Skocz do zawartości
Tomsky

Wentylator wiskotyczny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Tomsky    0

Koledzy czy warto dopłacać za opcjonalny visko, czy też dać sobie spokój. Jeśli znacie wady i zalety tego rozwązania podzielcie się wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

napewno warto bo silnik nie jest studzony gdy jest niedogrzany po uruchomieniu co daje szybsze zagrzanie sie silnika a za tym juz ida same plusy

ja bym napewno doplacil zreszta nie jest to chyba jakis majatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michufarmer    21

napewno warto bo silnik nie jest studzony gdy jest niedogrzany po uruchomieniu co daje szybsze zagrzanie sie silnika a za tym juz ida same plusy

ja bym napewno doplacil zreszta nie jest to chyba jakis majatek

 

Wentylator studzi czynnik chłodzący po otwarciu termostatu, czyli po nagrzaniu się go do temperatury pracy. Wentylator wiskotyczny włączy się w momencie otwarcia wentylatora. Wentylator pobiera część mocy silnika, więc sprzęgło wiskotyczne, na którym się znajduje ograniczy Ci zużycie paliwa w momencie kiedy praca wentylatora jest niepotrzebna.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

taka mała dygresja-mam wiskoze w busie i nie zauważyłem zeby sie nie kręcił-nie ważne czy przy odpalaniu przy 30 na minusie czy po powrocie z trasy w letnią siestę-zawsze zapiernicza jak wściekły;)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

tylko ze jak silnik zimny to zatrzymasz go ręka - na rozgrzanym bym nie próbował

:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Na rozgrzanym też go zatrzymasz. On dopiero się włącza jak silnik ma pewną temperaturę. Powiedzmy 87 stopni. Schłodzi silnik i się wyłączy. Ja kupowałem do Case MX 150 w serwisie to dałem 1000 zł netto za oryginał.

Znajomy w 3 letnim Fendt 936 zmieniał to dali 25tyś. Tak twierdził??

Napisz do czego taka dopłata jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Tomek73 zależy od układu, najpierw otwiera się termostat i jeżeli ciecz chłodząca wytraci wystarczająco temperaturę w chłodnicy to wentylator się nie włączy np. podczas szybkiej jazdy po trasie. Po zatrzymaniu auta np. na światłach temperatura w chłodnicy szybko rośnie bo ciepło nie jest odbierane przez powietrze i wtedy wentylator zostaje włączony.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomsky    0

Istotnie cena odnosi sie do wentylatora z rewersorem ciągu. Ale moje pytanie sprowadza sie do prostego czy warto. Czy ten wydatek w ciągu kilku czy kilkunastu nawet lat użytkowania ciągnika zwróci sie czy to tylko zbędny tak naprawde gadżet, który może sie popsuć. Zapraszam do dyskusji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

A co ma dmuchanie chłodnicy do wentylatora na sprzęgle wiskotycznym?

Chłodnicę trzeba dmuchać bez względu na rodzaj wentylatora ;)

1000euro x 4,5 to jest jakies 4,5tyś zł. Policz sobie ile paliwa rolniczego za to kupisz. Wg mnie nie opłaca się dopłacać aż tylu pieniędzy. A co to za ciągnik, że za taki wentylator trzeba dopłacać?


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automoderacja spowodowana brakiem działań administracji forum.

Edytowano przez gonzobonzobong

Chivas Regal kontra czarny Jaś wędrowniczek 2:1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Trochę mylicie pojęcia... w samochodach to zwykle jest wentylator lub wentylatory napędzane silnikiem elektrycznym którym steruje czujnik temperatury i mikroprocesor.

 

Mylisz się kolego! Silniki diesla w BMW mają napęd wentylatora z użyciem wiskotycznego sprzęgła. Nie wiem jak inne marki i czy benzyniaki taki bajer mają. Zaletą tego visca jest to że gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, żaden inny czynnik nie przyczynia się do wzrostu lub spadku nagrzania silnika (czyli w skrócie mamy 100% wykorzystania mocy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

W fiacie 125 był załączany elektromagnetycznie. Przecież nie pisał, że wszystkie, a zazwyczaj. W kamazie jest napęd hydrostatyczny z termostatem sterującym przepływem oleju. Każde rozwiązanie jest dobre jeśli jest sprawne. Wielki bajer, może w BMW.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez MADER12
      Witajcie, wie ktoś może jak w ciągniku JD 5M zmieni się promień zawracania z oponami o szerokości 340 na przodzie i 480 na tyle, a 480 na przodzie i 540 na tyle?
      Będą to różnice rzędu centymetrów, czy może metrów?

×