Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmmm... renówki są dla mnie zlepy różnych producentów podzespoły.... np mają różne silniki... prekins lub john... skrzynia podobno massey.... Trwałości nie krytykuję jednak dostęp części i serwisu gorszy. Mam dealera Clasa w okolicy, ale wszystko na zamówienie i ceny nie małe. Miałem zachodni kombajn i zawsze to był stres z częsciami w żniwa. Kupiłem rekorda 

Do tego zakup też bardziej kłopotliwy ze względu na nieznajomość marki i nie znam słabych punktów przez co handlarz wciśnie ci jakiś ZŁOM...

Jeżeli znasz pewnego sprzedawce/rolnika to chętnie się przejadę. Chciałbym nowy na PROW ale kiedy to będzie....


Mam jeszcze 1224 i ten byłby w rezerwie i do lżejszej roboty

Opublikowano

Fendt też nie ma swojego silnika a i tak większość stawia te ciągniki na pierwszym miejscu

 

francuzi na początku lat 90 produkowali chyba najlepiej wyposażone ciągniki, EHR, rewers EH czy amortyzowane kabiny, do tego niezawodne silniki MWM i nie gorsze skrzynie

 

chcesz coś prostego do pomocy to taki ceres 85 czy 95 na MWM będzie idealny, roczniki 93-95, z młodszych już na JD

każdy kto otwierał swoją renię czy mechanik, który w życiu nie robił czegośz zachodu powie Ci że elementy skrzyni czy napędu wyglądają jak nowe, w "naszych" ulepach nawet na początku tak nie wyglądały

 

 

wygląda przyzwoicie, jeśli ktoś szuka warto się zainteresować http://olx.pl/oferta/renault-133-54-zadbany-CID757-ID8IQSf.html#e7afcb0b81

Opublikowano

Dzięki Izydor. Trwałością i komfortem na pewno przewyższają polskie sprzęty, jednak przy zakupie łatwiej wtopić na "kosztowną" minę/ skarbonke... Cena przy zakupie to nie koniec wydatków, bo czeka cię wymiana fitrów, olej silnik/skrzynia, pompy jeżeli okażą się padnięte, sprzęgło i np. silnik bo miał wlanego DOKTORA :) Tu różnice w doprowadzeniu sprzętu do zadawalającej nowego własciciela formy będzą znacznie się różniły [zł]. 

W zachodnim sam za bardzo nie "pogrzebiesz" i to jest dodatkowy koszt serwisu... 

Na zachodni to bedę startował na PROW, żeby wymienić starą 1224

Jeżeli znasz pewniaka/zachodniaka to daj znać... :)


http://olx.pl/oferta/fendt-716-zamiana-zetor-ursus-CID757-ID86eTp.html#1d76dc7012 chętnie zamienię swojego Ursusa.... Dzwinił ktoś?

 

Opublikowano

No bo takie jest po prostu przekonanie o skomplikowalnosci budowy. Ja to widze przy MF 3060.... kupiłem sobie bo robiłem swego czasu na 3080 i mi sie bardzo podobała obsługa, komfort no ale... Silnik spoko, zwykły perkins, nie ma czego sie bać ale przestaje działać EHR to poza sprawdzeniem zasilania nie wiem gdzie szukać usterki. padną biegi to owszem sterowanie komputera wg schematu sobie sprawdze (gdzie prąd ma być i takie tam), elektorzawory też, skrzynie otworze, popatrze ale jakoś bym tam łapek nie pchał tak jak w c360 czy tam MF255 :P A nie ma co zakładać że kupisz sprzet, w który nic nie bediesz musiał włożyc. Poczytasz forum to czasem na coś wpadniesz ale potem to już chyba serwis, płacz i płać ;) Troche mi się śmiać chce jak po moim zakupie ktoś we wsi szuka MF tylko, że chce tanio a w dodatku zapomniał kiedy w swojej zajeżdżonej 60tce olej zmieniał... Elektryki nie ogarnia nic a nic. Taki człowiek pakuje się na mine i tyle. A serwis zapewne za flaszke Ci kabelka nie polutuje, bo bywają takie usterki unieruchamiające traktor

Opublikowano

tylko że w swoim MF masz niemal wszystko na elektryce, a w takiej Ceresce większość jest mechaniczna. Jeśli ktoś ogarnia mechanike, to nie będzie miał większego problemu z naprawą. Wiem po swoim Fordzie, że większość jest bardzo prosta w naprawie. Kiedyś w polu przestał działać podnośnik. Klucz 10, 2 śrubokręty, z 15 min roboty i podnośnik znowu działał :D PO prostu dźwigienka spadła :P

Opublikowano

Izydor. Na przykładzie kombajnu jaki miałem to potwierdzę, że jakość materiałów przewyższa nasze polskie. Jednak najczęściej sprzedawane sprzęty na aukcjach są w róznym stanie. Czekają je większe lub mniejsze remonty i tylko sprzedawca/ handlarz wie o co chodzi. Jeżeli handlarz jest "specem" w swoim fachu to dowiesz się dopiero w robocie jaki skab(onkę) kupiłeś Na forum masz mnustwo przykładów: - "kupiłem, wymieniłem oleje i nie działa/ awaria". Dlatego w obwodzie musisz mieć jeden polski sprzet. Słyszałem, że rolnicy awaryjnie kupują 360 na wypadek awari zachodniego :) ale to może kit...

Opublikowano

Jak zadbasz i zrobisz w czas, to użytkowanie zachodniego sprzętu nie jest takie straszne. Trzeba tylko opanować podstawy i nie zapuścić sprzętu, bo potem awarie się kumulują. Niestety, niektórych C-360 przerasta swoim zaawansowaniem technicznym, więc przesiadka na sprzęt 40 lat nowocześniejszy, to szok :D

Opublikowano

Słyszałem, że rolnicy awaryjnie kupują 360 na wypadek awari zachodniego :) ale to może kit...----------Dobrze słyszałeś. Problem z zachodnim sprzętem to nie mechanika  a elektronika. Moduły są  nienaprawialne, używanych nie ma,  a w serwisach  drogo, bardzo drogo bo wymiana na nowy. A mechanicy  z serwisu z moich obserwacji  na mechanice  mało  się  znają  a  na elektronice  to już zupełnie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v