Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?

Edytowane przez Maksol
Opublikowano

Tak możesz . Każda skrzynia biegów w mtz ma podobny układ . Czy to stara 9 (18 biegów przód ) czy 7 (14 biegów ) czy "legendarna" 16 (mtz 1025 /1221 ) . Zaczynasz od najniższego biegu danego zakresu . To jest jak z jazdą c330  , chyba nikt nie zaczyna od 1,2 ,3 i w czasie jazdy nie przebija na  4. Zaczyna się w transporcie od 4. Na przykładzie 18 biegowej jak ja jeżdżę. Na starcie zależy czy z przyczepą  czy solo ruszam z 2 lub odrazy z 6  rozpędzam się do 9 wszystko na reduktor na żółwiu i przy pełnej prędkości przebijam reduktor na zająca . 

  • Like 1
Opublikowano

Tak jak kolega wyżej. Zaczynasz na szybkich na żółwiu a jak dojdziesz do najwyższego przełożenie wbijasz zająca. Nie wiem jaka tam skrzynia ale przy dużym obciążeniu może być konieczne wrzucenie zająca na przedostatnim biegu żeby się bardziej rozpędzić. Potem szybka redukcja na żółw i jednoczenie wbijasz najszybszy bieg 

Opublikowano
Skowron16 napisał:

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

jak ktoś tak zmienia biegi to wróżę szybka naprawę skrzyni

  • Like 1
Opublikowano
robi57362 napisał:

Skowron16 napisał:

jak ktoś wprawiony to biegi bez sprzęgła w MTZ-cie zmienia. Tylko żółw zając i oczywiście wsteczny ze sprzęgłem  

jak ktoś tak zmienia biegi to wróżę szybka naprawę skrzyni

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

  • Like 1
Opublikowano
30 minut temu, Grzechooo napisał:

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

A mój znów w drugą stronę, bez sprzęgła lepiej wchodzi niż z 

8 minut temu, ZetorMisio napisał:

Bo po coś ktoś to sprzęgło wymyślił? Pedał sprzęgła w kabinie też jest chyba po to żeby go używać czy tylko po to aby przeszkadzał? 

W fendzie też jest pedał sprzęgła... 

Wiem inna konstrukcja ale... Stare amerykańskie ciężarówki też mają.sprzegla i normalne skrzynie a sporo kierowców zmienia biegi bez sprzęgła.

Według mnie jeśli nie ma zgrzytów i szarpnięć to raczej się nic nie stanie 🤔

 

W ciapku jak mały byłem to ciężko było włączyć wom i wciskać sprzęgło to się nauczyłem robić to bez sprzęgła i bez zgrzytu. Po kilkunastu latach takiego włączania tryb nie był jakoś bardzo poharatany 

Opublikowano

W starych ciężarówkach bez synchronizacji czesto też jeżdzono używajac sprzegła praktycznie tylko do ruszania i zmiany kierunku jazdy. Pozniej zmieniano biegi tylko operując gazem i dzwignią zmiany biegów.  W Europie to mniej popularne, ale w Usa dalej chyba sa skrzynie bez synchronizarorów w ciężarówkach i zmieniają biegi bez sprzegła  

  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, Grzechooo napisał:

też tak myślę, bo albo ja nie umiem jeździć albo mam wyjątkowy egzemplarz bo często dwa razy wciskam sprzęgło...

może masz niewyregulowany hamulec wałka sprzęgłowego albo już zużyty.

Opublikowano
2 godziny temu, Alchemik napisał:

W starych ciężarówkach bez synchronizacji czesto też jeżdzono używajac sprzegła praktycznie tylko do ruszania i zmiany kierunku jazdy. Pozniej zmieniano biegi tylko operując gazem i dzwignią zmiany biegów.  W Europie to mniej popularne, ale w Usa dalej chyba sa skrzynie bez synchronizarorów w ciężarówkach i zmieniają biegi bez sprzegła  

W starych ciężarówkach to due sprzęgło na dwa razy wciskało przy zmianie na wyższy a przy redukcji jeszcze dodatkowo z miedzygazem.

Opublikowano

W motocyklu to nawet wolę biegi w górę zmieniać bez sprzęgła, w dół ze sprzęgłem ale daje też radę bez, ale w MTZ bez sprzęgła nie próbowałem. Najgorzej jest z 8 na 9 przerzucić ale idzie to zrobić bez zgrzytu tylko sprzęglo na dwa razy.

Opublikowano
Skowron16 napisał:

może masz niewyregulowany hamulec wałka sprzęgłowego albo już zużyty.

od nowości tak miał, tz odkąd ja pamiętam bo mtz był kupiony jak miałem 2lata😉


w sumie nie uważam się za króla kierownicy i nie umiem zmieniać biegów "na podgazówkę" raz tylko jechałem beż sprzęgła jak mi "grzybek" w docisku się urwał podczas koszenia łąki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v