raven18

Siłownik przyczepy cieknie po regeneracji

Polecane posty

raven18    162

Przyczepa skorupowa z własną hydrauliką, siłownik po wymianie uszczelniaczy gdyż tłoczysko jest w dobrym stanie. Cieknie. Chyba nawet bardziej niż przed wymianą uszczelnień, tylko cały problem jest w tym że nie cieknie podczas podnoszenia czy opuszczania ale już po opuszczeniu, złożeniu, dodam że wcześniej było to samo dlatego poszedł do regeneracji... 😒 Dopiero jak daje dźwignię przy pompie od opuszczania na tzw wolny spływ przestaje, co to może być, tam się jakieś ciśnienie tworzy czy jak. Normalnie paka podniesiona nic nie cieknie, nie opada a jak złożę to zaczyna ciec ... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Nie, 2 stopniowy od góry nakrętki, made in france 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Może tak Ci ta regenerację zrobili. Znajomemu też jak zrobili to się gorzej lało jak przed i chcieli mu wmówić że skrzywił siłownik. Mi też robili taki nietypowy siłownik od przyczepy bo nie mogłem sam uszczelnień znaleźć. Przez dwa trzy lata było ok i znowu zaczęło się lać. Jak rozebrałem to się okazało że jedyne co zrobili to wytoczyli rowki na oringi. Zapłaciłem za to 450zł. Tyle że teraz już mogę sobie sam wymieniać jak coś się poci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Pewnych rzeczy nie da się ogarnąć przez neta,trzeba to zweryfikować organoleptycznie . Podnieś skrzynie ( koniecznie zabezpiecz) sprawdź  czy nie ma wżerów oraz np. liniałem czy elementy nie są odkształcone ,szczególnie na górze oraz porównaj srednice,czy elementy nie są owalne. Jeżeli będzie trudność z ustaleniem miejsca nieszczelności - trzeba będzie wykorzystać sprężone powietrze.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Cieknie przy opuszczaniu bo nie ma już ciśnienia i nie następuje samouszczelnienie, prawdopodobnie uszczelnienia mają nieodpowiedni profil, spróbuj założyć z klinem np vc6 albo vc12


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162
Napisano (edytowany)

Ja go sam nie regenerowałem, do zakładu woziłem, oni tam niby sprawdzali po złożeniu. Teraz myślę że może jednak jest jakiś ubytek na końcu tłoczyska i jak jest  złożony to cieknie ... Nie chce mi się znów tego demontować bo to wcale nie są lekkie rzeczy, i przyczepka potrzebna    

@mikad możliwe, ale ja tego nie będę rozkładał bo nie mam narzędzi

Edytowano przez raven18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Miałem 2 siłowniki z przyczep w regeneracji, weryfikacja zawsze była ok czyli wszystko proste, bez rys oto, tylko uszczelniacze do wymiany, efekt? Jeden zaczął lać po pół roku, drugi po 2 latach, porządny zakład, daje gwarancję, koszt 1500 netto za sztukę, lepiej dać 2,5 za nowy bo jak widać mało kto sobie z tym radzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Najlepiej to jest zrobić samemu bo wtedy jak spi3rdolisz to masz pretensję do siebie. Ja zregenerowałem już sporo u siebie, do ładowarki wszystkie, do przyczepy, do wózków widłowych, do jaśka i inne małe. Z tym że jak coś podejrzanego to do śmietnika i nowe daję, pręt tłoczyskowy z metra zataczam, dławice też nie problem wytoczyć.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Oddać na reklamację i niech szukają przyczyny. Kiedyś podobny problem miałem w wózku widłowym, okazało się że uszczelniacze miały za mały rozmiar...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162
Napisano (edytowany)

Dziś trochę woziłem obornika i tylko pierwszy stopień cieknie, drugi wcale. Wżerów nie ma wyczuwalnych, poza jednym poprzecznym w środku tłoczyska (który raczej wpływu nie ma). Tragedii nie ma no ale jakby nie było lipa  

Edytowano przez raven18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Niektóre siłowniki od wywrotu mają uszczelnienia montowane na dole, na końcu tłoczyska i wówczas istotna jest strona wewnętrzna. Takie siłowniki rzadko posiadają pierścienie zgarniające więc do środka dostaje się woda i może powodować korozję powierzchni cylindra...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162
Napisano (edytowany)

@peewee1984 a możliwe że jest za słabe odpowietrzenie? odpowietrznik jest tylko na zbiorniku na olej, na siłowniku nie ma. Ostatnio napsikałem tam dodatkowo wd40 a dziś jak wywracałem to prawie wcale nie ciekło, może jest inny powód, nie wiem, w każdym razie jest dużo lepiej niż na początku  

Edytowano przez raven18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Rzadko który siłownik ma odpowietrznik. Nawet jeśli trochę powietrza w nim było, to się już pewnie dawno zmieszało z olejem i trafiło do zbiornika. Wrzuć jakieś zdjęcie tego siłownika bo ciekaw jestem jak mu mogło WD40 pomóc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Przyczepka ma własną hydraulikę, pompę na wałek wom i własny zbiornik oleju, i na tym zbiorniku jest odpowietrznik. Jak był nie drożny to wypychało olej z pod pokrywy bokami.

Co do odpowietrzników siłownika to generalnie jednostronne normalnie u mnie mają, np siłownik od hydropaku czy kosiarki dyskowej  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

W zbiorniku to norma, ale siłownik od wywrotu to bardziej siłownik nurnikowy, a tam rzadko są odpowietrzniki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

no po co odpowietrznik w nurnikowym jak tam się nie zbiera nigdzie powietrze. Jak jest siłownik dwustronnego działania a ktoś założy tylko jeden wąż to wtedy na drugim króćcu musi być odpowietrznik.


aczkolwiek są siłowniki wywrotu które mają konstrukcję jak siłowniki tłokowe. Uszczelnienie jest na wewnętrznym członie i pracuje wewnątrz większego. wtedy nad uszczelnieniem jest przestrzeń które musi być odpowietrzona. Typowy nurnik nie ma tłoka a uszczelnienie jest u góry cylindra i w tym chodzi tłoczysko (nurnik)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez luki987654321
      witam, stoje przed zakupem wycinaka piłowego do kiszonek na tylny tuz, jaką markę wybrać strautmann, triolet, bvl czy inny? na co zwracać uwagę przy zakupie i jak z ceną i dostępnością części zamiennych
    • Przez SeverusSnape
      Dzień dobry,
      Szanowni forumowicze, posiadam przyczepę Autosan D-45. Niestety, przedni siłownik strasznie leci. Przymierzam się do remontu tej przyczepy i myślę nad wymianą siłownika, jednak niestety nie umiem go nigdzie znaleźć. Czy posiada ktoś może katalog do tej przyczepy? Ewentualnie mógłby pomóc w zlokalizowaniu takiego siłownika? 
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Dominikw52
      Witam,
      mam problem z uruchomieniem silnika w  ładowarce Manitou MLT 634 LSU Turbo rok 2003. Myślę ze pompa hydrauliczna przestawiona jest na pełna moc, co wytworzyło bardzo duże ciśnienie w instalacji hydraulicznej. Ładowarka ta nie posiada potencjometru przy pompie wtryskowej. Co może być przyczyną tak wysokiego ciśnienia w instalacji hydraulicznej ? Dodam że silnik jest w 100% sprawny. Proszę o rady. Z góry dziękuje.
    • Przez dominikl95
      czy ktoś posiada tego typu kosiarkę czy jest ona czegoś warta i czy nadaje się na łąki torfowe?
    • Przez Macieks
      Witam was mam do was jedno pytanie ktoś może wie co to za marka obsypnika ? niestety nie posiadam tabliczki znamino wej 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj