Polecane posty

Witam. Sprzęgło się ślizga i mam problem z ruszaniem samego ciągnika. odkręciłem dekiel pod spodem i stwierdziłem, że nie ma luzu jałowego pomiędzy dociskiem a łożyskiem oporowym co powoduje, że łożysko cały czas pracuje. Po głębszej analizie układu sprzęgła pomyślałem, że zużycie tarczy powoduje zmniejszanie odległości miedzy dociskiem a łożyskiem i w końcu całkowity brak luzu pomiędzy nimi. Według mnie wszystko to powoduje, że jest słaby docisk tarczy sprzęgła do koła zamachowego.

 

Pytanie brzmi następująco- czy mam racje?

Czy to co napisałem ma jakiś sens?

Czy pomiędzy dociskiem a łożyskiem powinien być luz? To chyba najważniejsze pytanie

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam myślisz całkiem obiecująco i masz rację że brak luzu powodować może poślizg sprzęgła jaki ma być luz to nie powiem bo nie wiem jakiego ciągnika to dotyczy Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Między łożyskiem a łapkami sprzęgła powinno być z 3-4 mm luzu.wtedy będziesz dobrze ruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafik256    19

LukaszSZCZ999 mylisz się

Ze względu na konstrukcje tego sprzęgła uzyskanie takiego luzu nie jest możliwe ponieważ docisk przy puszczaniu sprzęgła odpycha łożysko oporowe. kiedy tarcza zostanie ściśnięta "sprężyny" docisku się zatrzymują w związku z czym i łożysko się zatrzymuje. Dlatego kontakt łożyska i docisku jest nieunikniony. Poza tym ten typ sprzęgła "sam się reguluje" dlatego wraz ze zużyciem tarczy łożysko cofa się coraz bardziej.

Tu nie ma się nada czym zastanawiać jeżeli poślizg sprzęgła nie jest spowodowany zaolejeniem tarczy to trzeba będzie ją wymienić a koło zamachowe wyrównać. Może się tez okazać że docisk jest już przegrzany i słaby dlatego może być potrzebny nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mercedes250d -Mój ciągnik to MF 3065.

Cały układ ,sprzęgło docisk i łożysko, jest suchy z wyjątkiem tej gumy i rurki z olejem za łożyskiem oporowym w stronę skrzyni.

 

Trochę się dowiedziałem i w sumie przyznaję rację rafik256. To znaczy że łożysko tak czy siak cały czas pracuje?

 

Czy ten układ może się zapowietrzyć i czy może to być powód ślizgania sprzęgła. Jak odpowietrzyć taki układ jeśli jest zapowietrzony?

 

Dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jakby układ był zapowietrzony to miałbyś problem z rozłączeniem sprzęgła i wrzuceniem biegu a nie z uciągiem. ale układ da się odpowietrzyć. Służy do tego zawór znajdujący się z prawej strony obudowy skrzyni na wysokości sprzęgła. wyglądem przypomina dużą smarowniczkę. Jak już napisałem w twoim przypadku pozostaje jedynie naprawa. Żadne regulacje czy odpowietrzenia nic już nie pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia o której zapomniałem.

Mówisz że docisk powoduje odpychanie łożyska do pewnego momentu.

Pomyślałem, wziąłem brechę i chciałem popchnąć łożysko dalej w stronę skrzyni, bezskutecznie, ani drgnęło. W sumie mogłem jeszcze przed tą operacją odkręcić rurkę oleju żeby nie powstawało ciśnienie- o tym nie pomyślałem. Co o tym myślisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Kiedyś w ojca samochodzie osobowym sprzęgło brało bardzo wysoko, kołami nie dało się zagwizdać. Przyczyną był cieknący i zapowietrzony wysprzęglik (siłownik wysprzęglajacy). Poluzuj przewód i ponów próbę odsunięcia łożyska. Masz nieszczelności w napędzie łożyska i to może przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej muszę przełupać ciągnik na pół. O czym powinienem wiedzieć przy takiej operacji? Wystarczy odczepić wszystkie przewody elektryczne i hydrauliczne, odkręcić śruby kołnierza i rozjechać? Jak myślicie ile zajmie to komuś kto robi to pierwszy raz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dsbh
      Mam problem przy włączaniu młocarni w w.w Claasie.Jeżeli wciskam i trzymam wajche młocarni,wtedy wszystko działa.Jeżeli ją puszcze wtedy mi rozłącza młocarnie.Wymienione były sprężyny,ślizgi na nowe.Złożone tak jak rozbierane.Nie wiem czy to wcześniej działało bo po zakupie kombajnu od razu nadawało się do naprawy.
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Nightdevil
      Witam 
       MF3070

      Zwiększa mi się stan oleju w silniku... pompka zasilająca zmieniona , świeca płomieniowa także 
      czy kolejny krok wyjęcie pompy i regeneracja (dosyć droga)  czy jakieś jeszcze opcje są ? 
      po dniu pracy olej na miarce zwiększył sie od minimum do 1cm ponad MAX, ciagnik nie dymi , nie odczułem zmiany siły .
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.