Skocz do zawartości

Polecane posty

piotrk1233    27

Witam!

 

Opryskiwacz 400/12m. Pompa polska 120l/min.

 

Od pewnego czasu mam problemy z opryskiwaczem. Mianowice nie trzyma mi ciśnienia.

Mam ustawione na 3 bary, a ciśnienie skacze sobie od 2-3,5. W pompie zmieniłem już membranę, zaworki i problem nie zniknął. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest powietrze w powietrzniku? Może być pęknięta przepona powietrznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

niebieski    31

Witam.

Nie jestem znawcą, ale według mnie, to brak lub za duże ciśnienie w powietrzniku, albo pęknięta jedna membrana i pompuje tylko jedna, ale wtedy powinno pojawić się woda w oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrk1233    27

Zasilanie pompy w porządku, ale resztę to muszę przejrzeć :)

 

Wody w oleju nie widzę, także powinno być w porządku :)

Edytowano przez piotrk1233

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotek0    1

lalbo przytyka mieszadło wczoraj mialem podobnie u siebie pompe rozebrałem i nic dobiero przez przypadek zauważl szwagier że nie równo leje mieszadlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daworz    0

Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z opryskiwaczem. Nie jest to jakiś nowy model trochę już przeszedł ale jest to 300l/10m pompa wygląda na coś jakby pilmet p40 . Problem polega na tym że nabijam sobie ciśnienie np 3 bary ( tak ustawione mam) i na manometrze cały czas takie ciśnienie mi się utrzymuje ładnie. Po otwarciu zaworów na lance ciśnienie spada nawet do 1.2 bara. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Bysze są nowe wszystkie zmieniane w tamtym roku, teraz sprawdzałem na innym rozdzielaczu i to samo było. Prosiłbym o jakieś sugestie.

 

Połączone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

pewnie zaworki w pompie przedmówca ma rację a w pompie ma być 2/3 ciśnienia roboczego co nastawiasz:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronim    1

A nie można na zaworze jeszcze podkręcić? Ja mam taki problem, że jak jest pełen zbiornik to zadane ciśnienie jakoś utrzymuje ale jak przekroczy 2/3 objętości to zaczynają się problemy. Wszystko było ok do momentu gdy zmieniłem ciągnik i przy danej prędkości obroty silnika zmniejszyłem 1650 na 1400. Z początku nie było jeszcze źle, tak na styk ale teraz to muszę redukować nawet bieg. Zastanawiam się czy to zaworki na pompie czy zawór ciśnieniowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Jak masz pełny zbiornik to ciśnie ci wodę w dół do momentu jak nie zejdziesz do wysokości zaworu.Ja obstawiam tylko zaworki w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes1987x    3

Witam podłącze się do tematu a mianowicie jak ustawić opryskiwacz Polski warta 400l przed remontem pompy beczka starczała na 1.5ha jadąc 3 biegiem a teraz żeby tak wychodziło to trzeba 2 biegiem jeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronim    1

Na czym polegał remont? Albo zmieniły się dysze albo ciśnienie, chyba że zmienił się traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas19    1

witam.dołączę się do tematu bo szlag mnie dzisiaj trafił na polu a mianowicie mam taki sam problem jak napisał wyżej kolega Agronim. Opryskiwacz 1000l zawieszany, belka 15m pompa Comet 105l/min. Pełen opryskiwacz wszystko ładnie pięknie, trzyma zadane ciśnienie tj. 3,5 bara. Po wypryskaniu ok 150-200 l cieczy roboczej opryskiwacz nagle gubi ciśnienie. Ciśnienie spada najpierw do ok 3 bar ale podkręcam je na zaworze z powrotem do 3,5 ale gdy poziom cieczy spadnie poniżej 400 l to zawór podkręcony na maksa a ciśnienie 2,5 bara. Wczoraj wymieniłem wszystkie uszczelnienia (wyjście cieczy ze zbiornika, dojście cieczy do filtra, wyjście cieczy z filtra, dojście cieczy do pompy) bo myślałem że może łapie gdzieś fałszywe powietrze ale nadal to samo. Filtr główny wyczyszczony, filtr samooczyszczający przy zaworach również wyczyszczony a nadal opryskiwacz szwankuje. Nie wiem co to może być a nie chce na daremno pompy rozkręcać. dodam także że przy spadku ciśnienia słychać głośniejszą pracę pompy. pozdrawiam

