Skocz do zawartości

adaml61

Members
  • Zawartość

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O adaml61

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Orbitrol MTZ

    mtz ma przód odlany z żeliwa białego,które spawa się podobnie jak zwykła stal ,należy bobrać tylko odpowiednio spoiwo ,jak ktoś sie nie zna na spawaniu i metalach nie powinie zabierać głosu i wprowadzać zamętu ,żeliwo białe i szare to dwie różne odmiany stali pod względem składu, wytrzymałości i podatności na obróbkę .Proszę zajrzeć do materjałoznawstwa i zasad spawani a potem dyskutować o odpowiedzialności,
  2. mtz 80 sprzęgło

    nie kombinuj z naprawą docisku ,zaoszczędzisz niewiele a czasu natracisz na rozjezdzanie ,jak padły sprężyny to po wymianie na nowe może być dobrze ale nie musi , założysz nowy to z 3000 mth spokój ,po zjechaniu wyreguluj łapki tak jak poprzednio i zapomnij o sprzęgle ,powodzenia
  3. Reduktor w skrzyni biegów z MTZ 50/550

    te koła z przodu skrzyni to reduktor ,kolejne jest na wałku sprzegłowym a dzwignia zamontowana jest w korpusie sprzęgła
  4. Malowanie Ursusa/ numery farby

    renolak to przeżytek , akryl jest lepszy i trwalszy , lżej się kładzie i jaki połysk , 1l farby + utwardzacz + rościęczalnik i jest prawie 2l i wydane około 150 zł,maska błotniki wystarcz , na korpus 1,5 +dodatki ,na koła o,5 l
  5. tulejkę przed wbiciem pobiel cynom , będziesz miał gwarancje że będzie szczelnie , jak wbijesz nie pobieloną może się pocić
  6. mtz 80 sprzęgło

    regulacje nic nie pomogą ,jak będziesz pracował na ślizgającym się sprzęgle zniszczysz koło zamachowe i będziesz miał kolejne koszty ,zakup koła
  7. 3p dobra maszyna,23 lat 50ha jako główny i usługi ,oryginalny wał nominał i tuleje do dziś ,naprawiana głowica bo brał olej ,dodane uszczelniacze zaworów z opla ,nie korzystam z mechaników robię wszystko sam ,zawsze ON .ON-ekonomia ,OO każdy silnik pali około 20% więcej ,brak liczby cetanowej .To nie teoria ,miałem firmę transportową woziłem OO cysternom z rafinerii więc było za darmo w moich bakach , ON paliła ciężarówka 35l OO 45 po powrocie na ON zużycie nigdy nie spadło poniżej 40l,wniosek jest jasny .Próbowałem z innymi pojazdami efekt podobny ,więcej OO nie wleje bo niema sensu .Nie będę nikogo przekonywał co lepsze 360 czy 3p ,OO czy ON to są moje spostrzeżenia a mam trochę lat i tylko sie dzielę z wami nimi .Jak ktoś stwierdził niema sprzętu idioto odpornego ,a trafia się sprzęt super udany i wadliwy może mam szczęscie i trafiam na udany.Brat ma też 23 lat 3p na podobnych hektarach ,remont rok temu ,chyba też szczęsciaż .
  8. MTZ gaśnie

    ludzi zima ,parafina sie wytrąca .Przed zimom trzeba wyczyścić ostojnik ,wymienić filtry ,zimowe paliwo i nie będzie kłopotów,można dolać środka obniżającego temperaturę krzepnięcia paliwa najlepiej szwedzkiego .Jak tak się nie robi to się zimą ręce odmraża bo ropa marznie .
  9. Pompa olejowa MTZ Bialorus

    poco kombinujesz regeneracja pompy od trola 200 zł ,chodzi jak nowa
  10. mtz 80 sprzęgło

    w takim razie docisk do wymiany
  11. Orbitrol MTZ

    sprawdz tuleje wałka napędzającego orbitrol ,tuleja musi być ustawiona tak na fasolce regulacyjnej żeby orbitrol działał po pokręceni rekom za wałek .Większa pompa nic nie da pisałem poprzednio jak dobrać pompę z orbitrolem i jakie skutki będą złego doboru poszukaj postu nie będę powtarzał .Jak nie wiesz w jakim stanie jest pompa wstaw trójnik na tłoczeniu załóż manometr i wszystko będzie jasne .Metodom prób i błędów to tylko dodatkowe koszty .Mój traktor po montaż orbitrola na kolumnie też zle się kręcił ,wyregulowałem wałek i jest dobrze ,na wolnych obrotach łapie za krzyżak przy kolumnie i skręcam kołami ,na drodze zero luzu ,
  12. Orbitrol MTZ

    pisałem wcześniej jak dobrać ,jak dasz za duża pompę to przelew będzie cały czas pracował ,za małą będziesz dużo kręcił , pompa 10litrów orbitrol 100 ,14 l 140
  13. mtz 80 sprzęgło

    tarcze założyłeś dobrom stroną ,jak się zjeżdża na skręconym docisku ,zdarza się że skrzywi się tarcz i wtedy albo ślizga sie lub nie wysprzęgla ,tak czy inaczej robota od nowa ,dlatego tak jak pisałem poprzednio skręcam po zjechaniu ,szybciej się zjeżdża i na pewno nie skrzywi się tarczy a zdarzyło się ,nie tylko mi.
  14. silnik 3p to rewelacja w 60tce 22lat na 35ha wymienione panewki profilaktycznie,pierścienie ,dodane uszczelniacze zaworów ,oryginalnie niema ,pompa oryginał wtryski oryginał ,podstawa czyste paliwo ,filtr powietrza i pedał w podłodze przy pracy .5lat ciagana prasa fortschrit 453 na usługach to swiadczy otym silniku .Mój brat ma takiego samego ,razem zakupionego ,na podobnym areale i usługach w tym roku robił dopiero kapitalkę silnika to chyba dobrze świadczy o tym silniku
  15. Odpalanie Mtz-a zimą

    przed odpaleniem nabij ciśnienia ręczną pompom ,jak zapali to zasilanie do przejrzenia ,morze cofać sie paliwo,jak nie odezwie się zacznij od sprawdzenia wtrysków musisz wymontować , jak nie masz pompy do sprawdzania ,wtrysk przykręć do rurki zakręc rozrusznikiem ma byc mgiełka jak nie bedzie końcówki do wymiany .Jak wymontujesz wtryski załatw stary wtrysk ,wywal środek zaślep rórke zasilającą na górę po przelewie manometr do 30 at i masz przyrząd do sprawdzenia ciśnienia w cylindrach , wartość ciśnieni musisz sobie znależć zazwyczaj 18 do 30 ,poniżej 18 silnik do remont ,jak mocno nie dymi z odmy ,głowic do sprawdzenia ,jak dymi dół
×