Skocz do zawartości
nitek

wyskakuje 9, i strasznie hałasuje skrzynia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
nitek    0

Witam, tak jak w temacie, jak jadę swoim mtz (82 86 rok 4x4), cały czas wyskakuje mi 9, gdy trzymam ręką lewarek to da się jechać, natomiast gdy nie trzymam podjadę 100m i wyskoczy.

Razem z tym objawem łączy się wycie skrzyni. Co może być nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Na pewno wałek atakujący się odkręcił, to normalka. I masz skrzynie do remontu. JAk rozbierzesz to zobaczysz. A radzę ci to szybko zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheFuner    0

Ja miałem to samo trybik od wzmacniacza biegu półbiega do wymiany był a ja durny całą skrzynię nową zmieniłem:)pozdro;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    449
nitek    0

a czy przyczyną może być wyrobiony wybierak ?, bo zgrzytają mi mocno wszystkie biegi, sprzęgło jest dobrze wyregulowane, a biegi i tak ledwo wbijam, i teraz czasami wyskakuje mi 3 i wsteczny.

 

i do tego w skrzyni miałem o 10l oleju za dużo.

Edytowano przez nitek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

U mnie jak wałek atakujący się odkręcił to zakleszczała się skrzynia przy włączeniu biegu 6 lub 9 i też wyła. Po zrobieniu tego wałka skrzynia przestała wyć, biegi przestały wyskakiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dylek    2

U mnie Łożysko sie rozsypało wałek atakujący sie odkręcił wypadała 9 i wsteczny.Z wybierakiem na pewno nie masz problemu.. Skrzynia też wyła

Edytowano przez Dylek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Przechodziłem przez to. Jest troche zabawy. U mnie odkręcona była nakrętka od ataku.Teraz już nie póści bo jest zaspawana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

a czy da się jakoś dokręcić tą nakrętkę i zaspawać, nie rozbierając skrzyni i całego ciągnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

panowie co może być że zgrzyta mi wajcha od żółw i zając na postoju i w czasie jazdy biegi wchodzą dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

musisz się nauczyć zmieniać tą dźwignią

ja to robię tak szybko że nawet tryby nie zauważają kiedy :P

generalnie to trwa może pół sekundy bo jednocześnie jak zaczynam wciskać sprzęgło już dźwignia jest w neutralnym położeniu a po dociśnięciu sprzęgła do końca już mam wbite inne przełożenie. Oczywiście w międzyczasie trzeba zdjąć nogę z gazu

Inna sprawa jest z biegami w skrzyni - tu już trzeba wyczuć moment kiedy mniej więcej obroty silnika są odpowiednie do prędkości jazdy.

Na postoju niestety trzeba chwilkę odczekać po wciśnięciu sprzęgła bo coś mi nie działa tak jak powinien hamulec wałka sprzęgłowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

przyjadą na 30mth to niech coś z tym zrobią no i kapie z kranika od ogrzewania wrzystkie tak mają ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×