Zaloguj się, aby obserwować  
Tomsky

Wentylator wiskotyczny

Polecane posty

Tomsky    0

Koledzy czy warto dopłacać za opcjonalny visko, czy też dać sobie spokój. Jeśli znacie wady i zalety tego rozwązania podzielcie się wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

napewno warto bo silnik nie jest studzony gdy jest niedogrzany po uruchomieniu co daje szybsze zagrzanie sie silnika a za tym juz ida same plusy

ja bym napewno doplacil zreszta nie jest to chyba jakis majatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

to co to za sprzet ze taka kasa???:blink: :blink:

wiec chyba jednak musisz sie dobrze zastanowic....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

napewno warto bo silnik nie jest studzony gdy jest niedogrzany po uruchomieniu co daje szybsze zagrzanie sie silnika a za tym juz ida same plusy

ja bym napewno doplacil zreszta nie jest to chyba jakis majatek

 

Wentylator studzi czynnik chłodzący po otwarciu termostatu, czyli po nagrzaniu się go do temperatury pracy. Wentylator wiskotyczny włączy się w momencie otwarcia wentylatora. Wentylator pobiera część mocy silnika, więc sprzęgło wiskotyczne, na którym się znajduje ograniczy Ci zużycie paliwa w momencie kiedy praca wentylatora jest niepotrzebna.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

taka mała dygresja-mam wiskoze w busie i nie zauważyłem zeby sie nie kręcił-nie ważne czy przy odpalaniu przy 30 na minusie czy po powrocie z trasy w letnią siestę-zawsze zapiernicza jak wściekły;)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

tylko ze jak silnik zimny to zatrzymasz go ręka - na rozgrzanym bym nie próbował

:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Na rozgrzanym też go zatrzymasz. On dopiero się włącza jak silnik ma pewną temperaturę. Powiedzmy 87 stopni. Schłodzi silnik i się wyłączy. Ja kupowałem do Case MX 150 w serwisie to dałem 1000 zł netto za oryginał.

Znajomy w 3 letnim Fendt 936 zmieniał to dali 25tyś. Tak twierdził??

Napisz do czego taka dopłata jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Tomek73 zależy od układu, najpierw otwiera się termostat i jeżeli ciecz chłodząca wytraci wystarczająco temperaturę w chłodnicy to wentylator się nie włączy np. podczas szybkiej jazdy po trasie. Po zatrzymaniu auta np. na światłach temperatura w chłodnicy szybko rośnie bo ciepło nie jest odbierane przez powietrze i wtedy wentylator zostaje włączony.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomsky    0

Istotnie cena odnosi sie do wentylatora z rewersorem ciągu. Ale moje pytanie sprowadza sie do prostego czy warto. Czy ten wydatek w ciągu kilku czy kilkunastu nawet lat użytkowania ciągnika zwróci sie czy to tylko zbędny tak naprawde gadżet, który może sie popsuć. Zapraszam do dyskusji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

A co ma dmuchanie chłodnicy do wentylatora na sprzęgle wiskotycznym?

Chłodnicę trzeba dmuchać bez względu na rodzaj wentylatora ;)

1000euro x 4,5 to jest jakies 4,5tyś zł. Policz sobie ile paliwa rolniczego za to kupisz. Wg mnie nie opłaca się dopłacać aż tylu pieniędzy. A co to za ciągnik, że za taki wentylator trzeba dopłacać?


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Trochę mylicie pojęcia... w samochodach to zwykle jest wentylator lub wentylatory napędzane silnikiem elektrycznym którym steruje czujnik temperatury i mikroprocesor.

 

Mylisz się kolego! Silniki diesla w BMW mają napęd wentylatora z użyciem wiskotycznego sprzęgła. Nie wiem jak inne marki i czy benzyniaki taki bajer mają. Zaletą tego visca jest to że gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, żaden inny czynnik nie przyczynia się do wzrostu lub spadku nagrzania silnika (czyli w skrócie mamy 100% wykorzystania mocy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

W fiacie 125 był załączany elektromagnetycznie. Przecież nie pisał, że wszystkie, a zazwyczaj. W kamazie jest napęd hydrostatyczny z termostatem sterującym przepływem oleju. Każde rozwiązanie jest dobre jeśli jest sprawne. Wielki bajer, może w BMW.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj