Zaloguj się, aby obserwować  
Grzesiu95

Gniazda hydrauliczne w proximie

Polecane posty

Grzesiu95    9

Witam.

Potrzebuje instrukcji jak "dorobić" jeszcze jedno gniazdo zasilające w proximie, ponieważ mam standardowo 2 zasilające i powrót, A do prasy potrzebuje 3 zasilających: podbieracz, klapa, docisk.

 

Może ktoś już robił takie coś i może pomóc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    42

nie robiłem takiego czegoś, ale myślę, że chyba będzie musiał być dodatkowy rozdzielacz :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

dorób np. trójnik i pod jedno z gniazd bedziesz mógł obsługiwać zarówno np. podbierak i klape (podbieraka na równej łące nie podnosisz raczej często) mocowanie trójnika zrób gdzieśtak aby z kabiny móc łatwo sięgnąć albo zamocój gdzieś indziej tylko pewnie wtedy będziesz musiał wychodzić z trakora za każdym razem aby przełożyć wajche

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian34    0

weż kup sobie rozdzielacz na dwie sekcje i podłącz do jednego z gniazd i powrót i wtedy bedziesz z jednego gniazda obslugiwal dwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Ja zakładając przedni TUZ potrzebowałem dodatkowego złącza i za siedzeniem mam zawór trój drożny.Polecam, proste i tanie rozwiązanie, jak potrzebujesz to przełączasz na jedno lub drugie gniazdo.

Można by jeszcze pobawić się i w prasie zainstalować elektrozawory.Tak mam w mojej KRONE i dwoma gniazdami obsługuję podbierak, noże i naciąg łańcuchów wraz z klapą.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Wogle czemu proxima ma w standardzie tylko 1 sekcje przecież to zacofanie. Powinny być min 2 sekcje no dzisiejsze maszyny mają rozbudowaną hydraulikę ( chyba że duże maszyny typu kombajn czy opryskiwacz duży które mają własne rozdzielacze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

Tzn Ja mam gniazda 1,2 zasilające 0 - powrót.

I właśnie nie wiem czy wgl to bedzie tak działać. Jeśli pod jedno podłącze docisk olejowy, a pod drugie podbieracz i klape przez ten zawó trójdrożny. To czy jeśli będe podnosił klape, czy nie spadnie mi ciśnienie na docisku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

@yarecki12;Poniekąd masz rację ale można domówić dodatkowy rozdzielacz.

@Grzesiu95;Ciśnienie nie powinno spaść bo jak je zrobisz i przełączysz zawór do obsługi innego układu to w tamtej części instalacji bedzie bez zmian.

Jaką masz prasę?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

Tzn planuje kupić rivierre casalis rc 125. I ona ma docisk olejowy. I właśnie nie wiem an jakiej zasadzie on działa, czy tam sie nabije ciśnienie i ono zostaje, czy trzeba pompować co jakiś czas.

Więc jeśli sie nabije i zostaje, to mógłbym podłączyć je np pod trójnik, razem z podbieraczem. i wtedy jakbym nabił ciśnienie do docisku i ustawił sobie podbieracz to mógłbym zamknąc zawór i zostałaby mi tylko klapa. Bo w proxie jest tak że jak dam na swobodne opuszczanie to odpanie mi wszystko. więc podczaj opuszczania klapy opadł by mi podbieracz i klapa, a jeśli zamkne zawór to będe sterował tylko klapą. Nie wiem czy dobrze myśle czy nie. Może wypowie sie ktoś kto użytkuje coś takiego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Kiedyś miałem CLAASA ROLANDA 44 i przy niej siłowniki klapy były dwustronnego działania.Po zamknięciu klapy trzeba było posłać olej w celu jej dociśnięcia aż wskazówka manometru doszła na zielone pole i wtedy prasa była gotowa do zbierania.To ciśnienie w niej trzymał specjalny zawór niezależnie od tego w jakiej pozycji była dźwignia rozdzielacza w ciągniku.

Potem przy otwieraniu ciśnienie z ciągnika go otwierało i dalej szło lekko.

Jak rozbudujesz układ w swoim ZETORZE i bedziesz miał co podpiąć to zobaczysz co bedzie lepiej połączyć, czy klapę z podbierakiem czy podbierak z dociskiem jej.

Jestem pewny że to rozwiązanie bedzie dobre zakładając że sprzęty będą OK.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

Teraz sprawdzałem w instrukcji i tam pisze: " jeśli olej skierowany jest na złącze 1, to złącze 2 połączone jest z odpływem"

 

Więc jeśli będe podnosił klape to opadnie mi to co mam na drugim złączu...

A czy ten zawór trójdrożny można całkowicie zamknąć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Takie połączenie można wykorzystać przy napędach hydraulicznych wtedy jedno gniazdo zasila a drugim olej spływa, ale ZETOR ma wolny spływ.

 

Masz rację, jak będziesz podnosił klapę podbierak opadnie, ale on powinien "pływać", musi kopiować teren.

 

Taki zawór mam przy przednim TUZ-ie;

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/209667-zetor-7745-agregat/

 

i on ma w sumie trzy pozycje z których jedna zupełnie blokuje przepływ oleju.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

docisk klapy musisz mieć połączony razem z podnoszeniem klapy (bo w końcu to docisk tej właśnie klapy) czyli na jednej sekcji musisz mieć jak wyżej ktoś wspomniał bo to jeden siłownik a podbieracz możesz podnosić po zastosowaniu zaworu trójdrożnego przełączysz na podbieracz ustawisz na wysokość jaką chcesz przestawisz zawór i będzie stale w takiej pozycji a Ty możesz sobie sterować klapą :lol: , oczywiście jak masz równe pola i nie musisz często regulować podbieracza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

docisk klapy musisz mieć połączony razem z podnoszeniem klapy (bo w końcu to docisk tej właśnie klapy) czyli na jednej sekcji musisz mieć jak wyżej ktoś wspomniał bo to jeden siłownik a podbieracz możesz podnosić po zastosowaniu zaworu trójdrożnego przełączysz na podbieracz ustawisz na wysokość jaką chcesz przestawisz zawór i będzie stale w takiej pozycji a Ty możesz sobie sterować klapą :rolleyes: , oczywiście jak masz równe pola i nie musisz często regulować podbieracza

 

Chyba troche źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi o docisk klapy, tylko o docisk pasów, a to jest zupełnie inny siłownik :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

No to jeśli napięcie pasów raz ustawisz, potem tylko zwijać , czy jak.

Jak podbierak nie ma kółka podporowego to współczuje jego zębom.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiu95    9

Z tego co sie dzisiaj dowiedziałem od rolnika który uzytkuje taką prase. To za każdym razem gdy wyrzuci sie belke, to trzeba uzupełnić ciśnienie.

 

 

Już wiem jak to zrobić.

Pod jedno wyjście podpinam klape, a pod drugie podpinam docisk i podbieracz. Gdzy wjeżdżam na pole opuszczam podbieracz na łańcuszki lub ustawiam wysokość na siłownkiu i przełączam zawór na docisk, i później jade już normalnie. Jemu tak działa, a ma wyjścia tak samo, bo presuje zetorem 7211. :rolleyes:

 

Dzięki wszystkim za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj