Skocz do zawartości
RycerzNocy

zgrzyta w miejscu

Polecane posty

RycerzNocy    0

gdy ciągnik stoi w miejscu i chce wrzucić bieg to zgrzyta

dodam ze ciągnik jest nowy a skrzynia 18/4

najbardziej reduktor zgrzyta

Edytowano przez RycerzNocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Najpierw sprawdź czy w "rusku" ten pręt co idzie od pedału sprzęgła nie jest zgięty i jak będzie prosty to wyreguluj luz i sprzęgło tymi śrubkami na tym pręcie. Wtedy jak nic nie da to dopiero się będzie myśleć. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Może nie działać hamulec skrzyni (jeśli w ogóle występuje).

 

A jak wcisniesz sprzęgło do oporu, a potem trzymając pedał odpalisz silnik i cały czas trzymając wrzucisz bieg,to pewnie nie zgrzyta?

 

To może byc wtedy ten hamulec, trzeba podkręcić cięgło co idzie nieco wyżej od sprzęgła, żeby dalej popychało tą sprężynkę (żeby się mocniej zgniatała). (jeśli nie pomyliłem modeli)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Hamulec hamulcem. Nie we wszystkich skrzyniach jest i nie zgrzyta... powiedzmy. Jeśli go nie ma lub jeśli nie działa to gdy wciśniesz prawidłowo ustawione sprzęgło, poczekasz chwilke to tarcza sama przestanie się kręcić musi bieg wejśc bez zgrzytu. Jeśli się tak nie stanie to znaczy że z jakiegoś powodu nie wysprzęgla całkowicie. Re gulacje na łapach sprawdzić. Myślę że są różnice w ustawieniu lub w ogóle całe nie wysprzęgla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

wszystkie biegi na postoju zgrzytają? W czasie jazdy nie zgrzytają?

 

w czasie jazdy zgrzyta najbardziej reduktor kiery da się na żółwika

a jeżeli chodzi o dziewiątkę to potrafi wejść nawet bez zgrzytu

rozkręciłem cięgło pod kabina i trochę pomogło

dodam jeszcze ze gdy zgaszę ciągnik na wstecznym biegu i chce dać na luz aby go zapalić to nie mogę wyrwać wajchy z wstecznego wtedy ktoś drugi musi go popchnąć troszeczkę do tyłu aby wyłączyć bieg wsteczny

Edytowano przez RycerzNocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

To msprzęgło ci nie wysprzęgla na 100%. Ustaw jak należy i bedzie dobrze. Możesz to sprawdzić. Podnieś koło do góry, daj bieg, wciśnij sprzęgło i niech ktoś przekręci koło. Założe się że nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Hamulec hamulcem. Nie we wszystkich skrzyniach jest i nie zgrzyta...

 

Jeśli chodzi o MTZ i Belarusy, to hamulec raczej musi być (niektóre 50tki nie miały) U mnie pękła tarczka, a potem założyłem wałek od 50 i nie mam hamulca, bo wałek stoczenia nie posiadał. Sprzęgło wysprzęgla tak, że jak się wciśnie pedał, to można wałek sprzęgłowy z łatwością ręką obracać, ale i tak trzeba odczekiwać, bo zgrzyta trochę, ale jak się zmienia biegi, to bez zgrzytu przechodzą.

________________________________________________

Koledzy dobrze piszą. Sprzęgo ci ciągnie. Daj znać jak Ci poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Nie we wszystkich jest i nie jest to patent niezbędny. Miał on tylko UŁATWIĆ pierwsze wbicie biegu. U mnie tego oryginalnie nie ma. Ani dzwigni, ani ośki do skrzyni, nawet otworu nie ma. MTZ 82 sprowadzony z niemiec.

 

http://zapodaj.net/adb100e3a64b.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

To ten w wersji AVTO z Twojego avatara? Tak mi się wydaje, że jest otwór, tylko tam są kapturki wbite, ale hamowanie u ciebie wykonuje ten hydroreduktor...

 

Mam pytanie: Działa ci ten HydroReduktor, co na zdjęciu go widać?

A ten wężyk, to od wanienki pod rozdzielaczem?

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

No to ten z awatara. Nie ma otworu w ogóle. Jest nadlew i to wszystko. Hamulca też nie ma. Trzeba po wcisnięciu sprzęgła chwile poczekać żeby tarcza staneła.

 

To ustrojstwo to biegi pełzające. Działają oczywiście. Tylko olej mi wyciska koło regulacji trzeba by oring wymienić. Poza tym to tego nie używam.

 

 

 

Wężyk idzie od odpowietrzenia zbiornika na olej hydrauliczny. Jak go kupiłem to waliło z niego olejem. Denerwowało mnie to i założyłem wężyk. Teraz przestało. Było za dużo oleju i tyle.

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×