Piters182

Olej 10W40 czy 15W40?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piters182    29

Witaj, jaki olej silnikowy lejecie do swoich dominatorów, i czy filtr oleju myjecie czy wymieniacie na nowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Czyli jednak Olej Mineralny leje się do tych kombajnów, a mi sprzedający gadał żeby zalać 10W40 bo na zachodzie takim zalewają przeważnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2281

To Polscy spece leją minerał a najlepiej turdus, jedyna zaleta 15w40 nad 10w40 to chyba cena, skoro taki jest zalecany to taki lej! Silnik ma wszystko wyliczone na taki olej i koniec. Na zimnym rozruchu będziesz miał gorsze smarowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

Panowie silnik z lat 80 a może konstrukcyjnie jeszcze z 70 a wy chcecie tu lać 10w40. gdyby chodził w niskich temperaturach ok. ale w żniwa gdzie mamy koło 15-20 stopni rano przy odpalaniu 

 

dobry mineralny typu delvac, rimula r4 czy ursa hd wystarczy nawet na 250 godzin pracy

  • Like 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

jaki wlejesz na takim bedzie smigal 15w 40 i do tego nowy filter kiedys to bizonami w skr na superolu po pare sezonow smigali ale to byly maszyny wytrzymale!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    320

...kiedys to bizonami w skr na superolu po pare sezonow smigali ale to byly maszyny wytrzymale!

andoria konstrukcyjnie chyba z lat 60tych i wg instrukcji lać superol CB z tego co pamiętam.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

jaki wlejesz na takim bedzie smigal 15w 40 i do tego nowy filter kiedys to bizonami w skr na superolu po pare sezonow smigali ale to byly maszyny wytrzymale!

 

... i po tych paru sezonach wymiana oleju razem z remontem silnika.

Silniki w Bizonach nigdy nie były trwałe.

Zachodnie konstrukcje z lat 80-tych były znacznie trwalsze.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Silniki bizona nie były trwałe? U mnie w bizonku od nowości był tylko 1 remont a jest z roku 1975 i robi ok 30ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Silniki bizona nie były trwałe? U mnie w bizonku od nowości był tylko 1 remont a jest z roku 1975 i robi ok 30ha

 

Perknis 4.236 - rocznik 1962 czytaj 53 lata.

Chodziłby bez remontu do dziś, ale w ubiegłym roku wydmuchnął uszczelkę pod filtrem olejowym i się zatarł. Przyspawał panewki na amen. Po rozłożeniu na czynniki pierwsze wał do szlifu na 0,25mm i nowe panewki glico. Reszta została oryginał (korbowody, tłoki, sworznie, tuleje, pierścienie....wszystko). Na tulejach nie ma śladu sugerującego że jakiekolwiek tłoki, albo pierścienie kiedykolwiek go dotykały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

zachodnie konstrukcje w skr lub pgr to niewiem czy by jeden sezon wytrzymaly przeciez perkins to jest jeden z delikatniejszych silnikow troche pylu baliwo z woda a dotego operator kombajnu na podwujnym gazie i ile by taki silnik wytrzymal tylko sw 400 niezniszczalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Witam, zalałem swojego Dominatora 98 przed żniwami w tamtym roku Castrolem 15W40 i tak zrobiłem przez żniwa około 100mtg i tak pytanie czy zmieniać olej na te żniwa, czy aby filtr, czy nic nie robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianek20
      Witam, może już był taki temat ale zapytam ponownie może coś się ciekawszego dowiem od ludzi bogatszych w doświadczenia. 
      Któren z nich będzie lepszy praktyczniejszy, prostszy w naprawie i mniej awaryjny . 
    • Przez dominator85
      Witam. Posiadam dominatora 85 i chciałbym wyregulować klepisko. A dokładnie szczeline pomiędzy klepiskiem a cepami. Chodzi mi o to jaka powinna byc dokładnie ta szczelina, jaka powinna być odległość pomiędzy klepiskiem a cepem . Jaka powinna być szerokość szczeliny na wlocie i wylocie.
    • Przez Artur312
      Witam .niema ktoś z użytkowników dominatora 76 schematu jak jest w środku w kabinie te cięgiełko  do rozdzielacza rury . Po prostu rozpadła mi się ta blaszka umocowana do dźwigni. I nie umie znalesc na internecie jej ? Może ktoś przerabiał temat ? 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. Poproszę o poradę a nie jak jedna osoba napisała ,,no to musisz naprawić'' .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj