale właśnie trzeba ingerować w termostat co już jest bardziej kłopotliwe

Ja to miałem założone, po dosłownie 3 minutach grzałka się spaliła, bo z termostatem nie było grawitacji, wszystko w temacie. I stówka poszła się je*ać.

Edytowane przez Sean
Opublikowano
4 godziny temu, Adi96 napisał:

Co to za czasy żeby ognisko rozpalać? Na rynku są dobre oleje,świece płomieniowe  i akumulator który wytrzyma 5 lat też coś się wybierze a nie partactwo powielać 

Napisałem to dla żartu, ale widzę, że tu wszyscy poważni to nie można takich rzeczy pisać. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v