emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

AlaCapone    5015

Wcale nie twierdzę, że tylko Fuchs jest jedyną marką, która spełnia wszystkie normy ciągników rolniczych, choć niektórzy mogą tak sądzić.

Twierdzę natomiast z całą odpowiedzialnością, że marka Fuchs jest odpowiednia, gdyż specjalizuje się w olejach przeznaczonych do ciągników i maszyn rolniczych, jak również w transporcie. Produkuje wprawdzie inne produkty, ale w tych jest naprawdę dobra. Firma Fuchs od wielu lat współpracuje z największymi światowymi producentami maszyn rolniczych, w tym także: Renault i Class. Dzięki znajomości ich wymagań technicznych, oferuje środki smarne chroniące maszyny i ciągniki o każdej porze roku. Na bazie wieloletnich doświadczeń w rolnictwie opracowali specjalną linię produktów przeznaczoną do maszyn i ciągników rolniczych - Agrifarm.

Zwracałem już wielokrotnie uwagę (moje posty na temat olejów) na fakt, że nawet zamieszczenie na etykiecie iż dany olej spełnia normy danej marki ciągnika nic nie znaczy. Wiele firm produkujących oleje nie testowały go na konkretnym ciągniku ze względu na koszty, ale nie przeszkadza to im w zamieszczeniu takiego dopuszczenia. Takie koszty sięgają nawet 200 000 EUR a niekiedy więcej. Z drugiej strony producenci ciągników i samochodów nie procesują się z nimi, gdyż musieliby zatrudnić sztab prawników, którzy zajmowaliby się tylko tym.

Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, ale mogę zrozumieć kogoś, kto zalewa swój sprzęt tanim olejem ze względu na koszty (nie zgadzam się z tym, ale rozumiem) lecz wkurza mnie fakt, że ktoś nie znający tematu świadomie, bądź nie zachęca do stosowania oleju marki (delikatnie mówiąc) o mizernej reputacji.

Nie da się olejem naprawić przeszłych zniszczeń, ale na miłość Boską starajcie się za wszelką cenę zatrzymać ten proces.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

No cóż...

Mój dziadek wszelkie dolegliwości leczył porządnym kielichem spirytusu

Babcia kumpla sok z malin brała na wszystko

A u ciebie recepturą na wszelkie dolegliwości jest olej firmy fuchs - reszta się nie liczy, bo od razu po zalaniu innego oleju sprzęt się zepsuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    154

Ile w swoich renówkach-mam 133-14 grzejecie świecę płomieniową ,bo mam na krótko i nie wiem tak np.przy -10 i -20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

Panowie nie tylko Fuchs, ile razy można powtarzać ?

normę spełniają także oleje wymienione przez kolegę wyżej, czyli mobil, shell i total, co do castrola nie jestem pewien

 

świece grzej ok. 20s.

 

Polskie znaki, znowu...

Edit: kris14


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Gdzie w aresie 550 jest zawór do spuszczenia płynu z układu chłodzenia?


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dobre pytanie, nie ma, szukaj korka w bloku(zaślepka pod kranik) a z chłodnicy zdejmowałem po prostu dolny wąż.

Teraz ja spytam co to jest FUSCH i jaki producent go zaleca bo renault zawsze zaleca tylko ELF ale jest to tylko solidaryzm krajowy, tak jak kiedyś polscy producenci zalecali polskie oleje (Ursus, FSO, itp.) co nie znaczyło że zach. oleje nie pasowały i podobnie jest teraz w drugą stronę.

 

Osobiście uważam że lepiej zastosować odpowiedni polski (tańszy)olej i wymienić go częściej albo zgodnie z instrukcją, czyli nie rzadziej niż co dwa lata, po mimo braku przebiegu (dla skrzyni 1 tyś mth- kto tyle robi w dwa lata) niż stosować markowy i jeździć nie wiadomo jak długo(ile lat) bo jeszcze nie stukną godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian99    6

Witam! Mam pytanie dot. Renault 851.4, a mianowicie: Ile oleju lać do skrzyni biegów? I jaką firme polecacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

Panie moderatorze czy nie widzi Pan tematu podpietego o płynach do Renault ?

Wypadałoby podpiąć tam ten temat, a nie tworzyć kolejny dubel.

 

:blink:  :blink:  :blink:


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

na poprzedniej stronie masz wypisane oleje do skrzyni  <_<

silnik mineralny, wedle uznania


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano6270    0

Witam kupiłem nie dawno Renault ceres 345 wersja mechaniczna. Chciałbym się dowiedzieć jaki olej wlać do silnika i do skrzyni ? I mam problem z nagrzewnicą która nie grzeje  da się jakoś ją odpowietrzyć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PSIK94    1

-skrzyni najlepiej nalac olej fusch stou 10W40 wiem drogi jest ;/ sam go używam 

- agrol stou plus 10w30- ja takim zalewam swoją  renault ceres340x

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

temat o płynach przypięty, tak trudno było zobaczyć i przeczytać ostatnie strony ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

Panowie odpowietrzenie dolnego zbiornika w .14 jest takie samo jak w .54, czyli wyprowadzona rurka pod dach ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Renault Cergos 345 sprowadzony z Francji,
chcę wymienić olej przekładniowo-hydrauliczny, czy JASOL AGRICAT UTTO 10w30 będzie odpowiedni?

czy po wymianie oleju konieczne będzie odpowietrzenie? 

i gdzie kupujecie filtry oleju/paliwa?

