Zaloguj się, aby obserwować  
xdxaxmxixaxnx

Ropa w oleju w MTZ

Polecane posty

Witam, w moim MTZ 82 z 99r dostaje się ropa do oleju silnikowego. Po wymianie i przejechaniu kilkunastu czy kilkudziesięciu mth poziom oleju sie podnosi, robi się rzadki a ciśnienie spada. To napewno ropa, a nie płyn chłodniczy. Co może być przyczyną? Ciągnik ma przepracowane 3tys mth.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Ja bym sprawdził na początek koncówki wtryskiwaczy. Miałem to samo przy c-360 i okazało sie ze jedna lała, ciągnik nie był nic słabszy i zapalał normalnie, tyle ze przybywało ropy w oleju.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

prawdopodobnie to może być tak jak kolega wspomniał za wtryskiwacze leją , ale jesteś pewien że to ropa w oleju bo w mtz-ach jest tak że jak sprawdzasz poziom oleju to nieraz jest go więcej bo zależy to od ustawienia wału


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napewno to ropa, bo poziom jest dużo wyższy od zakładanego. Z tymi wtryskami to nie wiem, robiłem końcówki, a problem pozostał. Macie jeszcze jakieś pomysły?


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

mi sie zdaje ze to raczej nie wtryskiwacze tylko pompa paliwoowa daj ja do regeneracji i zebu uszczelnienie dobre zalozyly i bedzie dobrze jak nie pomoze to pisz do mnie to jeszcze cos podpowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to pompa, to ropa wycieka od strony napędu pompy przez rozrząd?


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

coś ci poszło w silniku może jakiś symering albo pierścień... niewiem dokładnie co to jest ale wychodzi na to że ropa gdzieś przedostaje się do oleju.. w takim przypadku radził bym ci zasięgnąć po radę mechanika jakiegoś.

 

 

 

 

Czemu ma służyć Twoje pisanie? Post nic nie wnosi do tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

A dawno jak końcowki robiłeś? Bo jak trafi jakaś felerna to i w krótkim czasie może siąść, takie czasy ze nie wiemy na co trafimy. Te koncówki to własnie wymieniałes czy tylko regulowane były??

Edytowano przez zbigi123

 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Końcówki były wymieniane jakiś czas temu. Wyjmę wtryski i posprawdzę końcówki najpierw.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Kolego Niedawno przerabiałem to samo i winna jest pompa paliwowa a dokładniej któraś z sekcji. Trzeba wyciągnąć pompę jechać do pompiarza założy uszczelnienia i po problemie.:) Jesienią tak samo miałem i bałem się żeby nie zatrzeć silnika bo ropa jest suchsza od oleju i jak cały czas tak się będzie jeździć to możesz zatrzeć silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też sie tego obawiam, dzieki za pomoc.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Na 100% to wina pompy paliwowej sekcje przepuszczają i paliwo miesza się z olejem bo pompa w MTZ-cie jest smarowana olejem silnikowym.Miałem taki sam problem trzeba po prostu zrobić regeneracje pompy w moim przypadku to był koszt 600zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Dlaczego regeneracja?? Wystarczy tylko uszczelnienia wymienić a regeneracja to całe bebechy zakładasz nowe to nie opłacało ci się regenerować bo za taka kasę to byś sobie drugą kupił;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według Ciebie jakie uszczelnienia są na sekcjach pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Z tego co ja się orientuje to na sekcjach nie ma uszczelnień(mogę się mylić)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

jak wtryski będą dobre to wyjmij pompę wtryskową ,zdejmij koło zębate ,pod nim jest simering , odczytaj wymiar , nowy za 10 złot ,wymienisz sam nie potrzebny ci pompiarz ,powodzeni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Witam serdecznie.ponawiam odświerzenie kotleta. Mam taki sam problem, a miano wicie nie to ,ze przybywa oleju ale stan jest wyrównany, za to co kilka dni musiałem dolewac około 2 setek oleju a teraz trzyma mi stan a raczej delikatny nadstan. Śmierdzi ropa olej, jak postoi na wolnych obrotach tak koło kilkunastu sekund czy tez kilku minut to potem jak ruszam to sie taka zadyma robi,ze tragedia, potem jak jade to nie ma tego dymu. Co to moze byc za przyczyna?? wtryski regenerowane u sprawdzonego fachowca jakies 4 miesiące temu,to wina pompy???Cisnienie jak było 3 na zimnym to na rozgrzanym spadało do 2,5 a teraz na zimnym na wolnych jest pi razy oko 2,7 a na rozgrzanym do 1,2. jak ktos miał podobnie to niech napisze jak sobie poradzic z tematem. Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

jak masz olej rozrzedzony paliwem to może przedostawać się nad tłoki. I temu z początku walnie dymem. W sumie są dwa miejsca którymi może dostać się paliwo do oleju. Pompa wtryskowa a w niej puszczają sekcje lub pompka zasilająca albo wtryskiwacze. Wtryskiwacze sprawdź przykręcając koło pompy na samych przewodach. Pompkę wymień profilaktycznie i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Pracuje nim w lesie codziennie mam to juz od około tygodnia. istnieje mozliwość zatarcia silnika??? Wiem,ze njimy Iwany są ciężkie do zajechania...ale...???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A nie. Od zatarcia nie przybywa oleju a raczej ubywa. Poza tym jest jeszcze kilka innych objawów które na pewno byś zauważył.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Zmieniłem pompke dla świetego spokoju, ale podejrzewam ,że przyczyna lezała we wtryskach -jeden lał a poza tym cisnienie otwarcia było 150 a nie 175-180.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Panowie mam ten sam problem ropy w oleju wymieniłem końcówki wtrysków na nowe bo stare miały ciśnienie gdzieś 150 bar a nowe ustawiłem na 175 bar oraz pompkę zasilającą założyłem nową i został problem nadal podejrzewam sekcje pompy tłoczki mogą lać lub jakiś uszczelniacz bo musi być winna pompa paliwa. Czy ktoś z was się orientuje czy na pewno sekcje są wkładane w pompę bez żadnych uszczelniaczy poza tymi u góry teflonowymi podkładkami ? czy może gdzieś indziej jest jakiś oring ? co może nim paliwo się lać do oleju ? ....Pytam się ponieważ jak kiedyś kupiłem zestaw uszczelnień pompy paliwa to było tam sporo różnych rozmiarów oringów. Pompa jest gdzieś 200 godz.po regeneracji pali od strzała i nie kopci moc też ma normalną wiec sekcje są raczej dobre.... Dodam że na pewno to nie jest woda tylko ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj