Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam. Sprzęgło się ślizga i mam problem z ruszaniem samego ciągnika. odkręciłem dekiel pod spodem i stwierdziłem, że nie ma luzu jałowego pomiędzy dociskiem a łożyskiem oporowym co powoduje, że łożysko cały czas pracuje. Po głębszej analizie układu sprzęgła pomyślałem, że zużycie tarczy powoduje zmniejszanie odległości miedzy dociskiem a łożyskiem i w końcu całkowity brak luzu pomiędzy nimi. Według mnie wszystko to powoduje, że jest słaby docisk tarczy sprzęgła do koła zamachowego.

 

Pytanie brzmi następująco- czy mam racje?

Czy to co napisałem ma jakiś sens?

Czy pomiędzy dociskiem a łożyskiem powinien być luz? To chyba najważniejsze pytanie

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam myślisz całkiem obiecująco i masz rację że brak luzu powodować może poślizg sprzęgła jaki ma być luz to nie powiem bo nie wiem jakiego ciągnika to dotyczy Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    253

Między łożyskiem a łapkami sprzęgła powinno być z 3-4 mm luzu.wtedy będziesz dobrze ruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafik256    19

LukaszSZCZ999 mylisz się

Ze względu na konstrukcje tego sprzęgła uzyskanie takiego luzu nie jest możliwe ponieważ docisk przy puszczaniu sprzęgła odpycha łożysko oporowe. kiedy tarcza zostanie ściśnięta "sprężyny" docisku się zatrzymują w związku z czym i łożysko się zatrzymuje. Dlatego kontakt łożyska i docisku jest nieunikniony. Poza tym ten typ sprzęgła "sam się reguluje" dlatego wraz ze zużyciem tarczy łożysko cofa się coraz bardziej.

Tu nie ma się nada czym zastanawiać jeżeli poślizg sprzęgła nie jest spowodowany zaolejeniem tarczy to trzeba będzie ją wymienić a koło zamachowe wyrównać. Może się tez okazać że docisk jest już przegrzany i słaby dlatego może być potrzebny nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mercedes250d -Mój ciągnik to MF 3065.

Cały układ ,sprzęgło docisk i łożysko, jest suchy z wyjątkiem tej gumy i rurki z olejem za łożyskiem oporowym w stronę skrzyni.

 

Trochę się dowiedziałem i w sumie przyznaję rację rafik256. To znaczy że łożysko tak czy siak cały czas pracuje?

 

Czy ten układ może się zapowietrzyć i czy może to być powód ślizgania sprzęgła. Jak odpowietrzyć taki układ jeśli jest zapowietrzony?

 

Dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jakby układ był zapowietrzony to miałbyś problem z rozłączeniem sprzęgła i wrzuceniem biegu a nie z uciągiem. ale układ da się odpowietrzyć. Służy do tego zawór znajdujący się z prawej strony obudowy skrzyni na wysokości sprzęgła. wyglądem przypomina dużą smarowniczkę. Jak już napisałem w twoim przypadku pozostaje jedynie naprawa. Żadne regulacje czy odpowietrzenia nic już nie pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia o której zapomniałem.

Mówisz że docisk powoduje odpychanie łożyska do pewnego momentu.

Pomyślałem, wziąłem brechę i chciałem popchnąć łożysko dalej w stronę skrzyni, bezskutecznie, ani drgnęło. W sumie mogłem jeszcze przed tą operacją odkręcić rurkę oleju żeby nie powstawało ciśnienie- o tym nie pomyślałem. Co o tym myślisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Kiedyś w ojca samochodzie osobowym sprzęgło brało bardzo wysoko, kołami nie dało się zagwizdać. Przyczyną był cieknący i zapowietrzony wysprzęglik (siłownik wysprzęglajacy). Poluzuj przewód i ponów próbę odsunięcia łożyska. Masz nieszczelności w napędzie łożyska i to może przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej muszę przełupać ciągnik na pół. O czym powinienem wiedzieć przy takiej operacji? Wystarczy odczepić wszystkie przewody elektryczne i hydrauliczne, odkręcić śruby kołnierza i rozjechać? Jak myślicie ile zajmie to komuś kto robi to pierwszy raz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich.Potrzebuję docisk sprzęgła i tarczę sprzęgła do Case 923. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć . Może ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
       
    • Przez Mares
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez kaamil12
      Kto posiada Fendta 5220 Laverde rev225 albo MF z komputerem  agritronic ? Mam Laverde z agritronic i jest z nim problem bo pokazuje błąd c12 i nie widać  ustawień   dodam że raz jest ok a za chwile wyświetla c12 czasem wystarczy że kombajn z obrotów zejdzie i wraca do normy a czasem brak zgasić i uruchomić na nowo podobno błąd oznacza wewnętrzne uszkodzenie komputera tylko czemu raz działa przez 3 dni nic nie wyskoczy a jak go jeb***  to co 15min wywala miał ktoś taki przypadek?? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.