Skocz do zawartości
18mateo18

Wymiana uszczelniaczy w przednim moście

Polecane posty

18mateo18    0

Witam

Czy rozbierał ktoś przedni napęd i wymieniał uszczelniacze lub ma ktoś jakiś schemat napędu mam most stożkowy olej cieknie mi z tych amortyzatorów i muszę to koniecznie zrobić

 

czy uszczelniał ktoś przedni napęd pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

tak ale już i to staje się uciążliwe mam go zalanego Hipolem a się leje myślę żeby zalać go transolem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dominik82    0

slyszale o czyms takim ze smaru walom od gory i troche oleju a ponoc sam olej i tak wycieknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Dobra a takie pytanie jak wywierce ta dziure to nie bedzie sie syf sypał do zwolnicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

Nie będzie się nic sypać do środka chyba że zrobisz go na wylot bo coś mi się wydaje, że nie bardzo zdajesz sobie sprawę gdzie on ma być :P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

racja a teraz takie pytanie jak ta tuleje ściągnąć trzeba otworzyć u góry ten dekielek ? bo chce uszczelniacz na ośce wymienić i nie wiem jak za bardzo a zwolnice już zrzuciłem i tak podejrzewam ze trochę oleju z mostu przesączyło sie do zwolnicy i przez to mi tak lało z góry dzięki a a może ktoś zrobić zdjęcie gdzie to ma być ten otwór bo za bardzo nie wiem a wole być pewny zanim coś zrobię głupiego i drogiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Tu masz przekrój przedniego most

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72019-zwolnica-przednia-mtz-82/?hl=%2Bzwolnica&do=findComment&comment=1382918

 

Post nr. 63 zdjęcie otworu w tulei zwrotnicy

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/40410-jak-i-czym-jest-smarowania-zwrotnica-w-mtz-82/page-4

 

A tu rysunek

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

Żeby wymienić uszczelniacz na poziomej i pionowej półosi musisz odkręcić pokrywkę, odkręcić 6 śrub trzymających tuleję zwrotnicy, jeden robaczek blokujący łożyska półosi poziomej.  Rozbieranie czysto intuicyjne nie trzeba instrukcji.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

Ja bym nie ruszał żadnych uszczelniaczy. W niemal 100% za wycieki oleju ze zwrotnicy odpowiada brak tego otworu. Zrobić go, uzupełnić oleje w przekładniach i obserwować ich poziom. 

Oczywiście od razu wykonać otwory pod kalamitki albo przynajmniej porządnie nasmarować tuleje w górnej części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Chce wymienić uszczelniacze w przekładni kątowej bo podejrzewa że przepuszcza do zwolnicy. pewnie ubyło w niej oleju.

lepiej zrobić to od razu niż za miesiąc obudzić się z wyrąbanymi zębatkami na wałkach. To nie wiele roboty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Panowie teraz tak ,siedziałem i głowiłem się nad tymi dziurami i stwierdziłem ze ich nie będę robił bo było dobrze do teraz przez 12 lat nic nie lało ale wpadłem na pomysł z zaworkami ciśnieniowymi które by to ciśnienie nadmierne odprowadzały. bo wtedy nie musiał bym smarować tych tulei bo by to olej robił i teraz głowie się jakie zaworki zamontować aby :

1.smarowało te zwrotnice

2. Jakie maks cienienie wytrzymują oringi , uszczelniacze a dziury na  zaworki takie myślałem wywierci gdzieś wyżej jak korek oleju

I pytanie takie czy ma sens wgl takie coś robić i czy jak bym zamontował te zaworki ciśnieniowe to podczas ich otwierania może się lać olej chociaż że są  wyżej jak stan oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Nie przekombinujesz. W całej zwolnicy w czasie jazdy poniewiera się olej i gdzie byś dziury nie zrobił to będzie nią waliło olejem. Tylko to jedno miejsce za łożyskiem jest spokojne i tylko tamtędy wydostanie się ono na zewnątrz bez oleju. Nie ma wiele roboty. Przy okazji wywalisz otwory na kalamitki bo inaczej łapie zwolnicę z czasem. ja mam je zrobione na samej górze obudowy na zgrubieniu. Smaruje dosłownie dwa razy w roku i nie ma grama oleju na obudowie.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

A u mnie i tak się lało mimo obecności "tego" otworu i nowych tulei, co ciekawe na starych z luzami nie lało się. Definitywnie rozwiązałem to, montując odpowietrzenie w postaci 1m wężyka silikonowego. Wężyk zawinięty w dół, żeby syfu nie łapał i tyle.

post-6498-0-17147000-1424030788_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

U mnie pomogło na sto procent. Tylko kalamitki robiłem bo łapało zwolnice. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Na razie stwierdziłem ze zamontuje po staremu bo traktor to tylko mi do ciężkich robót polowych potrzebny a tak to 60 tka daje rade z reszta.  Wymienię uszczelniacze i do kiedy wytrzymają to wytrzymają ale jak puszcza to zamontuje te wyżej wspomniane zaworki ciśnieniowe może się ten patent sprawdzi kto wie   i na bank jak to zrobię napisze mniej więcej na forum jak to działa i wgl na razie robię według oryginału dzięki panowie za pomoc w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

ta tuleje to trzeba wybić z legowiska czy ona ma sama spaść ? pukam młotkiem to do okola sie kreci tak z 2 cm w jedna i druga stronę  bo cholera rozebrałem tam kopułkę i patrze sucho tylko smar chwała panu ze ojciec przewidział co może się stać i nawalił smaru bo tak to zęby by poleciały a o tego robaczka to ci chodzi o ta mała srubke zaraz pod zebatka ? bo prubuje ja wykrecic ale co z tego jak korpus ja trzuma i nie da rady jej wykrecic

 

Edytowano przez kukum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Po odkręceniu sześciu śrub ma spaść na dół. Nie koniecznie po dobroci.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Zapytam przy okazji kolegów może ktoś ma stare albo zna wymiary koła talerzowego zwolnicy tego głębokiego i ataku? Dobrym olejem jest venol gl 5 tylko temperatur nie pamiętam dokładnie albo dla szukających szybkiego ratunku półpłynny smar epx 00 do przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Wymiary kola zwolnicy przedniego napędu jutro mogę ci podać bo mam to na górze. Jednego i drugiego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Koło  duże przedniej zwolnicy średnica mierzona po największym obwodzie 290 mm, ilość zębów 58.

Małe koło stożkowe średnica mierzona po największym obwodzie około 75 mm. Ciężko je zmierzyć w zwolnicy, ilość zębów 12.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×