nitek

wyskakuje 9, i strasznie hałasuje skrzynia

Polecane posty

nitek    0

Witam, tak jak w temacie, jak jadę swoim mtz (82 86 rok 4x4), cały czas wyskakuje mi 9, gdy trzymam ręką lewarek to da się jechać, natomiast gdy nie trzymam podjadę 100m i wyskoczy.

Razem z tym objawem łączy się wycie skrzyni. Co może być nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Na pewno wałek atakujący się odkręcił, to normalka. I masz skrzynie do remontu. JAk rozbierzesz to zobaczysz. A radzę ci to szybko zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheFuner    0

Ja miałem to samo trybik od wzmacniacza biegu półbiega do wymiany był a ja durny całą skrzynię nową zmieniłem:)pozdro;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

a czy przyczyną może być wyrobiony wybierak ?, bo zgrzytają mi mocno wszystkie biegi, sprzęgło jest dobrze wyregulowane, a biegi i tak ledwo wbijam, i teraz czasami wyskakuje mi 3 i wsteczny.

 

i do tego w skrzyni miałem o 10l oleju za dużo.

Edytowano przez nitek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

U mnie jak wałek atakujący się odkręcił to zakleszczała się skrzynia przy włączeniu biegu 6 lub 9 i też wyła. Po zrobieniu tego wałka skrzynia przestała wyć, biegi przestały wyskakiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dylek    2

U mnie Łożysko sie rozsypało wałek atakujący sie odkręcił wypadała 9 i wsteczny.Z wybierakiem na pewno nie masz problemu.. Skrzynia też wyła

Edytowano przez Dylek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Przechodziłem przez to. Jest troche zabawy. U mnie odkręcona była nakrętka od ataku.Teraz już nie póści bo jest zaspawana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

a czy da się jakoś dokręcić tą nakrętkę i zaspawać, nie rozbierając skrzyni i całego ciągnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

panowie co może być że zgrzyta mi wajcha od żółw i zając na postoju i w czasie jazdy biegi wchodzą dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

musisz się nauczyć zmieniać tą dźwignią

ja to robię tak szybko że nawet tryby nie zauważają kiedy :P

generalnie to trwa może pół sekundy bo jednocześnie jak zaczynam wciskać sprzęgło już dźwignia jest w neutralnym położeniu a po dociśnięciu sprzęgła do końca już mam wbite inne przełożenie. Oczywiście w międzyczasie trzeba zdjąć nogę z gazu

Inna sprawa jest z biegami w skrzyni - tu już trzeba wyczuć moment kiedy mniej więcej obroty silnika są odpowiednie do prędkości jazdy.

Na postoju niestety trzeba chwilkę odczekać po wciśnięciu sprzęgła bo coś mi nie działa tak jak powinien hamulec wałka sprzęgłowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

przyjadą na 30mth to niech coś z tym zrobią no i kapie z kranika od ogrzewania wrzystkie tak mają ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj