Skocz do zawartości
mchammer

Włączanie przedniego napędu - regulacja

Polecane posty

mchammer    0

Witam wszystkich. Czy ktoś wykonywał regulację włączania przedniego napędu? Chodzi o to, że jeśli ustawię dźwignię(tą na przystawce przykręconej do skrzyni) w położenie na maksa wyłączonej i cięgno idące do kabainy wyreguluję tak żebym na tej podziałce w kabinie zgrywało mi się to z ząbkiem do którego jest przypisana pozycja z napędem wyłączonym to po ustawieniu dźwigni na przystawce w skrajnym położeniu czyli napęd stały na podziałce w kabinie dźwignia jest wyżej niż ząb od stałego napędu. Pytanie moje jak to ustawić. Lepiej tak żeby ciasno wchodziło na napęd stały i nie cofało się na maksa do wyłączania czy wręcz odwrotnie? Nie brałbym się za to. ale podczas pracy na automacie czytaj ząbek środkowy to podczas obciążenia dźwignia idąca do kabiny strasznie drżała. Nie wiem czy wynika to ze złej regulacji czy też z wyrobienia tego sprzęgła jednokierunkowego od napędu czy też ma to powiązanie z faktem braku sprężyny powodującej powracanie dźwigni przysadki do pozycji wyłączone(to chyba najmniej możliwe)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

najlepiej podnieś przednie koło żeby sprawdzić każdą pozycję czy wyłączony, włączony i do przodu tylko

. A jak brakuje sprężyny przy tej przystawce to może za to Ci wyskakiwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

No dzięki, dziś zacznę może to molestować bo dopiero chwila czasu jest. Szkoda tylko, że nie widać jak to się zazębia. Ręką może zazębiać, ale w polu jak pójdą jakieś zębatki tylko trochę zazębione to może zrobić się tam mikser.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Nie ustawiaj dźwigni do pozycji "wyłączony" tylko do jednej z załączonych. 

Jak kolega wspomniał podnieś prawe koło do góry kręć i ustawiaj. W pozycji stały tak by było porządnie zazębione, w pozycji automat koło kręcąc ręką ma się obracać do przodu a do tyło ma łapać sprzęgło jednokierunkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

W tym poradniku od belarusa napisane jest że na automacie nie wolno do tyłu jeździć. Czy ja to dobrze interpretuję? Przecież to bez sensu. Na stałym natomiast przy skręcie koła lekko pchają się, ale to chyba nie jest nic odbiegającego od normy, bo w obu mtz u mnie to występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Na automacie  jadąc do tyłu przedni napęd nie działa. Wątpię żeby mu z tego powodu coś się stało.

Żeby działał napęd automatyczny przednie koła na włączonym napędzie muszą pokonywać mniejszą drogę niż tylne. Jest to na odwrót niż ogólnie przyjęte zasady. Prawidłowo przednie koła powinny pokonywać drogę równą lub do 5% większą niż tylne.  Żeby wyrównać to w ruskim przy kołach 18,4R34 przednie muszą mieć średnicę jeśli się nie mylę najmniej 1050 lub 1070 mm. Dokładnie nie pamiętam liczyłem to kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×