19seba

Stuk w skrzyni 6150 m

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
19seba    12

Witam , chciałem zapytać czy to normalne że czasami podczas cofania albo jazdy do przodu ( to w obu kierunkach ) podczas zbyt szybkiego puszczenia sprzęgła słychać stuknięcie ? Zawracam na uwrociu i jade do tyłu i nie raz koło wpadnie w bruzdę a ja w tym czasie zmieniam kierunek jazdy , puszczam sprzęgło i jest stuk, wygląda to tak jak by wał zrobił jakiś obrót na luzie i nagle doszedł do oporu kiedy ma ciągnąć i wtedy słychać uderzenie , to normalne ? Z rewersu też ten stuk jest jak się nie wyczuje i zbyt szybko toczy się ciągnik np do tyłu a przełączy się rewers do przodu , na płaskim terenie podczas ruszania ze sprzęgła gdy za szybko puszczę sprzęgło to samo ale nie zawsze , zależy jak się coś tam chyba ułoży w skrzyni czy sprzęgle ? U was też tak jest czy coś jest nie tak ? Ogólnie trzeba wyczuć pedał sprzęgła bo zbiera szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

raczej nie powinno ja bym odwiedził kogoś kto ma podobną skrzynię i zobaczył czy jest tak samo bo stuki oznaczają luzu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19seba    12

Właśnie tak jak by trochę za bardzo zrywa przy ruszaniu , muszę skrzynie skalibrować ale luz gdzieś jest bo czuć to tylko gdzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373

Szarpie tylko przy zmianie kierunku jazdy? Może jakiś luz na mechanizmie różnicowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2098

Nie powinno nic stukać. Przy wyższej prędkości powinien tylko dłużej wybierać zmianę kierunku zanim zacznie toczyć sie w przód czy w tył. Gdzieś masz jakiś luz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19seba    12

Czy ze sprzęgła czy z rewersu to szarpie tylko ze sprzęgła jak się już wyczuje sprzęgło to przy delikatnym puszczaniu nie szarpie i nie ma tego stuku ale ewidentnie jest na czymś luz tylko na czym , możliwe że na różnicowym ale trzeba by kogoś żeby to sprawdził .Przy większych prędkościach np na C już mniej szarpie jak się rozgrzeje ale ten stuk jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2098

Szarpać na niskich biegach a i b to często tak maja. Ale stukać nic nie powinno masz power quad czu auto quad? Stukanie to gdzieś musi byc luz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19seba    12

Mam autoquad z tym szarpaniem to tak jak mówisz najbardziej na a i b a potem już jest lepiej , a wiesz może czy sprzęgło sie kalibruje ? Trzeba delikatnie puszczać a mogło by nie być aż tak czułe. Podniose go może i rusze kołem zobacze czy coś bedzie słychać. Do tej pory to tak nie zwracałem na to uwagi ale przy orce raz na jakiś czas jak się jakoś zle ustawi to słychać takie stuknięcie i się zastanawiałem czy to tak ma być czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedenZwielu    1

U mnie było tak że nie szło zmienić kierunku bez sprzęgła (jd 6r)tak szarpał, na sprzęgle też  najbardziej na zimnym został skalibrowany i nowe oprogramowanie na silnik do przodu jest ok do tyłu lekko szarpie bez sprzęgła natomiast że sprzęgłem do przodu dział dobrze do tyłu jak się nie wciśnie do końca sprzęgła tylko do połowy i się zmienia kierunek na rewersie to jest strzał w skrzyni i takie jakby szarpnięcie mechanik stwierdził że to jest dopuszczalne ale główna przyczyna jest zawór jazdy (modulacyjny) on steruje ciśnieniami u mnie jest już wytrzepany i przez to tak robi tak stwierdził mechanik z agro efektu który mi kalibrowal ale od czego się wytrzepał to nw bo traktor ma dopiero około  3600godzin znajomy ma też 6r i u niego przy zmianie kierunku bez sprzęgła są takie stuki i strzały jakby mu się kamienie kulały w środku i nic z tym nie robi a jeździ już z 8 lat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19seba    12

Dobrze wiedzieć że nie tylko u mnie takie coś jest , ja jeszcze nic z tym nie robiłem , ale skalibrować pewnie nie zaszkodzi , faktycznie przebieg nie wielki to dziwne że takie coś jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj