Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

  Witam kupiłem Temisa 2004r

 

Witam kupiłem Temisa 2004r z elektrohydraulicznym rewersem jaki olej zalać do skrzyni . Dzwoniłem do Clasa tam mają jakąś promocje i po 14zł jest oryginalny olej parametry to gl-4 więcej nie wiedział.

Co zalać do silnika w poprzedniej Reni miałem Mobil Delvac Mx 15W40. Znajomu jeździ na platinum ultor cg4 15W40 dobry wybór?

Edytowane przez Forg
Opublikowano (edytowane)

Witam  . dokręcałem łozyska i mam pytanko -ile oleju w przednich zwolnicach 155.54    ??     Jeszcze jedno czy blokada kół   i hamolce mają jakąłś  zależność ? .Bo blokada nie działa a hamólce mają odpiętą linke przy pedałach  .. CO DO OLEJI ja nalalem agroszifta gd 12   >skrzynia

Edytowane przez leszek1981
Opublikowano
Dnia 29.01.2018 o 12:11, Piotr_renault napisał:

Który olej bedzie lepszy do skrzyni do renault 155.54 z rewersem eh i polbiegami  utto 10w30 czy 10w40 Pozdrawiam

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Konkretnie jakie oleje? (pełna nazwa)
Co to znaczy dla Ciebie "lepszy"?

 

Dnia 29.01.2018 o 20:43, Forg napisał:

Witam kupiłem Temisa 2004r z elektrohydraulicznym rewersem jaki olej zalać do skrzyni . Dzwoniłem do Clasa tam mają jakąś promocje i po 14zł jest oryginalny olej parametry to gl-4 więcej nie wiedział.

Co zalać do silnika w poprzedniej Reni miałem Mobil Delvac Mx 15W40. Znajomu jeździ na platinum ultor cg4 15W40 dobry wybór?

Zadzwoń jeszcze raz do Claasa tylko do kogoś innego niż poprzednio, bo trafiłeś na "konserwatora powierzchni płaskich".
Nie mam przekonania do polskich olejów, choć muszę przyznać iż starają się jak mogą, aby przybliżyć się do produktów zachodnich. Zależy od Twojego podejścia do tematu. Czy dbasz o ciągnik, stawiasz na jakość i trwałość, czy tylko chcesz by jakoś to było. Albo jeszcze inaczej: Czy należysz do tej grupy osób, które twierdzą, że "nie ma ŻADNEJ różnicy między olejami" - jeśli odpowiedź jest twierdząca sam już wiesz co nalać.

 

14 minut temu, leszek1981 napisał:

Witam  . dokręcałem łozyska i mam pytanko -ile oleju w przednich zwolnicach 155.54    ??     Jeszcze jedno czy blokada kół   i hamolce mają jakąłś  zależność ? .Bo blokada nie działa a hamólce mają odpiętą linke przy pedałach  .. CO DO OLEJI ja nalalem agroszifta gd 12   >skrzynia

Nie więcej jak 1,5 l a dokładnie do połowy zwolnicy.

Zależność jest taka, że naciskając na pedał hamulca zwalniasz (wyłączasz) blokadę.

  • Thanks 2
Opublikowano

Dbam o ciągnik.

Kupiłem go pare dni temu i robie przegląd wymieniam wszystko tak aby mi posłużył bezawaryjnie. Dlatego pytam co zalać jaki olej będzie odpowiedni do tego trktora. Masz dużą wiedzę to doradź jak możesz czy zalać ten olej z claasa czy nie, koleś mówi że mają tylko ten olej do renówek. Kolega kupił tam do aresa i mówił że na tych bańkach to niema opisanych parametrów.

Opublikowano

Olej do skrzyni biegów i tylnego mostu* (Temis)
Więcej mi nie potrzeba. ;)
CLAAS Agrishift GA12 jak najbardziej może być (jest dobrym wyborem), choć oryginalnie był ELF TRACTORENAULT THFI, dziś dostępny jako TOTAL Dynatrans FR.

(Oleje powinny spełniać oficjalną normę Renault: RA 180596/88.3)

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):

klasa jakościowa: wg API GL-4
klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

  • Thanks 2
Opublikowano

To super bo dzisiaj miałem czas i byłem w clasie i zakupiłem ten olej do końca miesiąca mają 15%rabatu na oleje  i filtry.

Nie kupiłem do przedniego mostu i zwolnic proponował mi olej 80/90 ls (hyba) po 135zł za 5l. Kupić ten czy coś lepszego proponujesz?

Traktor jest z ładowaczem ale mało będzie używany ładowacz.

Opublikowano

Olej do przedniego mostu* i zwolnic** (od 2003r.)
Do przedniego mostu będzie to CLAAS AGRISHIFT BLS 80W-90, zaś do przednich zwolnic CLAAS AGRISHIFT MT 80W-90. (oryginalnie w obu przekładniach był ELF Tranself BLS 80W-90)

Jeśli nie zależy Ci na jakości oleju to mogą być te: ELF Tranself Type B 80W90, FUCHS AGRIFARM UTTO LN.

