Skocz do zawartości
DawidKupiski

Słaby skręt w lewo w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam problem w swoim MTZ 82 z 1992r. Nie mam wspomagania na orbitrol tylko na serwomechanizm. Gdy skręcam w lewo koła nie chcą skręcić do samego końca tylko zaledwie 40% a w prawo skręcają na maxa tak jak powinno być. Czy można ustawić jakoś ten skręt żeby dobrze skręcało w obie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o dokładne instrukcje bo za bardzo nie wiem jak mam się za to zabrać. Kupiłem ten ciągnik 4 miesiące temu i wiem że mam to zwykłe wspomaganie kierownicy. Jeszcze za bardzo nie przyglądałem się tej serwo kolumnie. I nie wiem gdzie mam szukać tej awarii. Więc jeżeli ktoś się zna na tej serwo kolumnie prosiłbym o porady dotyczące tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    148

Najlepiej podnieś przodek do góry, odłącz drążki od wąsów przy zwrotnicach i kręć kierownicą od oporu do oporu licząc ile jest obrotów a później ustaw kierownicę na środku. Sprawdź jak jest wtedy wąs pod kolumną. Powinien być na środku. Jak nie jest to ktoś go przestawił na wielowypuście i trzeba przełożyć. Jak jest na środku do trzeba wyregulować drążkami żeby koła były na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    21

przestaw siłownik na bolcu mocującym do płyty gdzie są 3 dziury do ustawianie skrętu pod silnikiem, ewentualnie sprawdź też ustawienie cięgien od zbieżności bo są łączone na środku ciągnika i jeżeli jedna strona będzie mocno wkręcona a druga wykręcona to może być taki objaw, ewentualnie wyślij jakieś zdj spróbuje pomóc bo znam tą "ruską technologie" nie od dziś :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    148

Znasz tą technologię a każesz mu przestawiać siłownik od wspomagania przy osi jak on ma serwo i nie ma siłownika przy osi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    21

Znasz tą technologię a każesz mu przestawiać siłownik od wspomagania przy osi jak on ma serwo i nie ma siłownika przy osi :P

to mi sie pomyliło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    514

Witam Panowie mam pytanko:  Jak zdjąć tuleje w przednim moście aby zobaczyć czemu nie mogę skręcić w lewą stronę ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

Strona która nie skręca do góry. Zdejmujesz koło, odkręcasz wąs(jest na 3 śrubach i dwóch kołkach), Odkręcasz 4 śruby ( te dwie skrajne i od drugiej strony również dwie skrajne - dotyczy to załączonego zdjęcia), teraz wszystko schodzi w dół i po sprawie. Polecam zachowanie ostrożności bo jest co podnieść. Co niektóre jednostki pewnie zdejmują błotnik, ale ja to sobie odpuściłem. Przy tej robocie można od razu zrobić odpowietrzenie oraz smarowania tulei jak na zdjęciu - 30 minut roboty.6765153400_1354715353.jpg

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    148

Prawdopodobnie masz już zatartą tuleję co czasem się zdarza. Po odkręceniu tylko czterech śrub zwolnica powinna spaść na dół sama. Musisz jej teraz pomóc i próbować skręcać i naciskać w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    514

Bardzo dziękuję Panowie za pomoc :) powoli opornie idzie :D a jak długa jest tuleja ??

Edytowano przez Laleczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

Z tego co pamiętam to +/- 25cm jest.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    514

Już poszło ;) ja jestem zadowolona :) faktycznie tuleja zatarta jak napisał Mani działamy dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

A nie masz problemu z wyciekającym olejem ze zwolnicy w przednim moście? jest odpowiedni stan oleju?


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Dorób kalamitkę jak na foci wyżej nawiasem mówiąc mojej i mojej zwrotnicy :)

Działa perfekcyjnie. Kalamitka z gwintem M6.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    148

Jeśli Tobie zatarła się tuleja to zapewne masz już zrobiony ten otwór odpowietrzający więc nic nie musisz robić oprócz tej kalamitki. Bez niej też się obejdzie ale trzeba będzie raz na jakiś czas zdjąć zwolnicę i posmarować tuleję żeby się znowu nie zatarła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    2

O Sewerynie to mógłbyś się upomnieć o prawa autorskie, nie ma co szastam cudzą własnością! A w sumie to z googli wyhaczyłem fotkę, ale kojarzyła mi się. Jak ją raz na jakiś czas zdejmować to lepiej tą kalamitkę zrobić bo zdejmowanie do najprzyjemniejszych rzeczy nie należy, ale to już rzecz gustu można powiedzieć. Jeśli masz owy otwór to będzie wyglądało to tak w elemencie który jest zdjęty(na zdjęciu brak już sprężyny amortyzującej)post-63085-0-99553300-1386009781_thumb.j

Jeśli go nie ma to chyba warto zrobić na przyszłość. Ja asekuracyjnie wymieniłem nawet oringi, jak mnie pamięć nie myli to rozmiar 88x5. Fakt faktem oleju nie ubywa, most suchy jak pustynia a do tego da się skręcać - dla mnie rewelka.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

A tam prawa niech sobie używają to tylko zdjęcie kawałka żelaza nie mojej d*py :)

Ten otwór ma być od strony zwolnicy na wysokości łożyska półosi. Jeśli jest z tej strony to jest to on. 

Zdecydowanie lepiej kalamitkę. Ileż razy można zwrotnice demontować....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bbolas
      mam pewny problem bo mi cos swieca płomieniowa nie pobiera paliwa z zbiorniczka....z tego co słyszałem to swieca rozgrzewa sie i potem jest najprawdo podobniej elektro zaworek który puszcza paliwo do niej....ten gruby przewód elektryczny to najprawdopodobniej to jest od spirali która sie nagrzewa a jest jeszcze cieki przewodzik który dochodzi do swiecy...nie wiem czy to czasem nie jest od elektrozaworu który puszcza paliwo....jesli to ten cienki przewodzik jest od elektrozaworu to pod co jest podłaczony ?? pod stacyjke ??....
       
      prosze o jak najszybsza pomoc...
       
      z góry dzieki
    • Przez WojtaS141095
      Cześć wszystkim. Słuchajcie posiadam jakiś czas koparko spycharkę JUMZ 6AM wersja budowlana. Mam ją jakoś miesiąc. Woda w chłodnicy co jakiś czas ubywala lekko, ale wczoraj kopiąc na swojej działce pod fundament zobaczyłem typowe przegotowanie się i brak wody w układzie. Jeszcze póki co olej był czarny. Dzisiaj zaczął rzygać mi przez korek wlewu oleju siwy olej. Rozumiem że 99% uszczelka pod głowicą. Macie jakieś doświadczenia z tym? Czy jest to w tych maszynach skomplikowany proces naprawy,kosztowny ? Co przy okazji powinno się wymienić ? Trzeba ustawiać zawory,cokolwiek przed montażem?

       


    • Przez janczar810
      Witam
      Rozważam kupno ciagnika MTZ82 TS i jestem ciekaw co o nim sadzicie czym sie rozni od zwyklego MTZ82 i w jakich cennach oscylują te ciągniki
      No i oczywiscie jego wady i zalety czekam na odpowiedzi
      pozdrawiam i z gory dzieki
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez marcinkosmala_138048
      potrzebne drzwi do kabiny mtz ta kwadratowa oszklona drzwi otwierane do przodu sztarszy typ
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.