Marcin1987

Odpalanie Mtz-a zimą

Polecane posty

soltys48    7055
3 godziny temu, AleksanderX napisał:

zamontuj grzałkę elektryczną do silnika dostępne w sklepach,na allegro,olx i uruchomisz bez problemu nawet przy - 35

Wiesz co piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

No nie wiem czy wie ale napisał dobrze. Grzałka  spisuje się rewelacyjnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

soltys48    7055

ale nie bezproblemowe w - 35!! Panowie opanujmy sie ruski bez problemu w tej temp??NIe uwierzę w to!!Zapali owszem ale po jakich kombinacjach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

Przy  -30 paliłem po podgrzaniu grzałka i łapie od pierwszego cylindra który ma wtrysk paliwa.  Tak że jak mówię grzała jest nie do pobicia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    869
trzeba jeszcze dodan ze potrzebny jest dobry aku albo przynajmniej trzymany w cieple

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

Kręcić musi to chyba jasna sprawa. Plus taki ze po rozgrzaniu silnika do 40 stopni  nie musi zapylać jak motorek  a wystarczy żeby jeden przeskoczył sprężanie i dokręcił do wtrysku paliwa. Bum i już leci.   Ja mam rozruch na 24V to nawet w  spore mrozy kręci żwawo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    7055

moja 50 przy -20 zapaliła aleeeeeeeeee ciężko , mam podgrzewacz, rozrusznik szybki i aku 170ah, 1000A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

No widzisz. Mój na grzałce odpala super nie można złego słowa powiedzieć. Ale bez niej nawet płomieniówka kiepsko pomaga przy -10 to chyba zdarł bym rozrusznik. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

Mam termostat nowego typu założony w zeszłym roku. Pompa wtryskowa po remoncie, końcówki wtryskiwaczy wymieniane były 5 może 6 lat temu trzeba by może dać ustawić. 

Ciężko powiedzieć co i jak nie znam historii ciągnika i trudno powiedzieć w jakim stanie jest silnik. Choć myślę że nie najgorszym praktycznie nie dolewam oleju przez 250 mth.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderX    517
10 godzin temu, soltys48 napisał:

Wiesz co piszesz?

Laik i tak nie zrozumie a co ma wspólnego grzałka z termostatem widocznie  silnik złom masz że mu już grzałka nie pomaga Grzałmę montuje się po usunieciu tej zagłuszki nad rozrusznikiem masz tam nawet nagwintowane 2 otwory do przykręcenia grzałki Takie to proste a cena grzałki tak około 200 zł  a jak chcesz już mieć na top top to możesz zmienić jeszcze olej w silniku na półsyntetyk  10W40 ja taki mam zalany do nowości

Edytowano przez AleksanderX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

A jak sie montuje taka grzalke. Wiem ze przykreca sie ja nad rozrusznikiem ale co dalej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

Nic.  Zaślepkę wyrywasz, trzy śrubki M8 , uszczelka, przykręcasz, zalewasz płynem  i po robocie. Chcesz zagrzać to do gniazdka wpinasz na 20-30 minut.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

widze że już nowsza wersja  bloku silnika ( te stare lepiej były zrobione ) spróbuj  mu zapodać Plaka w dolot przy odpalaniu wtedy powinien lżej odpalić tylko nie przesadź z ilością

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Bloki z tym wzorem mają styl.

Co do -35 to nie dla mojego mtz. Mimo grzałki, która robi świetną robotę i silnika z w super stanie. Może to kwestia 12v. Przy -20 odpali. Poniżej nie próbowałem ale raczej przy 35 to nic z tego.

I dużo lepiej pali jeżeli zamknę mu powietrze i powoli będę popuszczał.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozzborn   
Gość ozzborn

ten wynalazek ma wtrysk posredni czy bezposredni ?

bo cos mi sie zdaje ze posredni, dlatego ciezko pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

50 pośredni a 80 bezpośredni.

Ten typ tak ma. Lepsze to niż 50 L który nie miał świec.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    4593

d 240 silniki i nowwsze juz na pewno miały bezpośredni. Moj przy -15 jeszcze odpalił na świecy, ale ile kręcenia było przy tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1455

Dwa takie same silniki D-240 z dobrymi akumulatorami - jeden odpala od strzała przy -20, drugi bez grzałki ani rusz. Tu dużo zależy od egzemplarza - kompresja, zawory, stan rozrządu, pompy, paliwo, filtr. Dowolny element może tutaj zaszwankować.

Ja mam w D-60 świece żarowe paluszki z auta zamiast sprężynek i czy zima czy lato pali po 2-3 obrocie wału (wtrysk pośredni) i przez chwilę biały dym nim się głowica rozgrzeje.

mam tez grzałkę, załączam poniżej -10 aby nie męczyć akumulatora na te 20 minut. Jak płyn załapie te 40 stopni w głowicy, to pali bez zająknięcia. A na poczatku bez świeć i grzałki to i z "czytaniem gazety" ciężko go było zapalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    807

No właśnie. U mnie  chyba rozrząd już ma luzy  bo silnik na wolnych idzie dobrze a jak kompresor załączysz i trochę powietrza nabije to zaczyna delikatnie harczeć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Komdziu506
      Witam wszystkich. Piszę do was bo mam problem z podnisnikiem w mtzcie:) Otóż ciągnik kupiony był z 6 lat temu i od momentu zakupu nie działa ani regolacja siłowa ani pozycyjna tzn. Podnosi tą dźwignią przy siedzeniu ale nie chce opuścić w regulatorze znienialem ręczni pozycje i nic nie dało. I mam do was pytanie czy rozdzielacz pod kierownicą może nie współpracować z tym regulatorem ponieważ był zmieniony na nowy zaeaz po zakupie ciągnika? Z góry dziękuję
    • Przez arni251
      Witam jak w temacie nie ładuje mi jednego aaku i pali sie ciągle kontrolka ładowania. Na oko wszystko jest w porządku mtz ma 4 lata i nic nie było grzebane w elektryce. Jak to sprawdziś co to może być???
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
    • Przez darkowe1
      Witam dziś pracowałem jumzem dostał trochę po garach i zaczęło coś zegotac w okolicy docisku jak ścianę sprzęgło jest cicho jak puszczam sprzęgło i ciągnik stoi na wolnych obrotach rechocze tam jak w stawie 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj