Skocz do zawartości
szerszen

Deutz Fahr serii M -Jak pozbyć się EGR?

Polecane posty

szerszen    0

witam
posiadam deutza z serii M i ma egr...czy idzie go obejsc w jakis sposob czy nic sie nie da z tym zrobic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

A co miałby na celu ten zabieg?

Nie obejdziesz tego, bo pompa jest na CR, każdy element silnika jest oczujnikowany i nie ma lekko :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

co się nie da? wszystko się da, :lol: , odkręć egr od kolektora ssącego i zaślep dziurę przez którą wpływają spaliny do kolektora, możesz też zaślepić rurkę od wydechu, możesz to zrobić monetą, lub jak ja zawsze dorabiam podkładkę z blaszki pomiędzy kolektor ssący a egr, tylko bez otworu , by spaliny nie przepływały :)

i ciesz się wiekszą mocą silnika, żwawszym przyśpieszeniem niech twój silnik odetchnie nareszcie świeżym powietrzem a nie spalinami :D

zawsze ze wszystkiego wywalam egr-y :lol:

a jeżeli ktoś po tym poście bedzie plumkał o jakieś euro tier czy inne wymysły zielonych przygłupów , niech pocałuje mnie wie gdzie .... :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michufarmer    21

Tylko widzisz kolego @bobytempelton EGR wywalić sobie możesz z Zetora Forterry albo Belarusa jeśli ma. W ciągnikach z wtryskiem CR wszystko jest, tak jak napisał kolega @kris14 wszystko jest w czujnikach. Aby zachować obecne normy emisji spalin, do silnika musi trafić 20% spalin (nie jestem do końca pewien). Jeżeli zablokujesz wylot spalin do zaworu EGR to nie będzie na nim ciśnienia i od razu poleci Ci błąd i tryb awaryjny silnika.

Zgodzę się z Tobą, ze te normy tylko podnoszą zużycie paliwa w silnikach, ale co zrobisz, ekolodzy głupieją. Zanieczyszczenie środowiska przez motoryzację, w tym maszyny rolnicze, to jest niewielki procent zanieczyszczenia ogólnego, ale to motoryzacji jest znacznie łatwiej się doczepić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickboss    1

Jesli EGR jest sterowany podcisnieniem mozesz go zaslepic bez problemu tak jak pisze @bobytempelton. Czujnik EGRa nie znajduje się na zaworze EGR tylko przy sterowaniu pociśnieniem, reaguje na ciśnienie jakie jest potrzebne do otworzenia zaworu. Zaślepienie EGR spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji tlenków azotu. Jesli Twoj EGR jest sterowany podcisnieniowo smialo mozesz go zaslepic napewno bedzie zwawszy. Egr-u nie da sie zaslepic jedynie gdy jest sterowany elektronicznie. Najnowsze systemy z reguły pozbawione sa instalacji podciśnieniowych a sterowanie zaworków oparte jest na stelmotorkach. Tam możliwość manipulacji gazami recyrkulacyjnymi jest zadna gdyż zawory posiadają czujniki pozycji otwarcia i inne cuda ktorych nie da sie oszukac.

Edytowano przez mickboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

zajrzyj kolego pod maske i jezeli do zaworu dochodzi przewod podcisnieniowy srednicy ok. 5mm to zawor jest sterowany podcisnieniem jezeli natomiast nie ma przewodu i do zaworu dochodzi kostka to jest elektroniczny

najlepiej zrob zdjecie zaworu to bedzie latwiej okreslic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

uziu92 i mickboss mają rację, a pozostałych dwóch panów w ogóle, z tym że jeżeli , egr jest sterowany pneumatycznie zatykając go, na mieszku dalej jest podciśnienie, a silnikach doładowanych nadciśnienie i dalej on sie otwiera i zamyka z tym że spaliny nie trafiają do kolektora dolotowego , bo jak? jest zatkany, a czujniki normalnie otwierają i zamykają go tylko na pusto, natomiast w silnikach gdzie egr jest sterowany elektrycznie bądź elektronicznie, na wyjściu czujnika podciśnienia bądź nadciśnienia w silnikach doładowanych w kolektorze dolotowym montuje się oporniczek o oporze odpowiednim dla danego czujnika , który oszukuje układ sterujący czyli podaje non toper zaniżone bądź zawyżone ciśnienie w dolocie,

michufarmer jakie 20% spalin ??? egr otwiera sie tylko w tedy gdy ciśnienie w dolocie wzrasta , lub podciśnienie maleje o określoną wartość, czyli kiedy silnik jest bardziej obciążony i kiedy rozpoczyna się w silniku niecałkowite spalanie, czyli zaczyna z tłumnika lecieć czarny dym, wtedy egr się otwiera i część spalin trafia do kolektora ssacego następnie do silnika dopalając się, a te wikipediowskie bzdury to kolegą w szkole tlumacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

a ja znowu slyszalem (uczylem sie) ze egr jest otwarty na biegu jalowym kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i nastepuje wtedy dopalanie spalin (mowie w tym wypadku o samochodzie z turbo napedzanym ON ) i kiedy wzrasta cisnienie w dolocie zamyka sie zeby powietrze doladowywujace nie uciakalo do tlumika lub spaliny do kolektora ssacego (miej spalin mniejsza moc turbiny ) co moze spowodowac spadek mocy ale jak jest w ciagnikach to nie wiem i nie mowie ze kolega wyzej nie ma racji moze sie to teraz zmienilo

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    34

@bobytempelton

Odniosę się do innego modelu DF-a Agrofarma PL. Gdy nim jeździłem i dodawałem gazu na postoju, podczas jazdy sadził czarnym dymem i był troszkę zdławiony jak na 100 kucyków. Diler mówił że to przez recylkulację spalin. To skoro przepala część spalin jeszcze raz do ponownego spalenia to dlaczego dymi niemiłosiernie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

za malo tlenu ma w takim wypadku a z duzo spalin i sie dusi

przerabialem to u siebie w aucie tylko u mnie bylo troszke inaczej

ogolnie to polecam zaslepienie egr jezeli to mozliwe

jezeli ktos widzial kolektor ssacy w dieslu z egr-em po kilkunastu tys km to wie co mam na mysli ciagnika to tez dotyczy) <_<

ah... Ci zieloni ;[

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen    0

oto zdjecia.na zdjeciu gdzie jest pokazany tlumik jest rowniez przytwierdzona(przykrecona) rurka ktora idzie do filtra powietrza. magicy z jaryszek twierdza ze mam wlasnie sprobowac ja zatkac....czy maja racje?

post-25866-0-19365900-1321370940_thumb.jpg

post-25866-0-45372600-1321370964_thumb.jpg

post-25866-0-45361100-1321371042_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    4

no raczej nic ci to nieda bo ten przewód wyciąga tylko większe zanieczyszczenia z filtra powietrza.

Z tego co wiem te silniki maja i-egr, czyli recyrkulacje wewnętrzną i nieda sie tego wyłączyć

 

 

troszkę o tym

http://www.cdc.gov/niosh/mining/workshops/diesel/reno0107workshop/SauerteigSmallEngineTechnologies.pdf

 

jest zastosowana wewnętrzna recyrkulacja spalin czyli na wałku rozrządu są dodatkowe małe krzywki i w momencie suwu ssania zawory wydechowe są unoszone wtedy część spalin jest ponownie dopalana tak więc nic nie da się z tym zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maateusz2    0
Napisano (edytowany)

witam posiadam deutz fahr 5.115 czytam o zaworach EGR i faktycznie przydałoby się to ominąć czy w moim ciągniku jest możliwe żebym wstawił jakąś blaszkę przy kolektorze w miejscu widocznym na zdjęciu nie wyskoczy jakiś błąd i nie zablokuje ciągnika widzę że na wydechu nie ma pomiaru spalin. Proszę o opowiedź 

post-64765-0-55225200-1505553370_thumb.jpg

post-64765-0-75384500-1505553628_thumb.jpg

post-64765-0-65702200-1505553655_thumb.jpg

Edytowano przez maateusz2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Jeśli dobrze widzę do egr dochodzi Ci chyba 5 przewodów. Więc bez kompa będzie to ciężkie. A czy da się co wyłączyć w ecu to niech wypowie się ktoś kto miał z tym styczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    28

Nie jest możliwe, z resztą dlaczego nie możesz tego doprowadzić do ładu? Na konia stać a na owies już nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maateusz2    0

Nie muszę doprowadzać do ładu bo wszystko działa, chcę tylko ominąć ponowne spalanie spalin bo na pewno to nic dobrego dla silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marioc14
      Witam niedawno kupilem  i mam takie pytanie czy szum w tylnym moscie i nagrzewanie sie go jest normalne ?
    • Przez maciek
      Macie styczność z ciągnikami Valmet seri 8xxx, jak u nich z awariami ,dostępnością i cenami części zamiennych?
    • Przez Rolnik117
      Mam problem z nowo kupioną Valtrą t 133 [150km].Mam do niej uczepione pługi unia 4 + 1 odkładnie 35cm,ma  tak ma ciężko że trochę się  dusi. Co może być przyczyną????
       
      +
    • Przez zyga100
      Nie dawno zakupiłem valtre 8550 hi tech z miękkim przodem, i przedni napęd w nim stale ciągnie, lampka od napędu gaśnie ale napęd ciągle się kręci, przełącznik działa, przekaźnik pyka ale nie rozłącza, co może być przyczyną? wie ktoś może w której części ciągnika znajduje się elektrozawór odpowiedzialny za załączanie napędu, dodam jeszcze że gdy włącznik napędu jest w pozycji off w tylnej części ciągnika słychać syczenie a gdy przełączy się na on to syczenie ustaje. Jeżeli ktoś cokolwiek wie na ten temat proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
    • Przez jacek8441
      witam ,mam taki problem z tym zbiorniczkiem gdzie się leje płyn żeby pneumatyka do przyczep nie zamarzła ;/ ustawiłem na zero i płyn mi bulgocze ;/ jak ustawiłem na zero to nic się nie powinno dziać . słyszałem  ,że jak się tego nie używa to się nic nie stanie ;/   co zrobić żeby ten płyn nie bulgotał ? mam pół zbiorniczka i gdy załącza się sprężarka to dekielek jest mokry i płyn wydostaje się nim 
×