18mateo18

Wymiana uszczelniaczy w przednim moście

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
wymiana
18mateo18    0

Witam

Czy rozbierał ktoś przedni napęd i wymieniał uszczelniacze lub ma ktoś jakiś schemat napędu mam most stożkowy olej cieknie mi z tych amortyzatorów i muszę to koniecznie zrobić

 

czy uszczelniał ktoś przedni napęd pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kukum    8

Dobra a takie pytanie jak wywierce ta dziure to nie bedzie sie syf sypał do zwolnicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    169

Nie będzie się nic sypać do środka chyba że zrobisz go na wylot bo coś mi się wydaje, że nie bardzo zdajesz sobie sprawę gdzie on ma być :P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

racja a teraz takie pytanie jak ta tuleje ściągnąć trzeba otworzyć u góry ten dekielek ? bo chce uszczelniacz na ośce wymienić i nie wiem jak za bardzo a zwolnice już zrzuciłem i tak podejrzewam ze trochę oleju z mostu przesączyło sie do zwolnicy i przez to mi tak lało z góry dzięki a a może ktoś zrobić zdjęcie gdzie to ma być ten otwór bo za bardzo nie wiem a wole być pewny zanim coś zrobię głupiego i drogiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Tu masz przekrój przedniego most

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72019-zwolnica-przednia-mtz-82/?hl=%2Bzwolnica&do=findComment&comment=1382918

 

Post nr. 63 zdjęcie otworu w tulei zwrotnicy

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/40410-jak-i-czym-jest-smarowania-zwrotnica-w-mtz-82/page-4

 

A tu rysunek

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

Żeby wymienić uszczelniacz na poziomej i pionowej półosi musisz odkręcić pokrywkę, odkręcić 6 śrub trzymających tuleję zwrotnicy, jeden robaczek blokujący łożyska półosi poziomej.  Rozbieranie czysto intuicyjne nie trzeba instrukcji.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    169

Ja bym nie ruszał żadnych uszczelniaczy. W niemal 100% za wycieki oleju ze zwrotnicy odpowiada brak tego otworu. Zrobić go, uzupełnić oleje w przekładniach i obserwować ich poziom. 

Oczywiście od razu wykonać otwory pod kalamitki albo przynajmniej porządnie nasmarować tuleje w górnej części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Chce wymienić uszczelniacze w przekładni kątowej bo podejrzewa że przepuszcza do zwolnicy. pewnie ubyło w niej oleju.

lepiej zrobić to od razu niż za miesiąc obudzić się z wyrąbanymi zębatkami na wałkach. To nie wiele roboty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Panowie teraz tak ,siedziałem i głowiłem się nad tymi dziurami i stwierdziłem ze ich nie będę robił bo było dobrze do teraz przez 12 lat nic nie lało ale wpadłem na pomysł z zaworkami ciśnieniowymi które by to ciśnienie nadmierne odprowadzały. bo wtedy nie musiał bym smarować tych tulei bo by to olej robił i teraz głowie się jakie zaworki zamontować aby :

1.smarowało te zwrotnice

2. Jakie maks cienienie wytrzymują oringi , uszczelniacze a dziury na  zaworki takie myślałem wywierci gdzieś wyżej jak korek oleju

I pytanie takie czy ma sens wgl takie coś robić i czy jak bym zamontował te zaworki ciśnieniowe to podczas ich otwierania może się lać olej chociaż że są  wyżej jak stan oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Nie przekombinujesz. W całej zwolnicy w czasie jazdy poniewiera się olej i gdzie byś dziury nie zrobił to będzie nią waliło olejem. Tylko to jedno miejsce za łożyskiem jest spokojne i tylko tamtędy wydostanie się ono na zewnątrz bez oleju. Nie ma wiele roboty. Przy okazji wywalisz otwory na kalamitki bo inaczej łapie zwolnicę z czasem. ja mam je zrobione na samej górze obudowy na zgrubieniu. Smaruje dosłownie dwa razy w roku i nie ma grama oleju na obudowie.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

A u mnie i tak się lało mimo obecności "tego" otworu i nowych tulei, co ciekawe na starych z luzami nie lało się. Definitywnie rozwiązałem to, montując odpowietrzenie w postaci 1m wężyka silikonowego. Wężyk zawinięty w dół, żeby syfu nie łapał i tyle.

post-6498-0-17147000-1424030788_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

U mnie pomogło na sto procent. Tylko kalamitki robiłem bo łapało zwolnice. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Na razie stwierdziłem ze zamontuje po staremu bo traktor to tylko mi do ciężkich robót polowych potrzebny a tak to 60 tka daje rade z reszta.  Wymienię uszczelniacze i do kiedy wytrzymają to wytrzymają ale jak puszcza to zamontuje te wyżej wspomniane zaworki ciśnieniowe może się ten patent sprawdzi kto wie   i na bank jak to zrobię napisze mniej więcej na forum jak to działa i wgl na razie robię według oryginału dzięki panowie za pomoc w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

ta tuleje to trzeba wybić z legowiska czy ona ma sama spaść ? pukam młotkiem to do okola sie kreci tak z 2 cm w jedna i druga stronę  bo cholera rozebrałem tam kopułkę i patrze sucho tylko smar chwała panu ze ojciec przewidział co może się stać i nawalił smaru bo tak to zęby by poleciały a o tego robaczka to ci chodzi o ta mała srubke zaraz pod zebatka ? bo prubuje ja wykrecic ale co z tego jak korpus ja trzuma i nie da rady jej wykrecic

 

Edytowano przez kukum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Po odkręceniu sześciu śrub ma spaść na dół. Nie koniecznie po dobroci.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Zapytam przy okazji kolegów może ktoś ma stare albo zna wymiary koła talerzowego zwolnicy tego głębokiego i ataku? Dobrym olejem jest venol gl 5 tylko temperatur nie pamiętam dokładnie albo dla szukających szybkiego ratunku półpłynny smar epx 00 do przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Wymiary kola zwolnicy przedniego napędu jutro mogę ci podać bo mam to na górze. Jednego i drugiego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Koło  duże przedniej zwolnicy średnica mierzona po największym obwodzie 290 mm, ilość zębów 58.

Małe koło stożkowe średnica mierzona po największym obwodzie około 75 mm. Ciężko je zmierzyć w zwolnicy, ilość zębów 12.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
    • Przez Delbeta
      Jaki płyn lać do wspomagania, tego zbiornika z przodu ciągnika w belarus 952. 4 ?
    • Przez JumperTomek
      Witam, jak rozpoznać czy posiadam lewą, bądź prawą? Mtz 82 z 94r.

    • Przez TheXxKamilxX
      Siemka tak jak w temacie mam problem z podnośnikiem  a mianowicie po dłuższej pracy gdy olej się zagrzeje słabo podnosi,taki agregat talerzowy 1300 podniesie ale jak chce siewnik podczepić to drgnie na 50 cm i dalej nie chce. Naczytałem się trochę na ten temat bo nie jestem jedynym użytkownikiem tego ciągnika który ma lub miał ten problem,większość pisze że to zawór bezpieczeństwa z tyłu ciągnika obok rozdzielacza,wszyscy piszą że trzeba regulować ale nikt nie pisze jak to dokładnie zrobić i tu właśnie jesteście mi potrzebni.
      Jeśli ktoś sie bawił z tym to proszę żeby mi krok po kroku opisać jak to zrobić bo nie chce czegoś zepsuć  
      z góry dzięki za odp   
    • Przez lukasz248
      Czy wiecie gdzie znajdę w koparce jumz nr ramy , wersja z budowlana z okrągła kabiną
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.