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):
klasa jakościowa: wg API GL-5 /LS (od 2003r.)
klasa lepkościowa: wg SAE 80W-90.

**Oleje przekładniowe (SAE J306):
klasa jakościowa: wg API GL-5 (od 2003r.)
klasa lepkościowa: wg SAE 80W-90.

  • Thanks 2
Opublikowano (edytowane)

Spokojnie, nic się nie stanie. ;)

Zastosowanie olejów (wymienionych w poprzednim poście) w takiej konfiguracji jest optymalnym wyborem.

EDIT:
Tylko te 5l będzie za mało. :D

Edytowane przez AlaCapone
*-*
  • Haha 1
Opublikowano

Olej   BLS 80w90  stosuje sie w mechanizmach przednich mostow samoblokujacych.

W zwzklych mostach bez tej blokady nie ma potrzeby stosowania oleju z dodatkiem   LS.

A czy w Temisie jest ten most to nie wiem ,jesli tak to nalanie przekladniowego bez      LS    bedzie skutkowac trzaskami przy skrecie ,tarczki od blokady sie sklejaja.

W nowszych  aresach tak jest  i w wielu innych ciagnikach ,jesli maja te mosty  z  tzw. pseudo blokada.      

pisownia nie bardzo klawiatura wysiadla.

Opublikowano

W mostach samoblokujących zamiast blokady tradycyjnej są tarczki wstępnie scisnięte sprężynami,tak że most jest cały czas zblokowany.Zalanie mostu olejem bez dodatku    LS   będzie skutkować dużymi naprężeniami przy skręcie kół ,występują trzaski jak by się tryby sypały w moście,po prostu jest za duże tarcie między tarczkami.Dodatek  LS sprawia że występuje poślizg przy skręcie i nie ma tych trzasków   .Ja tak kupiłem traktor w którym przedni most trzeszczał i strzelał przy skręcie ,zadzwoniłem do serwisu z  zapytaniem co może być ,odpowiedzieli że niekoniecznie uszkodzony most,a olej bez LS.  Sprzedających   przed kupnem wypytałem jaki olej jest  w przednim moście,zdziwieni mówią ze taki jak w skrzyni,więc zaryzykowałem i kupiłem.W domu wymiana na LS i most pracuje cicho.Nalanie oleju bez LS skutkuje po pewnym czasie uszkodzeniem tych tarczek.

Większość nowych ciągników  ma przednie mosty samoblokujące LS,       chyba  NH ma mosty blokowane hydraulicznie.Te zwykłe mosty są lepsze bo pod wpływem cisnienia most jest zblokowany,a w LS jest taka pseudo blokada.

 

widocznie nie miałeś do czynienia z mostami samoblokującymi że mówisz że można w nich  stosować oleje bez LS . W starszych reniach mosty jaką mają blokadę przodu.

Opublikowano

Dzień dobry mam pytanie ile wchodzi oleju do Renault ceres 550rx do skrzyni i do silnika i jakie parametry musi mieć oraz opinie tych ciągników z góry dzięki za odpowiedz ;)

Opublikowano

Witam. Ciągnik 75.12 RS, skrzynia 12x12 mechaniczna. Jaki olej polecacie do tej skrzyni i ile litrów wchodzi?

Opublikowano

Olej do silnika*, skrzyni biegów i tylnego mostu** (Renault 75.12 RS)

Oryginał ELF TRACTORELF ST3 10W 30, dziś dostępny jako TOTAL Tractorelf ST3 15W 30.
To oczywiście olej STOU, w tym modelu stosowany także do silnika.
Wchodzi 43l.

*Oleje silnikowe (SAE J300):
klasa jakościowa: wg API CE
klasa lepkościowa: wg SAE 10W 30.

**Oleje przekładniowe (SAE J306):
klasa jakościowa: wg API GL-4
klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

Jako oleje hydrauliczne należy je opisać w postaci:
klasa jakościowa: wg DIN 51524 HLP
klasa lepkościowa: wg ISO 68.

Opublikowano

Ok dzięki za odpowiedź. A tak się dopytam skąd masz info? Bo ze strony fuchsa wyskoczyło mi 58 litrów na skrzynie biegów. FUCHS AGRIFARM STOU MC 10W30  mogę dostać za 300 zł za 20 l? Brać czy wziąźć coś z orlenowskich lub ewentualnie Jasol?

Opublikowano

Z oficjalnego katalogu Elf. Po ponownym "przestudiowaniu" go, (bo mam duńską wersję i jest trochę zagmatwana) :D dokładnie wchodzi 56l, gdyż oddzielnie podają ilość oleju do zewnętrznej hydrauliki, choć jak wiadomo nie mają one oddzielnego zbiornika. W tabeli podają 43l z literką "a", zaś w opisie widnieje iż z zewnętrznym osprzętem hydraulicznym należy dolać 13l.
Podsumowując: zalej 56l.

Zalej Fuchs-a to dobry wybór.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v