Skocz do zawartości
LukaszSZCZ999

MF 3065-Ślizgające się sprzęgło

Polecane posty

Witam. Sprzęgło się ślizga i mam problem z ruszaniem samego ciągnika. odkręciłem dekiel pod spodem i stwierdziłem, że nie ma luzu jałowego pomiędzy dociskiem a łożyskiem oporowym co powoduje, że łożysko cały czas pracuje. Po głębszej analizie układu sprzęgła pomyślałem, że zużycie tarczy powoduje zmniejszanie odległości miedzy dociskiem a łożyskiem i w końcu całkowity brak luzu pomiędzy nimi. Według mnie wszystko to powoduje, że jest słaby docisk tarczy sprzęgła do koła zamachowego.

 

Pytanie brzmi następująco- czy mam racje?

Czy to co napisałem ma jakiś sens?

Czy pomiędzy dociskiem a łożyskiem powinien być luz? To chyba najważniejsze pytanie

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam myślisz całkiem obiecująco i masz rację że brak luzu powodować może poślizg sprzęgła jaki ma być luz to nie powiem bo nie wiem jakiego ciągnika to dotyczy Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    233

Między łożyskiem a łapkami sprzęgła powinno być z 3-4 mm luzu.wtedy będziesz dobrze ruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafik256    19

LukaszSZCZ999 mylisz się

Ze względu na konstrukcje tego sprzęgła uzyskanie takiego luzu nie jest możliwe ponieważ docisk przy puszczaniu sprzęgła odpycha łożysko oporowe. kiedy tarcza zostanie ściśnięta "sprężyny" docisku się zatrzymują w związku z czym i łożysko się zatrzymuje. Dlatego kontakt łożyska i docisku jest nieunikniony. Poza tym ten typ sprzęgła "sam się reguluje" dlatego wraz ze zużyciem tarczy łożysko cofa się coraz bardziej.

Tu nie ma się nada czym zastanawiać jeżeli poślizg sprzęgła nie jest spowodowany zaolejeniem tarczy to trzeba będzie ją wymienić a koło zamachowe wyrównać. Może się tez okazać że docisk jest już przegrzany i słaby dlatego może być potrzebny nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mercedes250d -Mój ciągnik to MF 3065.

Cały układ ,sprzęgło docisk i łożysko, jest suchy z wyjątkiem tej gumy i rurki z olejem za łożyskiem oporowym w stronę skrzyni.

 

Trochę się dowiedziałem i w sumie przyznaję rację rafik256. To znaczy że łożysko tak czy siak cały czas pracuje?

 

Czy ten układ może się zapowietrzyć i czy może to być powód ślizgania sprzęgła. Jak odpowietrzyć taki układ jeśli jest zapowietrzony?

 

Dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jakby układ był zapowietrzony to miałbyś problem z rozłączeniem sprzęgła i wrzuceniem biegu a nie z uciągiem. ale układ da się odpowietrzyć. Służy do tego zawór znajdujący się z prawej strony obudowy skrzyni na wysokości sprzęgła. wyglądem przypomina dużą smarowniczkę. Jak już napisałem w twoim przypadku pozostaje jedynie naprawa. Żadne regulacje czy odpowietrzenia nic już nie pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia o której zapomniałem.

Mówisz że docisk powoduje odpychanie łożyska do pewnego momentu.

Pomyślałem, wziąłem brechę i chciałem popchnąć łożysko dalej w stronę skrzyni, bezskutecznie, ani drgnęło. W sumie mogłem jeszcze przed tą operacją odkręcić rurkę oleju żeby nie powstawało ciśnienie- o tym nie pomyślałem. Co o tym myślisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Kiedyś w ojca samochodzie osobowym sprzęgło brało bardzo wysoko, kołami nie dało się zagwizdać. Przyczyną był cieknący i zapowietrzony wysprzęglik (siłownik wysprzęglajacy). Poluzuj przewód i ponów próbę odsunięcia łożyska. Masz nieszczelności w napędzie łożyska i to może przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej muszę przełupać ciągnik na pół. O czym powinienem wiedzieć przy takiej operacji? Wystarczy odczepić wszystkie przewody elektryczne i hydrauliczne, odkręcić śruby kołnierza i rozjechać? Jak myślicie ile zajmie to komuś kto robi to pierwszy raz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez WojtekLewandowski
      Witam. Problem jest z ładowaniem w MF 8110. A dokładniej gdy dodam gazu zaczyna lepiej ładować. Na wolnych obrotach 12,5 V. Radio nie chce się włączyć, a lampy przygasają.
      Dodam tylko że regulator wymieniłem na nowy i sprawdziłem przewody.
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Dakota5a
      Witam, jestem nowym użytkownikiem fendta 714, orientuje się ktoś odnośnie używania sprzęgła turbo, kiedy używać, do czego jest przydatne, czy może cały czas na nim jeździć gdyż jak uruchamiam traktor to od razu się załącza. Dziękuję z góry za odpowiedź 
       
    • Przez restrukturyzacja2016
      Hej, ciągnik (MF 3060) pilnie potrzebuje wymiany ogumienia. Wiem, że był już takie tematy, ale ten będzie wyjątkowy.
      Stwierdziłem, że felgi - zarówno na przodzie jak i na tyle - są większe niż oryginalne. 
      Mowa jest o R38 z tyłu oraz R28 z przodu.
      Nie wiem, dlaczego są one inne niż powinny być, ale pytanie brzmi :
      Jakie ogumienie mogę zakupić? Nie ukrywam, że chciałbym coś szerszego niż mam.
      W chwili obecnej są 15.5 R38 z tyłu i 320/70 R28 z przodu. Wiem, że oryginalne powinny mieć numery 18.4-30 oraz 12.4-24.
      Czy mam szukać takie jak pasują na moje felgi? Czy może takie jak pisze na stronie, że powinny w nim być. Jakie ma to znaczenie? W jakich cenach będzie coś z "środkowej półki"? Na przód przydałyby się jakieś konkretniejsze, bo będą musiały znosić ciężary dźwigane turem. Oczywiście, wystarczą diagonalne.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.