Edytowano przez bartas19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    62

albo zaworki w pompie albo problem z sakiem w zbiorniku - mi się kiedyś oberwał i podobny efekt - dopóki grawitacja pomagała to było ok - potem problem bo wąż w zbiorniku przysysał się do ścianki i spadała wydajność. Ale szukania problemu było co nie miara - tak samo zawory , zaworki,membrany,silnik hydrauliczny, filter, szczelność linii - a okazała się pierdoła w zbiorniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Podepnę sie do tematu. Czy po rozebraniu pompy będzie widać czy zaworki kwalifikują sie do wymiany?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Tak rozumiem, chodzi mi tylko o to po czym poznam że zaworki sa uszkodzone?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek83    5

Zaworek przede wszystkim musi być kompletny i cały, czasem może być popękany, po drugie musi się szczelnie zamykać a sprężynka w nim stawiać odpowiedni opór.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati1990    0

witam dolacze do tematu mam problem z pompa w opryskiwaczu pompa to tornado ppt140 pekla membrana i woda poszla do oleju wymienilem wszystkie membrany zaworki powietrznik i nie moze zassac wody ze zbiornika jak zaleje pompe z butelki to chwile cisnienie jest, uklad ssawny jest czysty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Często w opryskiwaczu jest nieszczelność na zasilaniu pompy, ciśnienie faluje zależnie od ilości wody w zbiorniku,  wydatek wody spada - sam tak miałem. Trzeba zwrócić uwagę, czy przelewem nie wraca woda napowietrzona, z bąbelkami, jeśli tak to szukać nieszczelności przed pompą


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    112

panowie mam problem z promarem na włoskiej pompie z elekrozaworem , sekcje manualnie , zaczął gubić ciśnienie po włączeniu i przejechaniu z 20 metrów cisnienie spada gdy wyłacze i włącze zawor aby podawał na sekcje sytuacja się powtarza po chwili ciśnienie spada , filtr czysty , olej w pompie jest , może pracuje trochę głośniej , kiedyś miałem podobny problem i wtedy zasysało wąż ssawny wymieniłem na nowy było ok teraz problem powrocił ale węże sa ok co może być przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ferdek07
      czy w zbiorniczku wyrównawczym ma się zbierać ciśnienie? troche to dla mnie dziwne żeby zbiorniczek zbierał ciśnienie aż się rozdymał, że po odkręceniu korka psyknoł i zmniejszał objętość lekko objętość, na przeglądzie serwisant poprawił (przetknoł) trochę odpowietrzenie korka i troche lepiej było ale dalej duże ciśnienie sie zbierało no i w końcu proprawiłem sam że nie ma ciśnienia ale korek sie poci, i tak źle i tak niedobrze, więc czy w ciągniku ma sięzbierać ciśnienie, bo w samochodach jakoś tego nie zauważyłem najwyżej minimalnie więc czy muj korek był felerny, czy może ten typ tak ma?
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez Romcjusz
      Witam!
      Proszę po pomoc w sprawie wtrysków do MF-a 3095 bez dyna-shift.
      Chodzi mi jakie powinno być ciśnienie na wtryskach przy wymianie i jaka jest cena zamienników.
      Niedawno kupiłem takiego i trzeba się wziąć za drobne poprawki i czy trzeba odpowietrzać układ paliwowy oraz gdzie można coś takiego kupić po rozsądnej cenie. Z góry dzięki.
    • Przez lukano
      Jak w temacie w jakich granicach powinno być ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku a jakie na z zimnym i przy jakim cisnieniu zapala sie lamka cisnienia oleju
    • Przez suprotec
      Witam
      Mam 3 problemy
      Pierwszy dotyczy siłownika obrotu ramienia głównego. Mianowicie, sam własny ciężar oraz z tym co jest załadowane na końcu uciągnie (obróci), jednak jak chciałbym coś przesunąć ramieniem to już mały opór zatrzymuje ramie. 
      Reszta siłowników ma dużą moc, tak jak powinny. 
      Czy to jest normalne np z powodów bezpieczeństwa, czy już siłownik przepuszcza? Jak to wygląda u was? 
      Co to jest przed siłownikiem obrotu na wężach, taki rozdzielacz?
       
      Pierwsze ramie i drugie mają takie same siłowniki a jeden siłownik pracuje wolniej od drugiego, w obie strony,, siłę mają taką samą, jednak prędkości inna, co może być powodem tego? Czy jest to wina wyrobionego kołpaka od wajchy sterowania? Bo ma luzy i moczy olejem. 
       
      I na sam koniec
      Ile troll może wykonać ruchów siłowników (wajch) w jednym momencie?
       
×