Skocz do zawartości
DawidKupiski

Słaby skręt w lewo w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam problem w swoim MTZ 82 z 1992r. Nie mam wspomagania na orbitrol tylko na serwomechanizm. Gdy skręcam w lewo koła nie chcą skręcić do samego końca tylko zaledwie 40% a w prawo skręcają na maxa tak jak powinno być. Czy można ustawić jakoś ten skręt żeby dobrze skręcało w obie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o dokładne instrukcje bo za bardzo nie wiem jak mam się za to zabrać. Kupiłem ten ciągnik 4 miesiące temu i wiem że mam to zwykłe wspomaganie kierownicy. Jeszcze za bardzo nie przyglądałem się tej serwo kolumnie. I nie wiem gdzie mam szukać tej awarii. Więc jeżeli ktoś się zna na tej serwo kolumnie prosiłbym o porady dotyczące tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    135

Najlepiej podnieś przodek do góry, odłącz drążki od wąsów przy zwrotnicach i kręć kierownicą od oporu do oporu licząc ile jest obrotów a później ustaw kierownicę na środku. Sprawdź jak jest wtedy wąs pod kolumną. Powinien być na środku. Jak nie jest to ktoś go przestawił na wielowypuście i trzeba przełożyć. Jak jest na środku do trzeba wyregulować drążkami żeby koła były na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    21

przestaw siłownik na bolcu mocującym do płyty gdzie są 3 dziury do ustawianie skrętu pod silnikiem, ewentualnie sprawdź też ustawienie cięgien od zbieżności bo są łączone na środku ciągnika i jeżeli jedna strona będzie mocno wkręcona a druga wykręcona to może być taki objaw, ewentualnie wyślij jakieś zdj spróbuje pomóc bo znam tą "ruską technologie" nie od dziś :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

Znasz tą technologię a każesz mu przestawiać siłownik od wspomagania przy osi jak on ma serwo i nie ma siłownika przy osi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    21

Znasz tą technologię a każesz mu przestawiać siłownik od wspomagania przy osi jak on ma serwo i nie ma siłownika przy osi :P

to mi sie pomyliło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    514

Witam Panowie mam pytanko:  Jak zdjąć tuleje w przednim moście aby zobaczyć czemu nie mogę skręcić w lewą stronę ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

Strona która nie skręca do góry. Zdejmujesz koło, odkręcasz wąs(jest na 3 śrubach i dwóch kołkach), Odkręcasz 4 śruby ( te dwie skrajne i od drugiej strony również dwie skrajne - dotyczy to załączonego zdjęcia), teraz wszystko schodzi w dół i po sprawie. Polecam zachowanie ostrożności bo jest co podnieść. Co niektóre jednostki pewnie zdejmują błotnik, ale ja to sobie odpuściłem. Przy tej robocie można od razu zrobić odpowietrzenie oraz smarowania tulei jak na zdjęciu - 30 minut roboty.6765153400_1354715353.jpg

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

Prawdopodobnie masz już zatartą tuleję co czasem się zdarza. Po odkręceniu tylko czterech śrub zwolnica powinna spaść na dół sama. Musisz jej teraz pomóc i próbować skręcać i naciskać w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    514

Bardzo dziękuję Panowie za pomoc :) powoli opornie idzie :D a jak długa jest tuleja ??

Edytowano przez Laleczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

Z tego co pamiętam to +/- 25cm jest.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    514

Już poszło ;) ja jestem zadowolona :) faktycznie tuleja zatarta jak napisał Mani działamy dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

A nie masz problemu z wyciekającym olejem ze zwolnicy w przednim moście? jest odpowiedni stan oleju?


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Dorób kalamitkę jak na foci wyżej nawiasem mówiąc mojej i mojej zwrotnicy :)

Działa perfekcyjnie. Kalamitka z gwintem M6.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

Jeśli Tobie zatarła się tuleja to zapewne masz już zrobiony ten otwór odpowietrzający więc nic nie musisz robić oprócz tej kalamitki. Bez niej też się obejdzie ale trzeba będzie raz na jakiś czas zdjąć zwolnicę i posmarować tuleję żeby się znowu nie zatarła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

O Sewerynie to mógłbyś się upomnieć o prawa autorskie, nie ma co szastam cudzą własnością! A w sumie to z googli wyhaczyłem fotkę, ale kojarzyła mi się. Jak ją raz na jakiś czas zdejmować to lepiej tą kalamitkę zrobić bo zdejmowanie do najprzyjemniejszych rzeczy nie należy, ale to już rzecz gustu można powiedzieć. Jeśli masz owy otwór to będzie wyglądało to tak w elemencie który jest zdjęty(na zdjęciu brak już sprężyny amortyzującej)post-63085-0-99553300-1386009781_thumb.j

Jeśli go nie ma to chyba warto zrobić na przyszłość. Ja asekuracyjnie wymieniłem nawet oringi, jak mnie pamięć nie myli to rozmiar 88x5. Fakt faktem oleju nie ubywa, most suchy jak pustynia a do tego da się skręcać - dla mnie rewelka.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

A tam prawa niech sobie używają to tylko zdjęcie kawałka żelaza nie mojej d*py :)

Ten otwór ma być od strony zwolnicy na wysokości łożyska półosi. Jeśli jest z tej strony to jest to on. 

Zdecydowanie lepiej kalamitkę. Ileż razy można zwrotnice demontować....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zetor7745T
      Co sądzicie o nowym MTZ BELARUS 952.2 ?
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez kumarzysta
      Witajcie, interesują mnie głownie te 3 modele belarusa 952 czyli 2 w metalowej masce, 4 w plastiku oraz 5, ewentualnie 820. Co jest najlepiej zakupić oraz gdzie takowy zakupić, aby była jeszcze ta gwaranacja, ja jestem z pólnocy Polski, okolice Kętrzyna. 
      Chciałbym w ciagniku prostotę, czyli rzędowa pompa, 1obwodowa instalacja hamulcowa. 
      Jak wyglada kabina wewnątrz, druga osoba się zmieści w niej czy nie za bardzo?  Ciągnik będzie służyć zapewne w turze bo jest gospodarstwo nastawione na bydło mleczne oraz zboża (myślę nad zakupem w hydramet giżycko chyba że są osiągalne tańsze) oraz robić w polu(gruber, pług 4skibowy bo taki aktualnie posiadamale myslę nad 5, bo zapewne pociagnie chodź mam często iły, a lżejsza ziemia to rzadko, 385 z 4 staje dęba, 914 powoli idzie na tej ziemi, a podczas siania jeśli się uda uprawić to często są takie grudki zparę cm, reszta to skała) i transport, do prasy posiadam 385. Czy ten ciagnik podoła w agregacie uprawowo siewnym 3m? jesli tak to jakim? 
      Z tego co cztałem należy wziąść z monobloku, szerokim ogumieniem i krzyżakowym moscie. Jakie są zalety, róznice pomiędzy modelami oraz jakieś kontakty posiadacie do firm które to sprzedają na kredyt z gwarancją?  Przepraszam za kiepskie sformułowanie zapytania, niestety humanistą nigdy nie byłem. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.