 

olej http://allegro.pl/olej-wielofunkcyjny-utto-10w30-40-litrow-slask-i4932788542.html

 

Edytowano przez ArkadiuszOzioro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

spirax s4 wyjdzie taniej

filtry są bez problemu dostępne w lepszych sklepach, są to części znormalizowane


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytalem orlenowski olej nie spelnia norm przeznaczonych dla Class'a/Renault, choc moze ostatnio wprowadzili taki

po oleju Agrol juz nie jeden na tym forum mial problemy, slyszalem nawet o problemach z 360 po zalaniu takiego

do Castrola mam jakis uraz, wiem co sie dzieje po zalaniu samochodu takim olejem

 

tak jak pisal kolega wyzej, wasz ciagnik i wasze pieniadze,mozecie lac nawet Kujawski do skrzyni, nic mi do tego

.

 

Izydor6280 nie mow glupot ze polski olej szkodzi i "nie spełnia parametrow" ja w swojej 360 mam wycieki i juz dobre kilka lat dolewam przerobiony olej i jeszcze nie mialem z nia problemow tak ze moze troche sie zastanow zanim cos napiszesz

Edytowano przez piesekleszek996

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Hehe c360 nic nie zaszkodzi. O czym mowa przepracowany czy jaki.

Wiadomo z doświadczenia że po zalaniu skrzyni w renault czy innym "zachodnim" ciągniku dziwnym nie markowym olejem robimy potem remont mniejszy lub większy i znowu zalewamy już olejem markowym choćby agrifarm 1030. Na oleju nie zaoszczędzisz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1160

 

 

Izydor6280 nie mow glupot ze polski olej szkodzi i "nie spełnia parametrow" ja w swojej 360 mam wycieki i juz dobre kilka lat dolewam przerobiony olej i jeszcze nie mialem z nia problemow tak ze moze troche sie zastanow zanim cos napiszesz 

powodzenia z takim podejściem

w silniku też nie wymieniaj, szkoda pieniędzy


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    8

.

 

Izydor6280 nie mow glupot ze polski olej szkodzi i "nie spełnia parametrow" ja w swojej 360 mam wycieki i juz dobre kilka lat dolewam przerobiony olej i jeszcze nie mialem z nia problemow tak ze moze troche sie zastanow zanim cos napiszesz

 

kolego uszczelnij c360 i nie chwal się tym że cieknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam , pacjent Renault Ares 630 RZ ze sprzęgłem hydraulicznym , rewersem mechanicznym i skrzynia quadrishift.
      Po maksymalnym skręceniu kołami zanika ciśnienie 17 bar i rozłącza jazdę, sprzęgło.
      Gdy nie ruszamy kierownicą lub nie skręcamy na max to problem nie występuje, wom działa, pól-biegi (1, 2, 3, 4) zmienia płynnie, napęd załącza, sprzęgło działa.
      Ciśnienie na wyjściu pompy jest ok.
      Niestety nie mam przepływomierza żeby sprawdzić wydajność pompy.
      Miał ktoś podobny problem??
      Czy winy szukać w orbitrolu a może w zaworze rozdzielającym czy od razu dobierać się do pompy?
       
    • Przez XTomekDX
      Witam. W moim Aresie pojawił się ostatnio problem w postaci szarpania na 1 biegu przy ruszaniu. Gdy puszczam sprzęgło, zaczyna łapać po czym jak gdyby odpuszczał i łapie znowu. Na pozostałych biegach tego nie ma. Jakie mogą być przyczyny?
    • Przez Maklaren111
      Witam,jestem pierwszy raz.Kupiłem Aresa 725RZ,kupiłem trzy filtry do hydrauliki,jeden wiem gdzie się znajduje(agco 5110990) nie wiem gdzie pozostałe dwa.Proszę o pomoc,może jakieś foto.
    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez EteroxPL
      Witam, pacjent renault Ares 556rz, zaczął sporadycznie wyskakiwac błąd taki jak na filmie przy okazji podnośnik przerywał przy podnoszeniu, wymienione 2 elektrozawory od podnoszenia i opuszczania, podnoszenie i opuszczanie jest już płynne, ale działa jedynie z błotnika, ehr kompletnie nie działa co widać na filmie, wiązka z rozdzielacza do kabiny przejrzana, przejście na piny jest,kompletnie już brak pomysłu o co chodzi
      Dodaje link do filmu, na początku jest pokazane co się dzieje jak używam przycisków z błotnika a potem jak próbuję odblokowac
      Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co sprawdzić itp. pozdrawiam 
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj