Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

J azakładałem z jakiś VW Volwo itp. Tylko żeby pasowało mocowanie, głównie konty pod napinacz i "grubą stronę". Ja k coś to podcinałem obudowe, rozwiercałem pod śrubę, podkładałem podkładki, napinacz doginałem jak chciałem. Nawet nie remontowałem ich tyko nowe na złomie kupowałem po 30-50 zł.

Opublikowano

Ja mam w c-360 od golfa 1 diesla, wg mnie jest dobry bo ma wbudowany regulator napięcia a nie jak od fiata, ze trzeba jeszcze przez 2 przekaźniki podłączać. Wystarczy tylko 1 kabel do aku a 2 do kontrolki. W zetorze 8045 mam oryginalny alternator LUCAS.

Pozdro

Opublikowano (edytowane)

Z racji, że w 12'tce nie mam sprężarki, a ciągnik robi tylko w polu i w koło chałupy i zazwyczaj po nocach, to dorobiłem mocowanie na alternator w miejscu sprężarki. Bosch 100A z Astry II. Nie miałem jeszcze przypadku, żeby prądu brakło, nawet przy częstym gaszeniu i odpalaniu w międzyczasie pracy przy pełnym oświetleniu. Podłączenie banalne (jak każdego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia) tj. + na wzbudzenie i drugi kabelek na + z kontrolką ładowania. Myślę, że dało by się go wpasować w miejscu oryginalnego alternatora, gdyby się obcięło kilka zbędnych mocowań przy obudowie alternatora.

 

bubel500- kiedyś na zachodzie mawiali: Lucas- prince of darkness :)

Edytowane przez Stefano1
Opublikowano

Ja mam w c-360 od golfa 1 diesla, wg mnie jest dobry bo ma wbudowany regulator napięcia a nie jak od fiata, ze trzeba jeszcze przez 2 przekaźniki podłączać. Wystarczy tylko 1 kabel do aku a 2 do kontrolki. W zetorze 8045 mam oryginalny alternator LUCAS.

Pozdro

 

Od Poloneza też były z wbudowanym regulatorem.Z fiata też można przerobić na dziewięciodiodowy po wcześniejszym dołożeniu diód wzbudzenia.Przy sześciodiodowym od fiata nie trzeba dwóch przekaźników,tylko jeden.

 

@Stefano Właśnie ten kabelek z kontrolką jest to wzbudzenie alternatora.

Opublikowano (edytowane)

Z racji, że w 12'tce nie mam sprężarki, a ciągnik robi tylko w polu i w koło chałupy i zazwyczaj po nocach, to dorobiłem mocowanie na alternator w miejscu sprężarki. Bosch 100A z Astry II. Nie miałem jeszcze przypadku, żeby prądu brakło, nawet przy częstym gaszeniu i odpalaniu w międzyczasie pracy przy pełnym oświetleniu. Podłączenie banalne (jak każdego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia) tj. + na wzbudzenie i drugi kabelek na + z kontrolką ładowania. Myślę, że dało by się go wpasować w miejscu oryginalnego alternatora, gdyby się obcięło kilka zbędnych mocowań przy obudowie alternatora.

 

bubel500- kiedyś na zachodzie mawiali: Lucas- prince of darkness :)

Mimo że jest wiekowy to nie narzekam, prądu nie brakuje, mam też rozrusznik Lucas'a też jest bdb.

Od Poloneza też były z wbudowanym regulatorem.Z fiata też można przerobić na dziewięciodiodowy po wcześniejszym dołożeniu diód wzbudzenia.Przy sześciodiodowym od fiata nie trzeba dwóch przekaźników,tylko jeden

Nie wiem, ja miałem chyba od fiata 125p lub poloneza, nie pamiętam. Od niego szło do takiej "czarnej skrzynki" i od niej do aku, a taki drugi przekaźnik był metalowy i do niego była podłączona kontrolka.

Edytowane przez bubel500
Opublikowano

Ta czarna skrzynka to regulator alternatora.Częściej spotykany pod nazwą regulator napięcia.Z regulatora napięcia nie może wychodzić kabel na aku.Tylko z alternatora z zacisku 30.

Opublikowano

Witam. Jako że kupiłem bardzo zmeczone C385 mam pare pytań. Oryginalnie był tam zamontowany Magneton z osobnym regulatorem i miejscem na 4 przewody. Chciałbym kupić jakis zamiennik i najlepiej z wbudowanym regulatorem. Chciałbym tez założyc tylko kontrolke zamiast amperomierza. Czy moglibyscie cos polecic i wytłumaczyć mi jak prosto podłączyć taki alternator? Chodzi o to żeby tylko ładował i założyć kontrolkę. Proszę o szybką odpowiedź, pozdrawiam.

Opublikowano

Kontrolkę i amperomierz masz w oryginale.Co do podłączenia to byle jaki alternator tam zamontujesz.Możesz kupić Elmot A124.Jeżeli chcesz z dobrego źródła to zwróć się do elektryków z naszego forum.

Opublikowano

kontrolke przecież masz (bodajże 2 od lewej w tym dużym liczniku)

a zegar-amperomierz moze zostac- on niczemu nie przeszkadza, jst po prostu wpięty szeregowo w kabel. tyle i nic wiecej.

 

Najlepiej jakbyś dostał gdzieś zregenerowanego polskiego elmota (taki jak montowano w nowszych ursusach) z założonym już na nim zintegrowanym regulatorem, bo te wszystkie chińskie wynalazki z allegro to nie wiadomo czy gwarancje wytrzymaja a co dopiero dłużej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do podłączenia to byle jaki alternator tam zamontujesz.

Nie do końca byle jaki. Musi mieć mocowanie na przedniej tarczy. A z tymi jest ciężko wśród używanych, ale jakby co to mam dwa na sprzedaż.

Opublikowano

Jak się nie mylę to w c-385 i pochodnych było kilka typów mocowania alternatora więc ciężko stwierdzić czy na pewno od C-330 będzie pasował do mocowania które masz.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Uszkodzony alternator. Poza tym kontrolka nie jest wyznacznikiem tego czy alternator ładuje czy nie.

Opublikowano (edytowane)

Uszkodzony alternator. Poza tym kontrolka nie jest wyznacznikiem tego czy alternator ładuje czy nie.

 

witam po bardzo duzej przerwie - były moderator* elektryka-elektronika

niestety nie zgodzę się z Moderatorem- bo: strach cos takiego na forum zobaczyc

albo regulator siedzi albo diody -nie ma informacji czy żarówka świeci jasno czy tylko żarzy a to DUZA RÓZNICA

 

 

TAKI MAM ALTERNTOR AKTUALNIE

http://olx.pl/oferta...57-ID9y1kp.html

i jeśli alterntor daje prąd okolo 26A a świeci mi sie kontrolka ze nie ładuje to co moze byc? skoro kable wszystkie sa podłączone? bezpiecznik?

 

alternator dostarcza tyle ładowania ile okresli stan akumulatora -na poczatku duze potem spada

26A to duzo  :) - wystarczy do ciagnika :) jesli mocowanie uda sie-  jak najbardziej poderjdzie sadze ze od ZUKA???

Edytowane przez elektrotech
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napisałem uszkodzony alternator dlatego, że autor pytania nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze. Nie wie co zmierzyć, gdzie zmierzyć i jak zmierzyć. Dlatego w dziale "Elektryka" stworzyłem to: Zanim napiszesz nowy temat - przeczytaj. oraz to: Ogólne porady dotyczące instalacji elektrycznych. Jak ktoś ma trochę pojęcia to z tymi poradami sobie poradzi, a jak ktoś tego nie rozumie to pozostaje zaprosić fachowca.

Opublikowano

Mam pewien problem z ładowaniem w c-385. Po ostatnich mrozach po odpaleniu ciągnika okazało się, że cały czas świeci się kontrolka od ładowania (wcześniej wszystko było w porządku). Dzisiaj troszkę się pobawiłem probówką z żarówki i okazało się, że alternator  wysyła prąd na akumulatory, ale nie daje prądu na kontrolkę. Co może być przyczyną tego? Czy da się to jakoś naprawić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v