Pszkot

Niskie ciśnienie oleju w MF6455

Polecane posty

Pszkot    436

Problem dotyczy silnika Perkins 1104C-44T. Jest następujący: na zimnym silniku ciśnienie oleju 2,5 bara, po nagrzaniu silnika spada do 1-1,5 bara, a przy obrotach biegu jałowego osiągają wartość krytyczną (zapala się kontrolka). Podejrzewam zużycie pompy oleju. Niedawno skończyłem "drobny" remont silnika - wymiana zużytych pierścieni, weryfikacja gładzi cylindrów, planowanie głowicy z wymianą uszczelniaczy, wymiana panewek korbowodowych, remont pompy paliwa i turbiny.

Dlaczego podejrzewam pompę oleju? Przy remoncie znalazłem w misce olejowej opiłki i nieduże kawałki metalu. Nie wiem z czego pochodzą, bo żaden z elementów silnika (oprócz złuszczonych pierścieni) nie miał uszkodzeń. Poza tym, moim zdaniem, ciśnienie oleju na poziomie 2,5 bara na zimnym silniku to niewiele i nie rośnie przy zwiększaniu obrotów.

Ktoś ma jakieś pomysły? Wymieniał ktoś pompę oleju, co trzeba wybebeszyć by się do niej dostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekFT675DT    11

A przed tym drobnym remontem jakie miał ciśnienie?, jak miałeś tłoki na wierzchu to trzeba było ocenić zużycie wału , pompę oleju też musiałeś odkręcać jest ona razem z balanserami, może coś poszło nie tak przy zakładaniu pompy, jak dobrze pamiętam tam są tulejki które łączą kanały może tam jest jakaś nieszczelność 

Edytowano przez radekFT675DT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablos_1970    129

Ja  mam  ten  silnik  tylko  w   innym  ciągniku  1300  godzin  a   z ciśnieniem też  szału nie  ma .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
55 minut temu, Pszkot napisał:

wymiana panewek korbowodowych

Dlaczego tylko korbowych a nie wszystkich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436
9 minut temu, radekFT675DT napisał:

A przed tym drobnym remontem jakie miał ciśnienie?, jak miałeś tłoki na wierzchu to trzeba było ocenić zużycie wału , pompę oleju też musiałeś odkręcać jest ona razem z balanserami, może coś poszło nie tak przy zakładaniu pompy, jak dobrze pamiętam tam są tulejki które łączą kanały może tam jest jakaś nieszczelność 

Niestety ciśnienia nie badałem przed remontem. Oczywiście odkręcałem balanser ale wobec braku objawów niskiego ciśnienia nie sprawdzałem pompy ani nie oddzielałem jej od balansera.

39 minut temu, witejus napisał:

Dlaczego tylko korbowych a nie wszystkich?

Bo nie wyciągałem wału korbowego.

58 minut temu, Pablos_1970 napisał:

Ja  mam  ten  silnik  tylko  w   innym  ciągniku  1300  godzin  a   z ciśnieniem też  szału nie  ma .

A pamiętasz jakie miałeś ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
8 minut temu, Pszkot napisał:

Bo nie wyciągałem wału korbowego.

Nie musiałeś wyjmować wału, można wymienić bez wyjmowania, niedawno wymieniałem panewki główne w 6 cylindrowym silniku zamontowanym w ciągniku, a te panewki które wymieniłeś w jakim stanie były i czopy?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Czopów nie sprawdzałem, ich powierzchnia była równa, panewki były w niezłym stanie, bodajże dwie miały rysy pewnie po tych opiłkach co znalazłem w misce olejowej. Panewki nominalne, tak samo jak pierścienie tłokowe. Powierzchnia cylindrów bez rys, bez progów, z widocznymi śladami honowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
9 minut temu, Pszkot napisał:

panewki były w niezłym stanie,

Luzu między panewką a czopem pewnie też nie mierzyłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

To cóż tu jeszcze dodać, może olej ucieka na wałku rozrządu na tulejkach, panewkach, może być któraś zaślepka w wale korbowym nieszczelna, pompa też może już być zużyta, ile ten silnik ma nalotu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Niecałe 8000h. Po stanie innych elementów jest to bliskie prawdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

Po tym przebiegu wał może być już do szlifu mimo gładkich czopów, nie musi.Trzeba by zmierzyć dokładnie średnicę czopów

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Po tym przebiegu to on się dopiero dotarł no chyba że 1 z przodu uciekała z licznika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Opisałem wcześniej stan tulei cylindrowych. Tuleje w tym silniku są niewymienne (w tym sensie, że po wymianie zawsze konieczny jest szlif), a ponieważ nie były wymieniane więc stan tulei wyklucza przebieg kilkunastu tysięcy godzin. Stan innych elementów ciągnika (np: podnośnik, osie, osprzęt silnika, a nawet stan kabiny i brudu w jej zakamarkach) to potwierdza.

Muszę jakoś wykombinować sprawdzenie ciśnienia jakie podaje pompa olejowa. Chodzi o to, żeby zatkać dopływ oleju do smarowanych elementów i sprawdzić jakie ciśnienie jest w stanie wytworzyć pompa. W ten sposób chce zweryfikować czy zużyta jest sama pompa, czy też spadek ciśnienia ma miejsce gdzieś w nieszczelnościach (zużyciu) smarowanych elementów. Wydaje mi się (z serwisówki tak wynika), że tuż przy pompie znajduje się zawór upustowy ciśnienia oleju. Być może to on się nie domyka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Kilka informacji dotyczących problemu niskiego ciśnienia oleju. Może się komuś przyda.

Wymontowałem z ciągnika balancer, w którym osadzona jest pompa oleju. Rozmontowaną pompę widać na zdjęciu. Zarówno na elementach pompy jak i na pokrywie pompy widoczne ślady zużycia. Dokonałem też pomiarów. Zarówno wewnętrzna jak i zewnętrzna zębatka powinna mieć taką samą wysokość i powinna ona wynosić (chociaż nie mam danych z instrukcji) 24 mm. Mają około 0,07 mm mniej. Nie to jednak mnie niepokoi. Pompa jest przykryta pokrywą, która ma za zadanie uszczelnić jej wnętrze. Zwracam uwagę, że jedynym uszczelnieniem jest ta okrągła, wąska płaszczyzna na pokrywie, a pomiędzy wałkiem napędu pompy a tą pokrywą nie ma żadnego uszczelniacza. Okazuje się, że szczelina pomiędzy tą płaszczyzną o zębatkami pompy wynosi około 0,15 mm. Moim zdaniem to o niebo za dużo. Dodatkowo wewnętrzna zębatka obracająca się w zewnętrznej też ma luz i też wynosi on 0,15 mm. Niestety nie mam stosownych instrukcji aby zweryfikować, czy te wartości wykraczają poza dopuszczalne wartości. Ale tak na oko i zdrowy rozum to się kwalifikuje na wymianę.

A teraz koszty: należałoby wymienić co najmniej koła zębate i pokrywę. Znalazłem. Koszt kompletu kół to około 700 zł co jeszcze jest do przełknięcia. Ale pokrywa... no kur..., niektórzy mają fantazję. Kosztuje 2200 zł. Wygrzebałem więc cały, kompletny balancer w cenie... 1899 zł.

Przy okazji zmierzyłem średnicę czopu korbowego. Według instrukcji powinien mieć 63,48 mm. Zmierzyłem (mikrometrem nie suwmiarką) i wychodzi średnia z pomiarów 63,465. Znowu nie wiem czy ta wartość mieści się w tolerancji.

20230722_090415.jpg

20230722_090844.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
27 minut temu, Pszkot napisał:

Przy okazji zmierzyłem średnicę czopu korbowego. Według instrukcji powinien mieć 63,48 mm. Zmierzyłem (mikrometrem nie suwmiarką) i wychodzi średnia z pomiarów 63,465. Znowu nie wiem czy ta wartość mieści się w tolerancji.

Wg mnie jest dobrze, zmierz jeszcze luz między czopem a panewką, zasada jest taka

Normalny luz łożyska łba korbowodu lub panewki głównej powinien wynosić około jednej dwutysięcznej jego średnicy.

nowego czopa lub po szlifie. Wychodzi że pompa do wymiany.Ten balanser który znalazłeś to nowy czy używany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Balanser jest nowy.

Edytowano przez Pszkot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Zrobione. Trochę to trwało, bo czekałem ponad tydzień na śruby korbowodów. Po odpaleniu, na zimnym silniku, ciśnienie wynosi 4-5 atm, co oznacza wzrost o około 2 atm. Nie wiem ile będzie po rozgrzaniu, jeszcze nie pracowałem, ale podejrzewam, że spadek ciśnienia będzie nie większy niż 2 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
3 minuty temu, Pszkot napisał:

na zimnym silniku, ciśnienie wynosi 4-5 atm,

Na wolnych?

 

3 minuty temu, Pszkot napisał:

czekałem ponad tydzień na śruby korbowodów

Po co wymieniałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Na wolnych trochę ponad 4 atm, po zwiększeniu obrotów 5 atm. Śruby korbowodów powinny być wymieniane po każdym użyciu (instrukcja). Przy poprzedniej naprawie założyłem te same ale nie chce ryzykować jeszcze raz. Koszt jednej śruby 8 zł więc nie majątek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

A na maksymalnych próbowałeś też 5?Wymiana śrub za każdym razem to przesada, jeśli dokręca się zgodnie z instrukcją ,ale jak śruba 8zł to faktycznie można wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Chodził kilkanaście sekund, więc nie używałem obrotów maksymalnych. A jaka była intencja tego pytania?

Śruby korbowodów dokręcane są momentem 70Nm, a potem ciągnięte o kąt 120. Śruba się rozciąga i jej ponowne użycie może doprowadzić do rozerwania. Wiem, że to przesada i nie bał bym się użyć takich śrub drugi raz. Jednak trzeci raz (a nie wiem czy to przypadkiem nie byłby czwarty, bo łby śrub nosiły ślady dokręcania) to już proszenie się o kłopoty. Ale, na przykład, śruby głowicy instrukcja nakazuje wymieniać tylko, gdy nosi ona ślady uszkodzeń lub rozciągnięcia. Gdzieś chyba nawet była podana maksymalna długość śruby.

Edytowano przez Pszkot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
Przed chwilą, Pszkot napisał:

A jaka była intencja tego pytania?

Ciekawość😜, czy wzrosły jeszcze czy tylko do pięciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    436

Pewnie jutro skończę składanie i postawie go na kołach, zapnę talerzówkę i ruszę w pole z podpiętym manometrem. Dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 6465
      Witam. Mam problem z masseyem 6465,a mianowicie podczas wyłączenia przedniego napędu szarpie kołami. Podczas włączania działa płynnie prawie nieodczuwalnie a jak wyłączam to szarpnie,  dodam że stało się to nagle. 
    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj