Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam dwa pytania mianowicie sialem na dniach pszenice moim c 330 i na 18ha spalił 35l sialem 5 zrobił 8,4Mtg  zastanawiam się czy to sporo  czy nie  miał średnio ciężko. A druga sprawa to na 27 ha ubyło mi ok 650ml płynu chłodzącego  czy to może być uszczelka ??temperaturę utrzymywał na poziomie 80-85 stopni .

Opublikowano

chłodnica cała? nigdzie na wężach sie nie poci?

zacznij od rzeczy prostych a nie od razu zakłądasz czarne scenariusze.

 

2

ciapek pali mało, jak ma lekko.

sianie 5tką do lekkich robót nie należy.

Opublikowano

Sporo Ci spalił , wyszło ponad 4 litry na mth . Swoją drogą 5 to za wysoki bieg na sianie ja zawsze 4 używam . Płyn odparowuje więc dolej ile tam trzeba i się nie przejmuj.

Opublikowano

zauważyłem dziś ze pierwsza szpilka od głowicy od strony wtrysków licząc od zbiornika jest mokra z płynu  ?? jak to możliwe skoro o ile dobrze pamiętam obok nie ma kanałów wodnych ??

 

Opublikowano

Jak twoim zdaniem blok nie ma kanałów wodnych  to co w takim razie chłodzi silnik?

Opublikowano

Mam C330 i nie ubywa płynu

Są różne drogi wszystkie połączenia, korek, pompa, chłodnica, uszczelka pod głowicą, pęknięcia, i tuleje cylindrów najczęściej uszczelnienie u dołu jeśli wyciek jest niewielki trudno zauważyć w oleju paruje odmą

Opublikowano

kolego a-z nie mówię ze nie ma kanałów w bloku tylko jeśli wybija szpilka to na pewno nie z bloku bo tam nie ma kompresji która wypchnie płyn do góry po szpilce a pisząć o kanałach miałem na myśli głowice 

 


ze akurat po tej stronie nie ma kanałów wodnych które łącza się z blokiem żeby gdzieś mogło przepłynąć 

Opublikowano

Witam Mam problem z moim ursusem c330. Dwa lata temu robiona była uszczelka pod głowicą  ponieważ woda poszła w olej oraz w wydech. Od tamtego czasu nie działo się nic przez dłuższy czas lecz od pewnego czasu obserwuję ubytki płynu i poprzez wężyk nadmiarowy wydobywa sie para. Wymieniłem korek chłodnicy ponieważ myślałem że sprężyna jest popsuta.Po wymianie korka ciśnienie w chłodnicy strasznie rośnie i przewody robią się twarde. Co może być tego przyczyną ? Czy czeka mnie rozbiórka głowicy ?

Opublikowano

witam mam problem a mianowicie co roku  muszę wymieniać uszczelkę pod głowicą rok temu była zmieniana i w tym roku znowu zmieniałem i teraz widzę że ma ciągle przedmuchy w tym samym miejscu co zawsze jest bardzo dobrze dociągnięta co może być przyczyna ciągłego wydmuchiwania uszczelki 

Opublikowano

 a następnie dorobić tuleję z wyższym kołnierzem.

 

:blink: :wacko: :unsure: :huh: Nie słyszałem aby ktoś dorabiał tuleje :blink: o większym kołnierzu.To nie takie łatwe........a gdzie hartowanie itd.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

:blink: :wacko: :unsure: :huh: Nie słyszałem aby ktoś dorabiał tuleje :blink: o większym kołnierzu.To nie takie łatwe........a gdzie hartowanie itd.

Mało słyszałeś. A po drugie to jakie hartowanie? Przecież to jest żeliwo. Mój szlifierz kupuje w hurtowni rury żeliwne o różnych średnicach i z nich toczy tuleje cylindrowe. A jak kupuje pierwszy raz w danej hurtowni to najpierw wysyła próbkę do zakładów H. Cegielskiego i tam badają skład, także nikt go nie oszuka co do jakości materiału. Takie dorobienie tulei kosztuje 300zł, ale jest pewność dobrego materiału i dobrego wykonania. Zrobił w ten sposób setki silników, zarówno ciągnikowych jak i samochodowych, które przepracowały setki tys. mth czy km. A dorobienie takiej tulei jest bardzo łatwe, trzeba tylko dysponować odpowiednio dokładnym parkiem maszynowym.

Opublikowano

WojtekWawszczak - płaszczyzna bloku na 99%. Z którego roku masz tego ciapka? Była ponoć seria z wadą materiałową bloku i pod wpływem temp. za dużo odkształcał się blok i wywalało uszczelkę ( charakterystyczne po ciężkiej pracy ). Jeśli jest to prawdą to bez wymiany bloku można jedynie sprawdzić tą płaszczyznę ( każdy normalny mechanik przed założeniem głowicy powinien sprawdzić płaszczyznę głowicy, bloku i osadzenie tulei - wystarczy do tego liniał i szczelinomierz ).

Wydmuchuje CI na pierwszym cyl. czy pomiędzy?

Opublikowano

U znajomego było podobnie że zrobił remont głowicy w tym szlif  i dalej wydmuchiwało  ciapek jest 1983  sprawdzili liniałem blok i wyszło  że nie równość tylko nie pamiętam ile było

Opublikowano

Nie szlifowanie a planowanie - ku ścisłości frezowanie płaszczyzny. Koszt niewielki ale musisz silnik w drobny mak rozebrać:(. No i po takim zabiegu trzeba ustawiać tuleje i. Ja bym to robił przy okazji remontu głównego. Ale to powinien mechanik sprawdzić, tego nie robi się bo może pomoże tylko musi być sprawdzone.

Chyba że jakiś zakład stosuje profesjonalne zabezpieczenie otworów olejowych i wodnych oraz tulei ( np. coś na zasadzie wosku technicznego ) to w c330 można zamontować cały silnik na frezarce ( wał nie wystaje poniżej płaszczyzny przykręcania miski olejowej ).

Sprawdź, jeśli nie jest duża różnica to kup porządną uszczelkę i dokręć ok 220-230 Nm ( podziel to na 3, 4 etapy ).

Opublikowano (edytowane)

Jeśli głowica była nowa to teraz jak będzie kolega znów podmieniał uszczelkę to musi sprawdzić czy tuleje nie są za nisko bo nowa uszczelka nic nie da. Blok blokiem może być jego wina jak pisane było wcześniej ale i nie musi. Jak tuleje za nisko tez będzie wydmuchiwało nowa uszczelka i znów wydmucha, jeśli za nisko można jeszcze podłożyć podkładkę jedną czy dwie miedziane pod tuleje. Ostateczność to jak było pisane wcześniej dorobienie innej tulei, ale myślę że bez tego się obędzie 

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Nie szlifowanie a planowanie - ku ścisłości frezowanie płaszczyzny. Koszt niewielki ale musisz silnik w drobny mak rozebrać :(. No i po takim zabiegu trzeba ustawiać tuleje i. Ja bym to robił przy okazji remontu głównego. Ale to powinien mechanik sprawdzić, tego nie robi się bo może pomoże tylko musi być sprawdzone.

Chyba że jakiś zakład stosuje profesjonalne zabezpieczenie otworów olejowych i wodnych oraz tulei ( np. coś na zasadzie wosku technicznego ) to w c330 można zamontować cały silnik na frezarce ( wał nie wystaje poniżej płaszczyzny przykręcania miski olejowej ).

Sprawdź, jeśli nie jest duża różnica to kup porządną uszczelkę i dokręć ok 220-230 Nm ( podziel to na 3, 4 etapy ).

Potoczne planowanie można robić na zasadzie szlifowania i frezowania płaszczyzny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v