mchammer

Włączanie przedniego napędu - regulacja

Polecane posty

mchammer    0

Witam wszystkich. Czy ktoś wykonywał regulację włączania przedniego napędu? Chodzi o to, że jeśli ustawię dźwignię(tą na przystawce przykręconej do skrzyni) w położenie na maksa wyłączonej i cięgno idące do kabainy wyreguluję tak żebym na tej podziałce w kabinie zgrywało mi się to z ząbkiem do którego jest przypisana pozycja z napędem wyłączonym to po ustawieniu dźwigni na przystawce w skrajnym położeniu czyli napęd stały na podziałce w kabinie dźwignia jest wyżej niż ząb od stałego napędu. Pytanie moje jak to ustawić. Lepiej tak żeby ciasno wchodziło na napęd stały i nie cofało się na maksa do wyłączania czy wręcz odwrotnie? Nie brałbym się za to. ale podczas pracy na automacie czytaj ząbek środkowy to podczas obciążenia dźwignia idąca do kabiny strasznie drżała. Nie wiem czy wynika to ze złej regulacji czy też z wyrobienia tego sprzęgła jednokierunkowego od napędu czy też ma to powiązanie z faktem braku sprężyny powodującej powracanie dźwigni przysadki do pozycji wyłączone(to chyba najmniej możliwe)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

najlepiej podnieś przednie koło żeby sprawdzić każdą pozycję czy wyłączony, włączony i do przodu tylko

. A jak brakuje sprężyny przy tej przystawce to może za to Ci wyskakiwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

No dzięki, dziś zacznę może to molestować bo dopiero chwila czasu jest. Szkoda tylko, że nie widać jak to się zazębia. Ręką może zazębiać, ale w polu jak pójdą jakieś zębatki tylko trochę zazębione to może zrobić się tam mikser.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ustawiaj dźwigni do pozycji "wyłączony" tylko do jednej z załączonych. 

Jak kolega wspomniał podnieś prawe koło do góry kręć i ustawiaj. W pozycji stały tak by było porządnie zazębione, w pozycji automat koło kręcąc ręką ma się obracać do przodu a do tyło ma łapać sprzęgło jednokierunkowe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

W tym poradniku od belarusa napisane jest że na automacie nie wolno do tyłu jeździć. Czy ja to dobrze interpretuję? Przecież to bez sensu. Na stałym natomiast przy skręcie koła lekko pchają się, ale to chyba nie jest nic odbiegającego od normy, bo w obu mtz u mnie to występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na automacie  jadąc do tyłu przedni napęd nie działa. Wątpię żeby mu z tego powodu coś się stało.

Żeby działał napęd automatyczny przednie koła na włączonym napędzie muszą pokonywać mniejszą drogę niż tylne. Jest to na odwrót niż ogólnie przyjęte zasady. Prawidłowo przednie koła powinny pokonywać drogę równą lub do 5% większą niż tylne.  Żeby wyrównać to w ruskim przy kołach 18,4R34 przednie muszą mieć średnicę jeśli się nie mylę najmniej 1050 lub 1070 mm. Dokładnie nie pamiętam liczyłem to kiedyś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj