Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
plati    105

Podpowie ktoś czy o tą pompke chodzi?

Szukam mechanika znajacego się ba MF na śląsku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Chodzi o to że codziennie rano w Fergusonie niema sprzęgła.

Pedał wpada i niema reakcji.

Po chwili pompowania sprzęgłem dopiero zaczyna coś łapac. Później ciągnik cały dzień śmiga bez zarzutu.

Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Witam,

 

Pisałem wcześniej o swoim problemie, a mianowicie w mf6190 wraz z dłuższą pracą trzeba dodawać więcej gazu, żeby ruszyć, a na końcu i tak  jest to mocno utrudnione.

Do tego sprzęgło jest dosyć agresywne, późno bierze i szarpie wspomaganiem.

Dziś był mechanik, wymienił oleje, przeczyścił zawór 17bar, który teoretycznie był zacięty. Zmierzył ciśnienie i stwierdził, że na 99% jest do wymiany pompa, która daje za małe ciśnienie, co według niego powoduje też to, że żółw czasem zgrzyta i nie chce się załączyć, bo idzie na niego zbyt małe ciśnienie, a jak się załączy to już działa.

 

Myślicie, że pompa może być problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1055

za małe czyli jakie? jeśli wspomaganie działa to pompa dobra bo cóż to 17 bar jak na wspomaganie potrzebne ponad 100. A jak szarpie wspomaganie to  może oleju mało? ssanie pompy nieszczelne hmmm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Oleju full, świeżo wymieniony.

 

Jak się rozgrzeje to szarpie wspomaganiem na wolnych obrotach.

Ciśnienie za małe, po dodaniu gazu słabo wzrasta jego wartość, mało dynamicznie. Tak mi powiedział.

 

WOM z rozrzutnikiem śmiga, nie zauważyłem większych problemów, ale jakoś dużo nie woziłem obornika więc narazie ciężko stwierdzić.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1055

znając życie nawet tego cisnienia dobrze nie zmierzył.... kręcił koła do oporu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

nie wiem jak zmierzył, podłączył zegar i jeździł, na zającu na żółwiu, gazował, tyle wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1055

to mu podziękuj :P i znajdź innego. Zółw - zając (reduktor to kompresorem da rade przełączyć 5bar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Podziękuję jak go spotkam, a teraz bez żartów bo są zbędne.

 

Nie ma w okolicy mojego miejsca zamieszkania nikogo, kto mógłby zweryfikować diagnozę.

 

Ktoś podpowie co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo17    2

Witam . MF 6190  Po wymianie oleju, filtrów nie chce jechać i sprzęgło kilka razy odpowiatrzane pedał był twardy już nie wiem co robić dalej :$IMG_20180426_124251.thumb.jpg.9fa5a15b3109495f54eec7b529a7c244.jpg z tego odpowietrznika olej nie leci przewód idzie pod kabinę tam jest duża śruba 32mmIMG_20180426_124450.thumb.jpg.827be1648ec95659a14c0b55edef4ed3.jpg:$

i końce są zaślepione połączone i idą do skrzyni  od czego to może być ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Witam. 

W moim Masseyu 6180 blokował się rewers i wyskakiwal 3 bieg czasem. 

 

Ciągnik poszedł do remontu i okazało się że siadlo łożysko i dwa pierscienie synchronizatora plus jakieś podkładki od sprzęgła i koszt części wyniósł 4700zł. 

 

Ciągnik został zaprowadzony do mechanika około 40km od mojego domu. Remont został zakończony i dziś dzwonił mechanik i zalecal transport ciągnika na lawecie tłumacząc że 40km to sporo ciągnik jedzie około 40km/h i taka droga po remoncie jest niewskazana bo skrzynia powinna się "dotrzeć"

 

I tutaj pojawia się moje zdziwienie. Jak ciągnik po remoncie nie koniecznie może być odpowiedni do takiej jazdy. 

 

Ktoś mi podpowie czy może mieć rację i czy trzeba poważnie brać ta lawete?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

A co tam niby ma się docierać ?? Łożysko czy podkładki o_O ?? Wracaj na kołach i bierz koniecznie fakturę za robotę + jakaś gwarancja bo wpieprzyć 5 koła za łożysko, pierścienie i jakieś podkładki i jak widać mechanik raczej pewny swojej roboty nie jest ....


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Tak zrobię, myślę że to ostatni raz kiedy współpracuje z tym warsztatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

synchronizatory muszą sie zapewne dotrzeć delikatnie, tu akurat chyba ma mechanior racje jak zakładał nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

ale na lawecie raczej się nie dotrą... nikt mu nie mówi jechać 40km/h nonstop

_____________________________________________________
Traktorpedia - dane techniczne maszyn rolniczych

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

dokładnie, nie ma potrzeby go żyłować tylko jechać sobie spokojnym  tempem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Ciągnik przyprowadzony. Po dojedzie na miejsce okazało się że skrzynia zakleszczona jest na 4 biegu. Nie ma możliwości wrzucenia innego biegu. 

 

Podpowie ktoś czy da się coś z tym zrobić, bo do tych mechaników nie mam zaufania za grosz?

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
12 godzin temu, lukbold napisał:

Zdejmujesz dekiel i robisz... 10-15 min roboty....

Myślisz że to blacha sprawa i ściągnięcie dekla wystarczy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1055

Odblokować pewno odblokujesz bo cóż to jak nie przesunąć tylko tuleje synchro. Ale co tam się mogło stać, że zablokowało to nie jestem w stanie wymyślić. Palec wybieraka ot tak nie wyskoczy z wodzików chyba że zużyty w co śmiem wątpić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Skrzynia zrobiona. 

 

Jednak to nie koniec problemu. Wspomaganie dalej ciężko chodzi, a po rozgrzaniu ciągnik zwyczajnie przestaje jeździć. 

 

Dziś ciągnik oglądał mechanik, który kiedyś pracował w serwisie MF w Gliwicach. Stwierdził że jego zdaniem jest problem ze sprzęgłem. Za lekko wciska się pedala i mimo wymiany pompy na zawór 17 bar nie idzie w ogóle wysokie ciśnienie, bo da się go wcisnąć "ręcznie". Jednak nie podjął się naprawy. 

 

Ja już nie wiem co robić. Potrzebuję pomocy, albo kogoś kto to ogarnie.

 

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1055

hmm w Gliwicach nie ma i nie było serwisu MF :P

Jeśli na zawór 17 bar nie idzie wysokie ciśnienie to... orbitrol musi blokować bo cóż tam jest po drodze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ferguson3075
      Od ostatniego czasu mam problem z wspomaganiem kierownicy , chodzi cięzko na wolnych obrotach , ciśnienie na magistrali 19 bar czyli dobre, zauważyłem tez ze na półbiegu na zającu ciągnik tak jakby cos blokuje gdy jest na luzie , tak jakby nie chciał przełączyć, po przełączeniu na zajaca ciśnienie na magistrali spada do 9 bar
       Co może byc przyczyną ? 
    • Przez ferguson3075
      Od ostatniego czasu mam problem z wspomaganiem kierownicy , chodzi cięzko na wolnych obrotach , zauważyłem tez ze na półbiegu na zajacu ciągnik tak jakby cos blokuje gdy jest na luzie , po przełączeniu na zółwia na luzie problem ustępuje , gdy jest rozgrzany i jest na zajacu sam zmienia na zółwia , pompe wymieniono w 2016 roku na nową, wymieniony filtr hydrauliki i wyczysciłem filtr niskiego ciśnienia od wspomagania,od czasu do czasu zaświeca sie kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z wbiciem biegów na zapalonym silniku ,a na zgaszonym da się wbić 
      Massey6120
    • Przez RybbA1999
      Witam chce podlaczyc hamulce hydrauliczne przyczepy do mf jednak posiadam tylko takie wyjście jak na zdjęciu.
      Czy to jest wyjście do przyczepy zrobiłem jeszcze zdjęcie pokrywy filtra i przewod wchodzący do pokrywy idzie z pompki hamulcowej a wyjście idzie właśnie na to gniazdo jednak nie ma na tym gnieździe wogole ciśnienia oleju nawet po wciśnięciu hamulca


    • Przez MarcinZt
      Witam. Mam pytanie odnośnie Massey Ferguson 3085. Czy jest mi ktos wskazac co trzeba zamienić w koszu polbiegu by ciagnik jechał 40km/h . Skrzynia 16x16 z jednym polbiegiem bez AB. Ciagnik mam rozjechany i mechanik mówił ze jest mozliwosc odwrócić o 180stopni taka "choinke". Jest ktos w stanie pomoc lub pokazac schemat .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj