adikpl1

Ursus- prototypy.

Polecane posty

Bajek    7

1042 od dawna szukający nowego właściciela. W sumie to nie wiem co się z nim obecnie dzieje.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    37

Do prototypów  serii U- powstaly silniki S24, S34, S35 i S44. Czy gdzieś  na uczelniach, czy muzeach ostaly sie jakies egzemplarze? Coś wiecej o nich wiadomo? Może gdzies jednak były montowane, lub wykorzystano coś z ich projektu w innych silnikach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    815

wiem że wyszła i kilka lat temu jeszcze pracowała 360 z silnikiem s43

 

8e663e3cbaf97ac5.jpg


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Alchemik    37

Na jakie ciagniki MF i silniki PERKINSA licencje kupil URSUS? Czytajac można znaleźć sprzeczne informacje. Doczytać się można checi zakupu: calej serii 200 (moze i 500) modeli MF275, 133, 150, 160, 168, 188, 1085, 1200, 135, 148, 690(?),595(?). Starania byly o game silnikow o mocy chyba do 150 koni  czy nawet mocniejszych( dla kombajnów itp)
Jak wyglądała sprawa z skrzyniami biegów? URSUS nie miał licencji na przekladnie z biegami zmienianymi pod obciążeniem, czy poprostu ich nie wdrożył?
Patrząc na ciagniki IMT mimo, że podobno nie spełniono obostrzeń na tyle, aby sprzedawać je jako MF, widać rodowód "stajni" MF i później czerpanie inspiracji z licencji . IMT produkowało nawet wersje przegubową. Czy Polacy dostali okrojana dokumentację na małe modele? Może dostaliśmy dużą paczke dokumentacji a poprostu nigdy z niej nie skorzystano, albo była przekazywana etapami i stanęło z jakiś powodów po dwóch modelach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    495

a Ty książkę piszesz pewne info jest pewnie gdzieś w archiwach państwowych to był chyba największy błąd Ursusa ta licencja i dlatego Ursus tak skończył jak by sami zaczęli ulepszać i udoskonalać to ciagniki typu wspomaganie kabiny szczelne wentylowane klimatyzowane mocniejsza hydraulike zaczepy i inne pierdoly, poprawiać ergonomię to by się utrzymał Zetor jakoś przetrwał MTZ jakoś przetrwał


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margoo78    165

Wszyscy się podniecają tą serią jak syreną sport czy beskidem, bo nikt tego nie widział i na tym nie jeździł a może po wypribowaniu czar by prysł. Mf 255 do lekkich robót nie jest zły a bez tego to byłyby tylko 30 stki i 60 ki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    93

Był również prototyp ursusa na bazie C330 z silnikiem 3 cylindrowym ,Obecnie coś takiego jest produkowane w Indiach pod nazwą Escort 450 , a powstał na bazie rysunków zawartych w licencji C330 tam sprzedanej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    1312
Prawdę mówiąc to ursus nigdy nie wyprodukował ciągnika według całkowicie własnego pomysłu...

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    93

A Ursus 25, C325, C328 , Ursusy serii U , Kto tak naprawdę konstruował  Ursusy i Zetory serii ciężkiej ?

29 minut temu, margoo78 napisał:

Wszyscy się podniecają tą serią jak syreną sport czy beskidem.

Był jeszcze Wars .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    1312

Ursus c325  jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności miały identyczny schemat biegów jak zetor 25. ;) A ciężka seria była produkowana w kooperacji Polsko - Czechosłowackiej.

Edytowano przez Sylwekx25

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    37
Dnia 15.01.2019 o 11:58, wojtal24 napisał:

a Ty książkę piszesz pewne info jest pewnie gdzieś w archiwach państwowych to był chyba największy błąd Ursusa ta licencja i dlatego Ursus tak skończył jak by sami zaczęli ulepszać i udoskonalać to ciagniki typu wspomaganie kabiny szczelne wentylowane klimatyzowane mocniejsza hydraulike zaczepy i inne pierdoly, poprawiać ergonomię to by się utrzymał Zetor jakoś przetrwał MTZ jakoś przetrwał

Nie piszę książki. Chcialem wiedzieć na co mieliśmy dokumentację. Oprócz archiw są też ludzie którzy, mieli z tym kontakt. Szkoda, że moderator włączył mój temat o licencji do tematu prototypów, bo wszyscy dyskutują o nich, a z dokumentacji nie koniecznie jakikolwiek prototyp musiał powstać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    28

Czy przypadkiem w ursusie 7524 nie byla zamontowana na skrzynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Raczej nie - tam była z dwoma mechanicznymi reduktorami jak w MF serii 300 - bez wzmacniacza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    621

Schematycznie podobna do skrzyni MF serii 500 i 600. Ursus 5314 nie miał czasem takiej w opcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    2101

Według schematu Ursus 53XX miał dwa rodzaje skrzyń biegów to jest 8 biegów i 12 biegów z podwójnym reduktorem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    28
Napisano (edytowany)
Dnia 27.01.2020 o 09:04, akmaly napisał:

Raczej nie - tam była z dwoma mechanicznymi reduktorami jak w MF serii 300 - bez wzmacniacza. 

No  wiem, na drazku od zmiany biegow byly przyciski  hi i low, wydaje sie ze to od wzmacniacza, ale nie bede sie upieral

 

Edit, miales racje, poczytalem troche  i to prawda z tym reduktorem

Edytowano przez mekiss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mario1985
      Czesc 30 lat temu skonczyl sie dowod rejestracyjny na ursusa.. jezdzil i jezdzi bo w czerwcu robilem kapitalny remot i wlozylem w niego sporo kasy...
      Teraz mam pytanie ... chce go z powrotem zarejstrowac... musze czekac na jakis certyfikat dla stacji kontroli pojazdow lub do wydzialu komunikacji czy tylko dokumenty od niego i stary dowod na przeglad pojechac i do wydzialu po tablice i nowy dowod ????
    • Przez Mateusz198831
      Mam.pytanie jak działa hamulec hydrauliczny w c330 ??? chodzi mi że chce kupić przyczepę z hamulcem hydraulicznym to gdzie mam podlonczyc przewody żeby były hamulce w przyczepie hydrauliczne ???? Na jakiej jest to zasadzie w c330 ???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Mikua
      Cześć.
      Przy wcisnieniu sprzęgła załącza się zawór pneumatyczny hamulcy przyczepy, naprawiał ktoś to ? wstępnie oglądałem ale nie zauważyłem aby coś było nie tak 
    • Przez Xxx123
      Dzień dobry mam taki problem w moim urs usiedzieć 360 nie dawno wymieniłem pompe i uszczelki na cylindrze i gdy podnies już to po chwili delikatnie spadam i znów podnosi czy jest coś nie tak z tym podbośnikiem proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj