LukaszSZCZ999

MF 3065-Ślizgające się sprzęgło

Polecane posty

Witam. Sprzęgło się ślizga i mam problem z ruszaniem samego ciągnika. odkręciłem dekiel pod spodem i stwierdziłem, że nie ma luzu jałowego pomiędzy dociskiem a łożyskiem oporowym co powoduje, że łożysko cały czas pracuje. Po głębszej analizie układu sprzęgła pomyślałem, że zużycie tarczy powoduje zmniejszanie odległości miedzy dociskiem a łożyskiem i w końcu całkowity brak luzu pomiędzy nimi. Według mnie wszystko to powoduje, że jest słaby docisk tarczy sprzęgła do koła zamachowego.

 

Pytanie brzmi następująco- czy mam racje?

Czy to co napisałem ma jakiś sens?

Czy pomiędzy dociskiem a łożyskiem powinien być luz? To chyba najważniejsze pytanie

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam myślisz całkiem obiecująco i masz rację że brak luzu powodować może poślizg sprzęgła jaki ma być luz to nie powiem bo nie wiem jakiego ciągnika to dotyczy Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Między łożyskiem a łapkami sprzęgła powinno być z 3-4 mm luzu.wtedy będziesz dobrze ruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

LukaszSZCZ999 mylisz się

Ze względu na konstrukcje tego sprzęgła uzyskanie takiego luzu nie jest możliwe ponieważ docisk przy puszczaniu sprzęgła odpycha łożysko oporowe. kiedy tarcza zostanie ściśnięta "sprężyny" docisku się zatrzymują w związku z czym i łożysko się zatrzymuje. Dlatego kontakt łożyska i docisku jest nieunikniony. Poza tym ten typ sprzęgła "sam się reguluje" dlatego wraz ze zużyciem tarczy łożysko cofa się coraz bardziej.

Tu nie ma się nada czym zastanawiać jeżeli poślizg sprzęgła nie jest spowodowany zaolejeniem tarczy to trzeba będzie ją wymienić a koło zamachowe wyrównać. Może się tez okazać że docisk jest już przegrzany i słaby dlatego może być potrzebny nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mercedes250d -Mój ciągnik to MF 3065.

Cały układ ,sprzęgło docisk i łożysko, jest suchy z wyjątkiem tej gumy i rurki z olejem za łożyskiem oporowym w stronę skrzyni.

 

Trochę się dowiedziałem i w sumie przyznaję rację rafik256. To znaczy że łożysko tak czy siak cały czas pracuje?

 

Czy ten układ może się zapowietrzyć i czy może to być powód ślizgania sprzęgła. Jak odpowietrzyć taki układ jeśli jest zapowietrzony?

 

Dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

jakby układ był zapowietrzony to miałbyś problem z rozłączeniem sprzęgła i wrzuceniem biegu a nie z uciągiem. ale układ da się odpowietrzyć. Służy do tego zawór znajdujący się z prawej strony obudowy skrzyni na wysokości sprzęgła. wyglądem przypomina dużą smarowniczkę. Jak już napisałem w twoim przypadku pozostaje jedynie naprawa. Żadne regulacje czy odpowietrzenia nic już nie pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia o której zapomniałem.

Mówisz że docisk powoduje odpychanie łożyska do pewnego momentu.

Pomyślałem, wziąłem brechę i chciałem popchnąć łożysko dalej w stronę skrzyni, bezskutecznie, ani drgnęło. W sumie mogłem jeszcze przed tą operacją odkręcić rurkę oleju żeby nie powstawało ciśnienie- o tym nie pomyślałem. Co o tym myślisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Kiedyś w ojca samochodzie osobowym sprzęgło brało bardzo wysoko, kołami nie dało się zagwizdać. Przyczyną był cieknący i zapowietrzony wysprzęglik (siłownik wysprzęglajacy). Poluzuj przewód i ponów próbę odsunięcia łożyska. Masz nieszczelności w napędzie łożyska i to może przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej muszę przełupać ciągnik na pół. O czym powinienem wiedzieć przy takiej operacji? Wystarczy odczepić wszystkie przewody elektryczne i hydrauliczne, odkręcić śruby kołnierza i rozjechać? Jak myślicie ile zajmie to komuś kto robi to pierwszy raz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj