ROLNIK7

[Ursus C-360] Problemy z rozrusznikiem

Polecane posty

mtracz    76

Styki we włączniku elektromagnetycznym są przypalone i nie łączy ich zwora.

Te cykniecie to ruch tłoczka i wypchniecie bendiksa, ale brak połączenia styków.

Do wymiany właśnie ten włącznik elektromagnetyczny na rozruszniku.

Możesz jeszcze spróbować poprawić, ale od razu mówię że jak się uda to na krótka metę.

Odkręć masę .Zdejmij przewód zasilający z akumulatora z tego włącznika(rozrusznika). Poluzuj kontrę tej śruby i przekręć ja trochę i za kontruj, to samo zrób z ta druga śrubą poniżej. Złóż i może się udało, jak nie to do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeczyść wszystkie/ wszystko co jest związane z elektryką i rozrusznikiem

przeczyść klemy w środku nich , masę co jest przykręcona to kadłuba skrzyni a później kabel idący to rozrusznika i ten który idzie to szczotek rozrusznika odkręć je i wyczyść drobnym papierem, tak musi być wyczyszczone żeby dobrze dolegało i miało prąd odpowiedni inaczej będzie cykać

diesel potrzebuje więcej prądu to rozruchu niż benzyna dlatego musi wszystko być idealnie wyczyszczane żeby dobrze przechodził prąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam podpinałem rozrusznik dzisiaj to akumulatora na boku nie przy ciągniku , uruchomiłem go dwa razy na cienkich kablach i później

jak obróciłem bendix'em (zespól sprzęgający) palcami tak lekko się obracało możliwe by to było że na starych tulejkach ocierał o cewki/ magnesy?

Edytowano przez --U--R--S--U--S--

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tylko że cyknięcie jest pojedyncze, występuje przy każdym przekręceniu kluczyka, a rozrusznik nawet nie próbuje ruszyć.

Przy kiepskich połączeniach-stykach(przewodów, klem) cykanie jest ciągle i rozrusznik próbuje ruszyć.

Odpalanie na krótko przynosi mizerne skutki, bo rozrusznik ledwie kręci i nie zawsze uda się zapalić, bo nadal są za duże straty na przepływie prądu.

A koledze ciągnik zapala na krótko, bo zamiast zworki połączenie robi kluczem, reszta instalacji jak i rozrusznika sprawna.

Tak ja to wiedzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie jeszcze nie założyłem rozrusznika ponieważ mnie jedno irytuje, mianowicie jak podepnę tymi cienkimi kablami w taki sposób że wychodzi sam bendix to wydaje mi się że nie wychodzi to końca, bendix nie dochodzi to tego zabezpieczenia z 0,5 cm

za cienkie kable i nie dochodzi prąd tak jak powinien czy może coś innego ?

rozrusznik chodzi

 

ostatnie myślę że to będzie pytanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Że za cienkie kable to nie ma znaczenia za bardzo przy takim próbnym podłączaniu . Prędzej za słabe źródło prądu, podłączasz z akumulatora czy z prostownika ?


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z akumulatora, ten akumulator był wyciągnięty z samochodu a to samochodu był kupiony nowy w zimie w samochodzie był za słaby by kręcić możliwe że ten akumulator ma wahania prądowe a druga rzecz jest taka że ten akumulator stał rok czasu nie używany i po roku dopiero był naładowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamillo0    132

Chyba takie samego problemu jeszcze tu nie było więc opisze swój. Otóż C-360 3P nie chce mi odpalić, nie wiem czego to jest wina. Ciągnik był u mechanika na jesieni, palił był docierany systematycznie a teraz nie pali, mechanik wymienił szczotki na nowe bo podobno były już troszkę spracowane. Przy odpalaniu słychać takie pyknięcie w rozruszniku, prąd na akumulatorze to 12,48 V przy rozruszniku jest taki sam więc wadliwe klemy wykluczam. Dziś postaram się wyjąć rozrusznik i będę go rozbierał w tygodniu ale co może być przyczyną? Na czym się skupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

sprawdź, czy jak robi pyk, to pojawia się napięcie na tej drugiej śrubie przy elektromagnesie. Jak nie, to elektromagnes do wymiany, jeśli tak, to coś w rozruszniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jeżeli są przypalone szczotki minusowe lub masa traktoru nie dochodzi do szczotek minusowych to sprawdzanie na krótko nic nie da, trzeba sprawdzić czy z włącznika elektromagnesu przechodzi po wciśnięciu startera prąd na rozrusznik, jak przechodzi to rozrusznik nie ma masy, coś jest przypalone lub nie łączy, jeżeli nie przechodzi to elektromagnes do wyrzucenia.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamillo0    132

Niestety brak czasu więc sprawdzę dopiero w środę :) Rozrusznika nie wykręcałem z racji iż może to właśnie elektromagnes. Na pierwszej śrubie tylko sprawdzałem ale sprawdzę też dalej niebawem. :P Na krótko były próby i niestety iskry idą a rozrusznik nic ;/

 

EDIT: Nie wiem czy to coś wyjaśnia ale jak odpalam i jest tzw pyk to kontrolki gasną, przy próbie z włączonymi światłami gasną światła i podświetlanie zegarów oraz kontrolki :P Ktoś tu pisał, że jak gasną kontrolki to wina zabrudzonej klemy ale ta była tylko troszeczkę przybrudzona ale ją wyczyściłem i rezultatów brak.

Edytowano przez Kamillo0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak klemy,elektromagnes i rozrusznik sprawne to sprawdź jeszcze jakie napięcie jest gdy trzymasz przycisk startera. Możliwe ,że w akumulatorze wysiadła cela i traci napięcie pod obciążeniem.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

nie napisałeś wcześniej że kontrolki gasną. To najpewniej elektromagnes ok, tylko rozrusznik nie ma siły obrócić. Albo ma zwarcie na którymś uzwojeniu, albo zatarte tulejki/łożyska (nie pamiętam w którym R6 czy R11 z przodu jest kulkowe) jakby był problem z doprowadzaniem napięcia to by raczej nie było pojedyncze pyk, tylko coś jak karabin maszynowy (zaskok elektromagnesu, wzrost obciążenia, spadek napięcia, puszczenie elektromagnesu, spadek obciążenia, wzrost napięcia, zaskok elektromagnesu i tak kilkadziesiąt razy na sekundę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Prawdopodobnie wina leży w zanieczyszczeniu, zaśniedziałe połączenia w instalacji a może masz hebel i na stykach i źle łączy,

rusz kluczykiem stacyjki włóż/wyjmij kilka razy mogły blaszki podrdzewieć no i podładuj akumulator na pewno mu nie zaszkodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Podładuj akumulatory.Ja mam tak że jak na aku mam 12V to mi nie chce obrócić.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekcb5    0

Witam, mam takie pytanko jak rozbieracie rozrusznik czy na palcu, który jest podłączony do elektromagnesu są lub być powinny tulejki dystansowe żeby nie przesuwał się na boki. U mnie jest coś takiego, miałem uszkodzony elektromagnes i wymieniłem go na nowy, działa dobrze ale przy pierwszym kręceniu po każdym dłuższym postoju nie wyłącza się tylko cały czas kręci dopiero lekkie uderzenie w obudowe zatrzymuje go. Ten palec jest na śrubie i ma dość duży luz na boki, czy to może być przyczyną, bo jak się cofa to może nie trafiać w to wyfrezowane miejsce w obudowie. Czy może być to przyczyna mocno zużytego wieńca. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Chodzi o widełki http://www.sklepdlarolnika.pl/widelki-rozrusznika-c-360/3053/produkt.htm

Żadnej dodatkowej tulejki w miejscu wahania się na śrubie nie mają.

Widełki trzymają się u góry w otworze tłoczka włącznika elektromagnetycznego, a u dołu ogranicza je kołnierz bendiksa. Więc raczej o nic nie powinny zaczepiać, bo możliwy luz jest nie duży. Chyba, że u ciebie jest coś popsute i luz jest spory. Trudno określić.

Winny raczej jest włącznik elektromagnetyczny, w którym to kleją się styki główne, co powoduje nie wyłączenie rozrusznika chociaż przycisk został puszczony.

Wspominałeś że go wymieniłeś, przypadkiem od tamtej pory nie zaczęły się te problemy?

Zgrzytów przy włączeniu rozrusznika nie ma, nie było?

Wieniec od niedawna zaczął się zużywać bardziej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekcb5    0

Witam właśnie na starym nie było takiego problemu tylko na tym nowym. zgrzyty się zdarzały i na starym, ale to mogło być zwiazane z tym zużytym wieńcem. Jak wyglądało zużywanie się wieńca nie wiem wcześniej tam nie zaglądałem.

A wczoraj odpalałem po ponad 2 tygodniach postoju i wszystko bylo ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

mam taki problem wymienilem elektromagnes ale sluchac jak tylko puka a jak na krotko to pali mysle ze to problem przewodu laczacego elektromagnes z rozrusznikiem vzy to możliwe żeby on nie laczyl ??? nie widać żeby był przerwany co sadzicie

 

Połączony

Edytowano przez MAT912

zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rufio79    1

Witam

 

Urwałem śrubę od elektro magnesu. Kupiłem nowy ale chyba nie taki. Oryginalny mocowany mam na 3 śruby a ten nowy tylko na dwie. Czy sprzedawca sprzedał mi od czegoś innego?

 

Pozdrawiam Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oryginalny to jest na dwie śrubki, a Ty pewnie masz stary typ albo jakiś jeszcze inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj