Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie będę udawał mądrzejszego niż jestem. Opisuje to co zauważyłem a zauważyłem że w rozrzutniku (zachodnim) są dwa siłowniki hydrauliczne po jednym na koło i w przyczepie (nie tylko tej ale obecnie we wszystkich) jest tak samo i tak wygląda.

post-30311-0-97203000-1457559014_thumb.jpg

 

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

pany kto z was ma jakiś schemat zaworu który jest w ciągniku do hamulców hydraulicznych interesuje mnie jego  budowa i zasada działania , ścieżki płynu hamulcowego i ścieżki oleju jeśli by ktoś podrzucił taki schemat był bym wdzięczny .

Opublikowano

Przecież ten jest na pneumatyce, i inna sprawa że tandem albo pojedyncza ośka to inna sprawa niż hamowanie przyczepy dwuosiowej.

Przecież pisałem dwa posty wyżej że hydraulika czy pneumatyka, to robią teraz tak samo po siłowniku na koło. Czytaj dokładniej, zdjęcie jest na potwierdzenie. Inna sprawa że to zdjęcie przyczepy dwuosiowej 6 tonowej (więc wcale nie dużej) a nie tandemu czy pojedynczej ośki. Nie wiem o co Ci chodzi, rozwiń swoje wywody i umotywuj. 

Opublikowano

Przecież ten jest na pneumatyce, i inna sprawa że tandem albo pojedyncza ośka to inna sprawa niż hamowanie przyczepy dwuosiowej.

Przecież pisałem dwa posty wyżej że hydraulika czy pneumatyka, to robią teraz tak samo po siłowniku na koło. Czytaj dokładniej, zdjęcie jest na potwierdzenie. Inna sprawa że to zdjęcie przyczepy dwuosiowej 6 tonowej (więc wcale nie dużej) a nie tandemu czy pojedynczej ośki. Nie wiem o co Ci chodzi, rozwiń swoje wywody i umotywuj. 

Opublikowano

A co myślicie gdyby zamiast tego zaworu, który kolega wrzucił wyżej, wstawić zwykły zawór trójdrożny i przerobić go na zawleczkę? Wg mnie zasada działania byłaby ta sama. Chodzi mi o coś takiego https://www.olx.pl/oferta/nowy-zawor-hydrauliczny-trojdrozny-trzydrozny-1-2-m18-3-8-m22-rozne-CID628-ID4fgNH.html

i to wstawić w miejsce tego

.

Wtedy koszt takiej instalacji plus minus:

dwa siłowniki 500zł

zawór 70zł

akumulator 450zl

węże, zakucia, trójnik, wtyk około 500zł jak nie lepiej

Ciekawe czy wtedy przeszło by to przegląd?

Opublikowano

I tak nie przejdzie to przeglądu bo dalej jest instalacja hydrauliczna nie dozwolona w PL czy będzie zawór czy nie. Wszystko będzie zależało od diagnosty czy zrobi przegląd czy nie. Mam instalacje hydrauliczna w przyczepie i normalnie robię przegląd chociaż na jednej stacji mi odmówili to na drugiej idzie zrobić bez problemu aby tylko hamulce były nie ważne jakie są aby hamowały. 

Opublikowano (edytowane)

Znaczy przegląd to jeszcze można obejść tym, że zakłada się siłowniki hydrauliczno-pneumatyczne i wtedy zostaje stara instalacja pneumatyczna w przyczepie (chodzi mi o kwestie gdy ktoś ma ciągnik, który ma tylko hamulce hydrauliczne i przyczepy typu d47 z instalacją pneumatyczną). Tylko co w razie wypadku..

Skąd masz informację, że hydrauliczne są nielegalne? Powołując się na ten artykuł http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/hamulce-hydrauliczne-w-przyczepie-niedroga-modyfikacja,69872.html i choćby nawet na to https://sklep.mizar.com.pl/zestaw-hamulcow-hydraulicznych-przyczepy-d-47-p-23804.html to to ma być niby legalne.

Kurczę nie może mi dodać tego pierwszego linku, pewnie przez to, że z innego portalu. Po wpisaniu w wyszukiwarce Hamulce hydrauliczne w przyczepie - niedroga modyfikacja to będzie to pierwszy link.

Edytowane przez tomeq
Opublikowano

To ze jakiś sklep napiszę że jest to legalne to nie znaczy że tak jest, to jest chwyt marketingowy żeby sprzedać. Ja szukałem trochę po necie i ustawy dotyczącej pozwolenia na instalacje hydrauliczna nie znalazłem chyba że źle szukam. 

Opublikowano
7 godzin temu, Renault85-15TX napisał:

I tak nie przejdzie to przeglądu bo dalej jest instalacja hydrauliczna nie dozwolona w PL czy będzie zawór czy nie.

 

 

Podstawa prawna ?

Opublikowano (edytowane)

Przyczepa Pronar
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa, jednoprzewodowa lub hydrauliczna
http://pronar.pl/produkt/przyczepa-pronar-pt606/

Jest napisane że ma być a nie jakie.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

DZIAŁ IV WARUNKI TECHNICZNE CIĄGNIKA ROLNICZEGO, LEŚNEGO I POJAZDU WOLNOBIEŻNEGO ORAZ PRZYCZEPY PRZEZNACZONEJ DO ŁĄCZENIA Z TYMI POJAZDAMI

Rozdział 4 Hamulce

§ 49 2. Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w pojeździe wyposażonym w połączenie hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe.

Edytowane przez mrc1005
Opublikowano

Tylko jestem ciekaw na której stacji diagnostycznej Ci to podbiją, powiedz że hamulce hydrauliczne to dostaniesz odprawę do domu bez podbicia. Nawet jak byś 100 zaworów założył to Ci nic nie da chyba że diagnosta przymruży oko i podbije ale to i zaworu nie trzeba mieć tylko trafić na wyrozumiałego diagnostę. 

Opublikowano
Dnia 12.02.2018 o 02:07, Renault85-15TX napisał:

Tylko jestem ciekaw na której stacji diagnostycznej Ci to podbiją, powiedz że hamulce hydrauliczne to dostaniesz odprawę do domu bez podbicia. Nawet jak byś 100 zaworów założył to Ci nic nie da chyba że diagnosta przymruży oko i podbije ale to i zaworu nie trzeba mieć tylko trafić na wyrozumiałego diagnostę. 

Jeśli ma założony  kompletny układ hydrauliczny z zaworem i akumulatorem bez problemu przyczepa przejdzie przegląd.

22 minuty temu, Majster96 napisał:

Zamontowałem dzisiaj do przyczepy Pronar T672 siłowniki pneumatyczno hydrauliczne oraz całą instalację do hamulców hydraulicznych i one działają dopiero po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca, w czym może tkwić problem? Może w ciągniku jest jakiś regulator albo coś?

Sprawdzałeś ciśnienie na wyjściu hydraulicznym z ciągnika? Trzeba ustalić gdzie jest problem czy z hydrauliką ciągnika czy z siłownikiem który założyłeś. Jaki to ciągnik?

  • Like 1
Opublikowano
Kolego u mnie w Case1490 jak raz nacisnę to mam na pedale hamulca uczucie ABS tak jak w samochodzie i od razu hamuje,a mam hydrauliczno pneumatyczne siłowniki w przyczepie sam je zakładałem 3 lata temu i nie ma problemu na przeglądzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v