Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chłopaki powiedzcie co może być przyczyną takich sytuacji:

1 Silnik bierze olej

2, wariuje mi czujnik temp, wody.  ledwo zapale ciągnik i ruszę pokazuje temp 120 stopni.

Opublikowano
Jak kopci na biało przy odpalaniu to mogą być prowadnice zaworów do roboty ale mogą też wtryski lać . Mój zaczął sporo podpijać oleju to się okazało, że pierścionek był pęknięty.
Opublikowano
15 godzin temu, mani51 napisał:

Jak kopci na biało przy odpalaniu to mogą być prowadnice zaworów do roboty ale mogą też wtryski lać . Mój zaczął sporo podpijać oleju to się okazało, że pierścionek był pęknięty.

Nie koniecznie.  Jeśli powietrze w cylindrze po sprężeniu ma zbyt niską temperaturę by zapaliło się od niego  wtryśnięte paliwo to zamieni się ono w parę. A jaki para ma kolor już wiemy.  Wystarczy powąchać wyziew z komina i zakładam że będzie cuchnęło ropą.

  • Like 1
Opublikowano

czujnik temperatury moze wariować  z powodu braku masy ,sprawdz wszystkie połączenia ,u mnie tak bylo  ze jak włączyłem światła to z 90 podskoczył na max

jeszcze zimy nie ma ale przy -7 mój technol od strzała bez grzania

Opublikowano (edytowane)

Panowie jak powinno sie podlaczyc przyczepe z kiprem bo próbowałem dziś  kilka razy ale bez rezultatu 

Edytowane przez Bolo77
Opublikowano

Jak kręcicie w zimę i mówicie że słabo pali,  to macie sprawną świece płomieniową? jak mi słabo palił a dałem kopcia (świeca niesprawna) to dużo lżej palił ,, chodzi mi oto czy używacie jej podczas rozruchu 

Opublikowano (edytowane)

Trza odcinać dopływ powietrza umiejętnie i musi zagadać. A do tego grzałka płynu to trach i chodzi. Ja płomieniowej nigdy nie używałem, bo mam zbiorniczek dziurawy.

Edytowane przez LTZ55a
Opublikowano
Lek naftę, bardzo fajnie się zapala. A korzystając z okazji, zauważyłem w kilku MTZ że mają problem z dawką rozruchową, rozrusznik musi pokręcić kilka sekund nawet latem na ciepłym. Pompy po regeneracji, także wszystko powinno być super. Jak się da gaz w samą podłogę, to zapali prędzej, to co tu mówić o zapaleniu w -15 jak ropy nie dostaje. Jednego mamy z pompą fabrycznie nową CCCP to on wystarczy że raz obróci i już pali.
Opublikowano
Jeśli nie musisz często odpalać polecam wykręcenie świecy płomieniowej i przystawienie opalarki elektrycznej. Odpala bez problemu. Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy dodatkowy Plus jest taki że możesz w ten sposób odpalać Prawie każdy ciągnik, minusem jest to że do odpalania potrzebne są dwie osoby. a i opalarka przyda się latem do rozpalenia grilla
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

Co jeden to lepszy...........

Bo każdy MTZ inny.

Ja wspomagam się świecą tak od 0 do 10°C. Powyżej raczej pali bez problemu a poniżej wolę załączyć grzałkę bo niby zapali na świecy ale albo złapie albo nie.  Poniżej -10° chyba nigdy nie miałem potrzeby odpalać więc nawet nie wiem.

4 godziny temu, zbyszekbrzuze napisał:

A korzystając z okazji, zauważyłem w kilku MTZ że mają problem z dawką rozruchową, rozrusznik musi pokręcić kilka sekund nawet latem na ciepłym. Pompy po regeneracji, także wszystko powinno być super. Jak się da gaz w samą podłogę, to zapali prędzej, to co tu mówić o zapaleniu w -15 jak ropy nie dostaje. Jednego mamy z pompą fabrycznie nową CCCP to on wystarczy że raz obróci i już pali.

Mój to nie ma szans żeby zapalił nawet jak jest ciepły jak nie wcisnę gazu w podłogę. Pompę miałem regulowaną z uwagą, że max dwa lata i sekcje do wymiany (minęły już trzy) Mechanik mówił, że miała oryginalne plomby. Przed regulacją i po tak samo gaz w podłogę bo nie zapali.

Jest tam w ogóle możliwość regulacji dawki startowej? W oryginalnej pompie od gruźlika przy Vistuli był przełącznik podobno od zwiększania dawki przy rozruchu.

Edytowane przez mani51
Opublikowano
4 godziny temu, CowBoy napisał:

Jeśli nie musisz często odpalać polecam wykręcenie świecy płomieniowej i przystawienie opalarki elektrycznej. Odpala bez problemu. Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy dodatkowy Plus jest taki że możesz w ten sposób odpalać Prawie każdy ciągnik, minusem jest to że do odpalania potrzebne są dwie osoby. a i opalarka przyda się latem do rozpalenia grilla

nie no jak czytałem to aby mi brakowało " Jeśli masz opalarkę już w domu to koszt jest zerowy a jeśli nie masz to polecam tę stronkę www.cośtamopalarki.pl tu znajdziesz idealną opalarkę " :8_laughing:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v