PronarekP5

Opinie o Ursusach 912/914

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
locke    293

Tak.Niektóre na serwie a niektóre na orbitrolu.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ciągnik elegancki.Nieraz przydał by się napęd ale jak nie ma to nie.U nas kiedyś 385 ciągała atlasa 4 skibowego i chodził ciągnik.Spalanie mniejsze niż w 360 a tym ciągnikiem możesz obrobić nawet 100ha rocznie.Udźwig  cztery tony,wałek ze sprzęgłem także nie ma mowy o ścięciu frezów wałka.

Edytowano przez locke

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba092000    19

Aha dzięki za opinie ... A o co chodzi z tym zółw/ zająć bo spotkałem się z opiniami że to łatwo się psuje ? Czy to prawda ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Prawdopodobnie będziesz miał zaspawany.Ten wzmacniacz momentu to taki pierwszy powershift.Jest on do użytku tylko w czasie transportu i do chwilowego użytku.A ludzie na włączonych pracowali w polu. Jak będziesz z glową używał to będzie dobrze.Weź sobie poczytaj literaturę do tego ciągnika i będziesz wszystko wiedział. :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

konstrukcja stara, jak ma juz spory przebieg, to dosć awaryjna, komfortu niedużo (jednak wyraxnie lepiej niz np w 60tce).

za to dosc łątwa i tania w naprawie, na rynku duzo czesci z rozbiórki, wiec nawt jak cos powaznego siadzie, to problemu nie ma zadnego.

 

krotko, jak nie masz wygórowanych wymagań i trafisz w miare zdrowy egzemplarz, to nie powinieneś narzekać,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

szału nie robi... ale licz jakieś 8-10 tyś na opony.... bo takimi oponami to za duzo nie nawalczysz a tylko paliwa napalisz... więc lepiej poszukaj czegoś lepszego na dobrych oponach....


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Jeżeli  mądrze  dołożony  to  w  niczym  to  nie  przeszkadza ,  ale  że  nie  wyłącza  to  znaczy  że  niezbyt  madrze........ 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Połączone

 

 

Posiadam Zetora 5011 i C-330, W planach było aby sprzedać przed wakacjami Zetora i kupić nową 80 tke, ale raczej nie będzie na to pieniędzy i rozważam zakup 914 stki. Na pewno są tu ich posiadacze, a jest kilka rzeczy które chciał bym się dowiedzieć na ich temat.

- Głośność w kabinie, jak tam jest z komfortem ?  ta się normalnie słuchać radia ?

- Prędkość max, 25 czy 30 ?

- Ile podniesie na podnośniku ?

- Jak tam ze spalaniem ?

- I ogólnie polecacie ten ciągnik jako główny na 12 ha, gdzie około połowa to łąki ?

- No i chciał bym z czasem założyć mu tura, ma ktoś przy nim tura ? Jak się z nim pracuje ?

Edytowano przez Gość
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrursus360    32

914 ursus nie jest zbyt głośny,prędkość maksymalna to 25 są też 40,na podmośniku podniesie bardzo dużo.U nas pracuje na ok.38ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

prędkość to od ogumienia zależy ale powiem tak kiedyś oglądałem 912 z szybką skrzynią to jest porażka bo zdrowa górka i co z tego że jedziesz te 35 jak na pusto z obrotów schodzi to co mówiąc z ciężarem jest trochę głośno w kabinie ale jak coś chcesz szybkiego mało palącego i duży udźwig to Forschritt ma 100km nie jakieś 120 jak wypisują skrzynia 18 biegów + połówki prostota jeździ 45 biegi dopasujesz do każdej pracy cicho w kabinie w zimie ciepło  silnik IFA palił w -20 radio gra nawiewy siedzenie na powietrze mocna hydraulika duża kabina   jego jeden minus to mały kręt ale tragedii nie ma na 12 ha to super ciągnik pociągnie 5 pługi na odkładni 40 na glebie klasy  3-4 a różnicy tylko 18 km od 914 a cena to za ok 20 tys masz w ładnym stanie a jak za 30 tys to idealny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Chce szybko wykonać prace to kupuje większy, zależy ile kto ma czasu czy zajmuje się samym gospodarstwem czy jeszcze gdzieś pracuje na etacie. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

