wanczyk-1991

Blokuje przednią oś zetor 9540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

7 lat temu kupiłem tego zetora troszkę jakby w opłakanym stanie wizualnym, troszkę go odnowiłem i z czasem kupiłem do niego tura. Wszystko w nim elegancko chodziło. Hydraulika okej, napęd okej i inne podzespoły działały. Od 2 lat mam mały problem z przednią osią, a mianowicie gdy włączę przedni napęd i jadę prosto to się nic nie dzieje a gdy zaczynam skręcać to zaczynają się jaja. W ciągniku czuć że blokuje przednią oś i nagle uderzenie, coś przeskoczyło. Tak samo dzieje się z obciążeniem jak i bez. Sprawdzałem satelity, krzyżaki, tryba w osi, nawet tulejki wymieniłem żeby luzu nie było i nic. Na wyłączonym napędzie nie przeskakuje ale przy większej prędkości na łuku słychać huk. Mam w nim zwykły napęd nie carerro. Może ktoś ma jaki pomysł???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale ona jest załżczona non stop z tego co piszesz, tu jest problem. Nie wiem jak ci poradzić do nie znam tego tupu.

Kolega miał tak w JD 6800 wymieniał satelity włożył z 6 tyś a okazało się że  zły olej wlał i tarcze mu skleiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zmień olej, na jakiś "zachodni" o odpowiedniej klasie. Wiem, że Hipol ma 80W90 GL-5 ale to do zwykłych przekładni, tu jak się przekonasz nie nadaje się.

Powinien być 80w90 LS i tu ważna jest końcówka w oznaczeniu. To właśnie olej do takich mostów.

Powodzenia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danny82    0

U mnie np w 8540 praktycznie cały czas ciągną dwa koła no chyba ze skręcę na maksa.Most starego typu. Skoro twierdzisz , że mechanizm w moście jest ok, to prędzej u ciebie obstawiał bym elektrozawór (  przewody lub przepuszcza powietrze ) albo też rozwalona przystawka. Ja jak włączam przód to po lekkim obrocie kół czuje takie uderzenie, skok (uznaje to za zazębienie trybów w przystawce) dlatego też wystrzegam się włączania napędu pod obciążeniem). pozdro

 

ps: z tego co mi tłumaczono to póki sprężarka nie nabije powietrza napęd jest włączony. Czyli bez przodu elektrozawór puszcza powietrze na przystawkę, z przodem odłącza powietrze od przystawki. problem z połączeniem moze powodować mylne wrażenie blokowania się kół  (drgania, dziury uruchamiają i odłączają napęd).

Edytowano przez danny82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    12

Na 100% wina oleju.

Musiało to nastąpić po zmianie na niewłaściwy lub dostała się woda.

 


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

zauważcie ,że kolega pisze o problemach w moście zetorowskim (nie Carraro)  , a tu powinien być zwykły Hipol przekładniowy  a nie żaden Aral

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj