Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
xdxaxmxixaxnx

Ropa w oleju w MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ropa

Witam, w moim MTZ 82 z 99r dostaje się ropa do oleju silnikowego. Po wymianie i przejechaniu kilkunastu czy kilkudziesięciu mth poziom oleju sie podnosi, robi się rzadki a ciśnienie spada. To napewno ropa, a nie płyn chłodniczy. Co może być przyczyną? Ciągnik ma przepracowane 3tys mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Ja bym sprawdził na początek koncówki wtryskiwaczy. Miałem to samo przy c-360 i okazało sie ze jedna lała, ciągnik nie był nic słabszy i zapalał normalnie, tyle ze przybywało ropy w oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

prawdopodobnie to może być tak jak kolega wspomniał za wtryskiwacze leją , ale jesteś pewien że to ropa w oleju bo w mtz-ach jest tak że jak sprawdzasz poziom oleju to nieraz jest go więcej bo zależy to od ustawienia wału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Napewno to ropa, bo poziom jest dużo wyższy od zakładanego. Z tymi wtryskami to nie wiem, robiłem końcówki, a problem pozostał. Macie jeszcze jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

mi sie zdaje ze to raczej nie wtryskiwacze tylko pompa paliwoowa daj ja do regeneracji i zebu uszczelnienie dobre zalozyly i bedzie dobrze jak nie pomoze to pisz do mnie to jeszcze cos podpowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

coś ci poszło w silniku może jakiś symering albo pierścień... niewiem dokładnie co to jest ale wychodzi na to że ropa gdzieś przedostaje się do oleju.. w takim przypadku radził bym ci zasięgnąć po radę mechanika jakiegoś.

 

 

 

 

Czemu ma służyć Twoje pisanie? Post nic nie wnosi do tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

A dawno jak końcowki robiłeś? Bo jak trafi jakaś felerna to i w krótkim czasie może siąść, takie czasy ze nie wiemy na co trafimy. Te koncówki to własnie wymieniałes czy tylko regulowane były??

Edytowano przez zbigi123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Kolego Niedawno przerabiałem to samo i winna jest pompa paliwowa a dokładniej któraś z sekcji. Trzeba wyciągnąć pompę jechać do pompiarza założy uszczelnienia i po problemie.:) Jesienią tak samo miałem i bałem się żeby nie zatrzeć silnika bo ropa jest suchsza od oleju i jak cały czas tak się będzie jeździć to możesz zatrzeć silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Na 100% to wina pompy paliwowej sekcje przepuszczają i paliwo miesza się z olejem bo pompa w MTZ-cie jest smarowana olejem silnikowym.Miałem taki sam problem trzeba po prostu zrobić regeneracje pompy w moim przypadku to był koszt 600zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Dlaczego regeneracja?? Wystarczy tylko uszczelnienia wymienić a regeneracja to całe bebechy zakładasz nowe to nie opłacało ci się regenerować bo za taka kasę to byś sobie drugą kupił;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według Ciebie jakie uszczelnienia są na sekcjach pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Z tego co ja się orientuje to na sekcjach nie ma uszczelnień(mogę się mylić)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    0

jak wtryski będą dobre to wyjmij pompę wtryskową ,zdejmij koło zębate ,pod nim jest simering , odczytaj wymiar , nowy za 10 złot ,wymienisz sam nie potrzebny ci pompiarz ,powodzeni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Witam serdecznie.ponawiam odświerzenie kotleta. Mam taki sam problem, a miano wicie nie to ,ze przybywa oleju ale stan jest wyrównany, za to co kilka dni musiałem dolewac około 2 setek oleju a teraz trzyma mi stan a raczej delikatny nadstan. Śmierdzi ropa olej, jak postoi na wolnych obrotach tak koło kilkunastu sekund czy tez kilku minut to potem jak ruszam to sie taka zadyma robi,ze tragedia, potem jak jade to nie ma tego dymu. Co to moze byc za przyczyna?? wtryski regenerowane u sprawdzonego fachowca jakies 4 miesiące temu,to wina pompy???Cisnienie jak było 3 na zimnym to na rozgrzanym spadało do 2,5 a teraz na zimnym na wolnych jest pi razy oko 2,7 a na rozgrzanym do 1,2. jak ktos miał podobnie to niech napisze jak sobie poradzic z tematem. Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

jak masz olej rozrzedzony paliwem to może przedostawać się nad tłoki. I temu z początku walnie dymem. W sumie są dwa miejsca którymi może dostać się paliwo do oleju. Pompa wtryskowa a w niej puszczają sekcje lub pompka zasilająca albo wtryskiwacze. Wtryskiwacze sprawdź przykręcając koło pompy na samych przewodach. Pompkę wymień profilaktycznie i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Pracuje nim w lesie codziennie mam to juz od około tygodnia. istnieje mozliwość zatarcia silnika??? Wiem,ze njimy Iwany są ciężkie do zajechania...ale...???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

A nie. Od zatarcia nie przybywa oleju a raczej ubywa. Poza tym jest jeszcze kilka innych objawów które na pewno byś zauważył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankes84    0

Zmieniłem pompke dla świetego spokoju, ale podejrzewam ,że przyczyna lezała we wtryskach -jeden lał a poza tym cisnienie otwarcia było 150 a nie 175-180.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×