RycerzNocy

zgrzyta w miejscu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RycerzNocy    0

gdy ciągnik stoi w miejscu i chce wrzucić bieg to zgrzyta

dodam ze ciągnik jest nowy a skrzynia 18/4

najbardziej reduktor zgrzyta

Edytowano przez RycerzNocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubcio224    6

to pewnie belarus czyli to normalne


Moje ciągniki: Mtz 80 +tur , T-25, John Deere 935
..........................................................................
I inne : New Holland,Bomet,Sip,Agromet,Z-001,N226/1,Amazone,Jarmet,stanrol,itp
................................................................................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź czy w "rusku" ten pręt co idzie od pedału sprzęgła nie jest zgięty i jak będzie prosty to wyreguluj luz i sprzęgło tymi śrubkami na tym pręcie. Wtedy jak nic nie da to dopiero się będzie myśleć. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Może nie działać hamulec skrzyni (jeśli w ogóle występuje).

 

A jak wcisniesz sprzęgło do oporu, a potem trzymając pedał odpalisz silnik i cały czas trzymając wrzucisz bieg,to pewnie nie zgrzyta?

 

To może byc wtedy ten hamulec, trzeba podkręcić cięgło co idzie nieco wyżej od sprzęgła, żeby dalej popychało tą sprężynkę (żeby się mocniej zgniatała). (jeśli nie pomyliłem modeli)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Hamulec hamulcem. Nie we wszystkich skrzyniach jest i nie zgrzyta... powiedzmy. Jeśli go nie ma lub jeśli nie działa to gdy wciśniesz prawidłowo ustawione sprzęgło, poczekasz chwilke to tarcza sama przestanie się kręcić musi bieg wejśc bez zgrzytu. Jeśli się tak nie stanie to znaczy że z jakiegoś powodu nie wysprzęgla całkowicie. Re gulacje na łapach sprawdzić. Myślę że są różnice w ustawieniu lub w ogóle całe nie wysprzęgla.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

wszystkie biegi na postoju zgrzytają? W czasie jazdy nie zgrzytają?

 

w czasie jazdy zgrzyta najbardziej reduktor kiery da się na żółwika

a jeżeli chodzi o dziewiątkę to potrafi wejść nawet bez zgrzytu

rozkręciłem cięgło pod kabina i trochę pomogło

dodam jeszcze ze gdy zgaszę ciągnik na wstecznym biegu i chce dać na luz aby go zapalić to nie mogę wyrwać wajchy z wstecznego wtedy ktoś drugi musi go popchnąć troszeczkę do tyłu aby wyłączyć bieg wsteczny

Edytowano przez RycerzNocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To msprzęgło ci nie wysprzęgla na 100%. Ustaw jak należy i bedzie dobrze. Możesz to sprawdzić. Podnieś koło do góry, daj bieg, wciśnij sprzęgło i niech ktoś przekręci koło. Założe się że nie da rady.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Hamulec hamulcem. Nie we wszystkich skrzyniach jest i nie zgrzyta...

 

Jeśli chodzi o MTZ i Belarusy, to hamulec raczej musi być (niektóre 50tki nie miały) U mnie pękła tarczka, a potem założyłem wałek od 50 i nie mam hamulca, bo wałek stoczenia nie posiadał. Sprzęgło wysprzęgla tak, że jak się wciśnie pedał, to można wałek sprzęgłowy z łatwością ręką obracać, ale i tak trzeba odczekiwać, bo zgrzyta trochę, ale jak się zmienia biegi, to bez zgrzytu przechodzą.

________________________________________________

Koledzy dobrze piszą. Sprzęgo ci ciągnie. Daj znać jak Ci poszło.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie we wszystkich jest i nie jest to patent niezbędny. Miał on tylko UŁATWIĆ pierwsze wbicie biegu. U mnie tego oryginalnie nie ma. Ani dzwigni, ani ośki do skrzyni, nawet otworu nie ma. MTZ 82 sprowadzony z niemiec.

 

http://zapodaj.net/adb100e3a64b.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To ten w wersji AVTO z Twojego avatara? Tak mi się wydaje, że jest otwór, tylko tam są kapturki wbite, ale hamowanie u ciebie wykonuje ten hydroreduktor...

 

Mam pytanie: Działa ci ten HydroReduktor, co na zdjęciu go widać?

A ten wężyk, to od wanienki pod rozdzielaczem?

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No to ten z awatara. Nie ma otworu w ogóle. Jest nadlew i to wszystko. Hamulca też nie ma. Trzeba po wcisnięciu sprzęgła chwile poczekać żeby tarcza staneła.

 

To ustrojstwo to biegi pełzające. Działają oczywiście. Tylko olej mi wyciska koło regulacji trzeba by oring wymienić. Poza tym to tego nie używam.

 

 

 

Wężyk idzie od odpowietrzenia zbiornika na olej hydrauliczny. Jak go kupiłem to waliło z niego olejem. Denerwowało mnie to i założyłem wężyk. Teraz przestało. Było za dużo oleju i tyle.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj