Skocz do zawartości
szerszen

Deutz Fahr serii M -Jak pozbyć się EGR?

Polecane posty

szerszen    0

witam
posiadam deutza z serii M i ma egr...czy idzie go obejsc w jakis sposob czy nic sie nie da z tym zrobic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

A co miałby na celu ten zabieg?

Nie obejdziesz tego, bo pompa jest na CR, każdy element silnika jest oczujnikowany i nie ma lekko :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

co się nie da? wszystko się da, :lol: , odkręć egr od kolektora ssącego i zaślep dziurę przez którą wpływają spaliny do kolektora, możesz też zaślepić rurkę od wydechu, możesz to zrobić monetą, lub jak ja zawsze dorabiam podkładkę z blaszki pomiędzy kolektor ssący a egr, tylko bez otworu , by spaliny nie przepływały :)

i ciesz się wiekszą mocą silnika, żwawszym przyśpieszeniem niech twój silnik odetchnie nareszcie świeżym powietrzem a nie spalinami :D

zawsze ze wszystkiego wywalam egr-y :lol:

a jeżeli ktoś po tym poście bedzie plumkał o jakieś euro tier czy inne wymysły zielonych przygłupów , niech pocałuje mnie wie gdzie .... :lol:


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michufarmer    21

Tylko widzisz kolego @bobytempelton EGR wywalić sobie możesz z Zetora Forterry albo Belarusa jeśli ma. W ciągnikach z wtryskiem CR wszystko jest, tak jak napisał kolega @kris14 wszystko jest w czujnikach. Aby zachować obecne normy emisji spalin, do silnika musi trafić 20% spalin (nie jestem do końca pewien). Jeżeli zablokujesz wylot spalin do zaworu EGR to nie będzie na nim ciśnienia i od razu poleci Ci błąd i tryb awaryjny silnika.

Zgodzę się z Tobą, ze te normy tylko podnoszą zużycie paliwa w silnikach, ale co zrobisz, ekolodzy głupieją. Zanieczyszczenie środowiska przez motoryzację, w tym maszyny rolnicze, to jest niewielki procent zanieczyszczenia ogólnego, ale to motoryzacji jest znacznie łatwiej się doczepić.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickboss    1

Jesli EGR jest sterowany podcisnieniem mozesz go zaslepic bez problemu tak jak pisze @bobytempelton. Czujnik EGRa nie znajduje się na zaworze EGR tylko przy sterowaniu pociśnieniem, reaguje na ciśnienie jakie jest potrzebne do otworzenia zaworu. Zaślepienie EGR spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji tlenków azotu. Jesli Twoj EGR jest sterowany podcisnieniowo smialo mozesz go zaslepic napewno bedzie zwawszy. Egr-u nie da sie zaslepic jedynie gdy jest sterowany elektronicznie. Najnowsze systemy z reguły pozbawione sa instalacji podciśnieniowych a sterowanie zaworków oparte jest na stelmotorkach. Tam możliwość manipulacji gazami recyrkulacyjnymi jest zadna gdyż zawory posiadają czujniki pozycji otwarcia i inne cuda ktorych nie da sie oszukac.

Edytowano przez mickboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1918

zajrzyj kolego pod maske i jezeli do zaworu dochodzi przewod podcisnieniowy srednicy ok. 5mm to zawor jest sterowany podcisnieniem jezeli natomiast nie ma przewodu i do zaworu dochodzi kostka to jest elektroniczny

najlepiej zrob zdjecie zaworu to bedzie latwiej okreslic


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

uziu92 i mickboss mają rację, a pozostałych dwóch panów w ogóle, z tym że jeżeli , egr jest sterowany pneumatycznie zatykając go, na mieszku dalej jest podciśnienie, a silnikach doładowanych nadciśnienie i dalej on sie otwiera i zamyka z tym że spaliny nie trafiają do kolektora dolotowego , bo jak? jest zatkany, a czujniki normalnie otwierają i zamykają go tylko na pusto, natomiast w silnikach gdzie egr jest sterowany elektrycznie bądź elektronicznie, na wyjściu czujnika podciśnienia bądź nadciśnienia w silnikach doładowanych w kolektorze dolotowym montuje się oporniczek o oporze odpowiednim dla danego czujnika , który oszukuje układ sterujący czyli podaje non toper zaniżone bądź zawyżone ciśnienie w dolocie,

michufarmer jakie 20% spalin ??? egr otwiera sie tylko w tedy gdy ciśnienie w dolocie wzrasta , lub podciśnienie maleje o określoną wartość, czyli kiedy silnik jest bardziej obciążony i kiedy rozpoczyna się w silniku niecałkowite spalanie, czyli zaczyna z tłumnika lecieć czarny dym, wtedy egr się otwiera i część spalin trafia do kolektora ssacego następnie do silnika dopalając się, a te wikipediowskie bzdury to kolegą w szkole tlumacz