no ale bez przesady znowu 12ha w tym połowa to łąki i taki duży ciągnik?, zresztą sam ciągnik to dopiero połowa trzeba jeszcze do niego maszyny dobrać pług, gruber, agregat, przyczepy, a to drugie tyle kasy i wydawać tyle pieniędzy na 6ha ornego pola?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

większy to lepszy i tak wam powiem nie raz widuję w żniwa jak przyczepę na 2 traktory wyciągają i mają problemy i muszą iść do sąsiada by dużym wyciągną bo nie dali rady do tura to 4X4 bo bez tego to nie robota a pola zawsze można zwiększyć a co do paliwa to mniej ci spali jak 60tka bo jak sucho jest to 20 pociągnie a duży ok 10 l a cena podobna bo 60 tka ceni się w dobrym stanie ok 15-20 tys czy mf 255 25 -30 tys to ja osobiście bym wolał 914 niż 60 tkę ale pomyśl nad ursusem 4514 troszkę droższy ale super mało pali w kabinie cicho radio wspomaganie  nawiewy podnośnik mocny 1 tonę nawozu na raz   67-72km pług 4 pociągniesz spalanie w okolicach 10-15 w zależności od gleby i suchości jeździ 30-35 km maszyn byś zbytnio nie dokupywał może tylko skibę dostawił 8 ton to spokojnie wytargasz z pola części tanie bo to ursus to co byś miał na maszyny wydać to do dołożysz i będziesz miał ekonomiczny zwrotny i ze wszystkimi zaletami jakie chcesz

Edytowano przez rafal0079

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Jeden z najlepszych ciągników na jakich pracowałem ( a mam dobre ciągniki). Posiadałem wersję exportowa 914 DL 

Skrzynia 36 km/h ( do 40 rozbujasz i silnika nie rozwalisz ;P ) 

Ponośnik 4100kg, podnosił talerzówkę od Steyra, i chodź przód można było jedną ręką podnieść, to podnośnik nie stękał, i szybko regował. 

Kabina tapicerowana, dość głośna, ale duuzo lepiej niz w małych ursusach. 

Pracował jako główny na 45ha, i nie raz iskry z komina w orce ( gleby mamy różne) 

Świetnie go wspominam. jedyna wada to zwrotność godna autobusu.

 Dla Ciebie duużo za duży, ale jak go kupiliśmy to też tyle mieliśmy. Pozdrawiam! :) 


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

ehh 4514 mieliśmy miec takiego w 89 ale nie szło dostać ich w ówczesnych agromach i nie wiadomo czy w ogóle by przyszły, a z tygodnia na tydzień ceny się podwajały więc wzieliśmy co było czyli c-360-3p i nim męczyliśmy prawie 50ha... Do dzisiaj żałuje, że nie udało się go w tedy dostać bo ciągnik bardzo fajny i dzisiaj ładnie by się wpasował w moje gospodarstwo. Myśle że dałby radę z 1 tonowym rozsiewaczem czy nawet jakiś większy opryskiwacz by się zaczepiło, a tak to muszę co chwile wyciągać 3p . Bardziej by taki Ci pasował choć ciężko będzie znaleźć no i kasa większa nieco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Może nie w temacie ale po jaką ch... ę ciągnik ok 80 konny na 6ha ornego? 80KM to nie dużo i tu się zgodzę ale nie w 80-tce. To ciężki ciągnik - taki wół pociągowy. Co do wypowiedzi kolegi rafal0079 - zależy do czego bo w lżejszych pracach mniejszy spali mniej :) Co mogę Ci polecić to kup ciągnik 4x4 ok 70 KM i będziesz zadowolony. 80-tkę sobie odpuść chyba że jakaś okazja się trafia. Co do nowego C-380 to jest jakiś dziwny huraoptymizm - jeszcze mało kto ma a już wszyscy wychwalają:) Choć tobie taki by lepiej pasował - lekki, zwinny i ekonomiczny ( ponoć:)) ale jak nie masz dotacji to szkoda gadać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj