Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Panowie, a co może oznaczać u mnie w dowodzie rejestracyjnym "użytek własny" pod rubryką przeznaczenie. Przyczepa D-45 z roku 1966 czyli początek produkcji tego modelu. Dowód wypełniany maszynowo.

 

Wrzuciłem pytanie ale żadnej odp. nie dostałem :/ ... choć inne były interesujące :)

 

Opublikowano

Wyraźnie napisane:przyczepa sam. dlatego zastanawiam się czy to próbować prostować czy zostawić w spokoju.

U was wpisy w DR są zgodne z polisami OC?

Zdarzyło mi się raz wytknąć wpisane 0 gdzie jest literka "o".

Poza tym jest wpisane dokładnie tak jak w dowodzie rejestracyjnym. Zawsze to sprawdzam po wydrukowaniu polisy.

Opublikowano

homologacja - sztywna to sztywna, wywrotka to wywrotka. Każda zmiana warunków technicznych pojazdu w teorii powinna być homologowana, czyli diagnosta nie powinien dać przeglądu takiej przyczepie po przeróbce, jeśli nie posiada zmienionej homologacji. Dotyczy to także kół, hamulców, wysokości burt, wielkości skrzyni ładunkowej, długości ramy itp. W praktyce - kto to sprawdza ?

Opublikowano

homologacja - sztywna to sztywna, wywrotka to wywrotka. Każda zmiana warunków technicznych pojazdu w teorii powinna być homologowana, czyli diagnosta nie powinien dać przeglądu takiej przyczepie po przeróbce, jeśli nie posiada zmienionej homologacji. Dotyczy to także kół, hamulców, wysokości burt, wielkości skrzyni ładunkowej, długości ramy itp. W praktyce - kto to sprawdza ?

Świadectwa Homologacji (ŚH) dotyczą pojazdów od któregoś roku. Starsze tego nie miały i mieć nie będą bo nikt nie wyda, zmień diagnostę co takie banialuki opowiada.

W każdym pojeździe, nawet z ŚH można dokonać Zmian Konstrukcyjnych które będą owocowały zmianami w dowodzie rejestracyjnym. Pytanie kto to robi? Nikt.

A co co mamy w Dowodach Rejestracyjnych wynika to z klasyfikacji - http://krakow.wku.wp.mil.pl/files/krakow/file/ITS.pdf

A czemu diagności nie chcą zmian w dowodach?

Bo wolą ciężarową robić co roku za 163 zł niż rolniczą za mniej niż połowa ceny na dwa lata.

Opublikowano

homologacja - sztywna to sztywna, wywrotka to wywrotka. Każda zmiana warunków technicznych pojazdu w teorii powinna być homologowana, czyli diagnosta nie powinien dać przeglądu takiej przyczepie po przeróbce, jeśli nie posiada zmienionej homologacji. Dotyczy to także kół, hamulców, wysokości burt, wielkości skrzyni ładunkowej, długości ramy itp. W praktyce - kto to sprawdza ?

Kolego nie myl homologacji z przeznaczeniem przyczepy.
Opublikowano

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/przerobka-zgodnie-z-prawem,34768.html

 

Zmiana parametru takiego jak :

masa własna

masa dopuszczalna

długość

szerokość

wysokość

 

skutkuje (teoretycznie) brakiem przeglądu

 

Opublikowano

Czyli jeżeli nie ma dowodu rejestracyjnego to nie uda się teraz nic zdziałać przy rejestracji?

Znalazłem dosyć ciekawą przyczepę - D47B - tylko  jest bez dokumentów.  

Jeszcze nie oglądałem jej, ale możliwe że jutro pojadę.

Umowę kupna-sprzedaży zrobić na podstawie numerów ramy ( o ile są)?

 

 

Opublikowano

A skąd pewność, że nie kradziona, jeśli nie ma dokumentów?

Bez dokumentów nie stwierdzisz czy osoba, która ci sprzedała była właścicielem.

Ty nie ukradłeś, ale jeśli kupiłeś od złodzieja to jesteś paser i na to samo wychodzi.

Wszystko będzie dobrze dopóki nie pojawi się ktoś z dokumentami tej przyczepy w towarzystwie policji. 

Opublikowano

fakt faktem istnieje podejrzenie że towar trefny skoro kupującemu nie zależało na kwitach a wtedy paserka i tłumaczenie się u proroka ;)

 

druga sprawa że przyczepa ma nr ramy i idzie sprawdzić czy nie kradziona na Policji (choć bez dokumentów wątpię czy będzie im się chciało).

 

No i jak to zwykle bywa część ramy z nr może wyparować bo przyczepa się zgięła i wymieniono a wtedy róbta co chceta bo nawet mechanoskop ze swoimi zabawkami nie pomoże ustalić nr ramy bo fragment ramy wymieniony ;)

Opublikowano

Tym że kradzione to bym się raczej nie martwił, chociaż teraz myślę tak że mogłem te fotki z netu wydrukować i żeby na nich podpisał oświadczenie że jest właścicielem. 

Przywiezie mi ją koleś na lawecie, to jeżeli by było coś z nią nie tak zawsze można go na świadka wezwać :)

 

Szukałem tak z grubsza tego numeru ale nic nie mogłem znaleźć, jeszcze zobaczę jak przyjedzie do mnie. 

Przyczepa była kupiona w SKR i po prostu wyrejestrowana, widać kiedyś inaczej to wyglądało. Tabliczka znamionowa na przedzie zerwana, tylko widać że była.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v