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1918

a ja znowu slyszalem (uczylem sie) ze egr jest otwarty na biegu jalowym kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i nastepuje wtedy dopalanie spalin (mowie w tym wypadku o samochodzie z turbo napedzanym ON ) i kiedy wzrasta cisnienie w dolocie zamyka sie zeby powietrze doladowywujace nie uciakalo do tlumika lub spaliny do kolektora ssacego (miej spalin mniejsza moc turbiny ) co moze spowodowac spadek mocy ale jak jest w ciagnikach to nie wiem i nie mowie ze kolega wyzej nie ma racji moze sie to teraz zmienilo

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    34

@bobytempelton

Odniosę się do innego modelu DF-a Agrofarma PL. Gdy nim jeździłem i dodawałem gazu na postoju, podczas jazdy sadził czarnym dymem i był troszkę zdławiony jak na 100 kucyków. Diler mówił że to przez recylkulację spalin. To skoro przepala część spalin jeszcze raz do ponownego spalenia to dlaczego dymi niemiłosiernie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1918

za malo tlenu ma w takim wypadku a z duzo spalin i sie dusi

przerabialem to u siebie w aucie tylko u mnie bylo troszke inaczej

ogolnie to polecam zaslepienie egr jezeli to mozliwe

jezeli ktos widzial kolektor ssacy w dieslu z egr-em po kilkunastu tys km to wie co mam na mysli ciagnika to tez dotyczy) <_<

ah... Ci zieloni ;[

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen    0

oto zdjecia.na zdjeciu gdzie jest pokazany tlumik jest rowniez przytwierdzona(przykrecona) rurka ktora idzie do filtra powietrza. magicy z jaryszek twierdza ze mam wlasnie sprobowac ja zatkac....czy maja racje?

post-25866-0-19365900-1321370940_thumb.jpg

post-25866-0-45372600-1321370964_thumb.jpg

post-25866-0-45361100-1321371042_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    4

no raczej nic ci to nieda bo ten przewód wyciąga tylko większe zanieczyszczenia z filtra powietrza.

Z tego co wiem te silniki maja i-egr, czyli recyrkulacje wewnętrzną i nieda sie tego wyłączyć

 

 

troszkę o tym

http://www.cdc.gov/niosh/mining/workshops/diesel/reno0107workshop/SauerteigSmallEngineTechnologies.pdf

 

jest zastosowana wewnętrzna recyrkulacja spalin czyli na wałku rozrządu są dodatkowe małe krzywki i w momencie suwu ssania zawory wydechowe są unoszone wtedy część spalin jest ponownie dopalana tak więc nic nie da się z tym zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maateusz2    0

witam posiadam deutz fahr 5.115 czytam o zaworach EGR i faktycznie przydałoby się to ominąć czy w moim ciągniku jest możliwe żebym wstawił jakąś blaszkę przy kolektorze w miejscu widocznym na zdjęciu nie wyskoczy jakiś błąd i nie zablokuje ciągnika widzę że na wydechu nie ma pomiaru spalin. Proszę o opowiedź 

post-64765-0-55225200-1505553370_thumb.jpg

post-64765-0-75384500-1505553628_thumb.jpg

post-64765-0-65702200-1505553655_thumb.jpg

Edytowano przez maateusz2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Jeśli dobrze widzę do egr dochodzi Ci chyba 5 przewodów. Więc bez kompa będzie to ciężkie. A czy da się co wyłączyć w ecu to niech wypowie się ktoś kto miał z tym styczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    170

Nie jest możliwe, z resztą dlaczego nie możesz tego doprowadzić do ładu? Na konia stać a na owies już nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maateusz2    0

Nie muszę doprowadzać do ładu bo wszystko działa, chcę tylko ominąć ponowne spalanie spalin bo na pewno to nic dobrego dla silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursus1997
      Witam, mam problem mianowicie gdy prasuje i na sterowniku pokazuje mi ze zawsze jest za duzo np siana z prawej strony na a problem wystepuje nawet jak nawet nic nie ma w prasie! Czego to moze byc wina, sterownika, czujników...? Moze ktos wie o co moze chodzic, moze ktos mial podobny problem. Na obrazku pokazałem jak to mniej wiecej wyglada. Pozdrawiam

    • Przez nh32
      Witam,
      Elektromagnez sieczkarni kombajnu New Holland TX-32 grzeje się po wymianie łożyska. Wymieniany był elektromagnez i też łożyska kilkakrotnie i trudno znaleźć przyczynę.
      Czy ktoś miał taki problem? Jaka powinna był normalna temperatura pracy? Czy wzrost do około 110-120 stopni to normalne?
       
       
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez Oliwier1234321
      Dlaczego tylni podnośnik unosi mi do połowy zamiast do końca. dzieje się tak od miesiąca, czasami tylko załapie do końca
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.