iridium3000

MTZ 952 zgrzyt skrzyni biegów na postoju 18/4 niezsychronizowana

Polecane posty

iridium3000    0

Witam. Mam 952.3 z 2022r na skrzyni 18/4 niezsychronizowana i zawsze na postoju jak chce ruszyć i wbijam jaki kolwiek bieg, jest zgrzyt skrzyni biegów, natomiast podczas jazdy, biegi wchodzą cicho. Próbowałem różnych sposobów i nic. Czego to może być przyczyną? ciągnik ma 150mtg.

 

Edytowano przez iridium3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzybu19    4

Mam mtz belarus 820 z tą skrzynią i też biegi zgrzytają jak chce ruszyć, a w czasie jazdy przy zmianie biegu muszę jeszcze sprzęgło dodatkowo puszczać w odpowiednim momencie żeby bieg wbić bez zgrzytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iridium3000    0
3 minuty temu, grzybu19 napisał:

Mam mtz belarus 820 z tą skrzynią i też biegi zgrzytają jak chce ruszyć, a w czasie jazdy przy zmianie biegu muszę jeszcze sprzęgło dodatkowo puszczać w odpowiednim momencie żeby bieg wbić bez zgrzytu.

O to u ciebie gorzej, u mnie tylko przy ruszaniu jest zgrzyt. Wracając do tematu, nikt nie znalazł sposobu na ten problem. Sąsiad ma 14/4 i problemu nie słychać 🤔 a ciągnik ma z 2008r. Ps Grzybu19 jak wrzucasz 9 bieg, z żółwia czy zająca?. Bo u mnie jak wrzucić 9 na zającu to w skrzyni coś stuka. 

PS2 reduktor też wam zgrzyta podczas jazdy jak chcecie przełączyć, terenowe, szosowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atrol123    20

Mam Pronara z tą skrzynią  i wsumie tylko na 2 przy wbijaniu czasem zgrzytanie a przy jedzie 9 na ogół zgrzytanie ale to ciezko utrafić (4500mtg )  . Co do rozpędzania ja zazwyczaj ruszam albo z 2 albo z 7 ( na pusto ) wszystko na żółwiu aż do 9 i jak rozpędzony przerzucam na zajaca. Ogólnie 6,7 i 8 bieg nie zaleznie czy żółw czy zając mogę bez sprzęga zmieniać (chodzi o jazdę po asfalcie)

Co do reduktora będzie zgrzytać bo jak się nie mylę to nawet w instrukcji jest że na postoju trzeba . Pół biedy w tej skrzyni  gorzej jest w 1025 (105KM) tam jest jakaś popaprana skrzynia na 2 dźwignie że z 1 szosowej  pod obciążeniem ruszysz  z paleniem sprzęgła 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iridium3000    0
3 godziny temu, atrol123 napisał:

Mam Pronara z tą skrzynią  i wsumie tylko na 2 przy wbijaniu czasem zgrzytanie a przy jedzie 9 na ogół zgrzytanie ale to ciezko utrafić (4500mtg )  . Co do rozpędzania ja zazwyczaj ruszam albo z 2 albo z 7 ( na pusto ) wszystko na żółwiu aż do 9 i jak rozpędzony przerzucam na zajaca. Ogólnie 6,7 i 8 bieg nie zaleznie czy żółw czy zając mogę bez sprzęga zmieniać (chodzi o jazdę po asfalcie)

Co do reduktora będzie zgrzytać bo jak się nie mylę to nawet w instrukcji jest że na postoju trzeba . Pół biedy w tej skrzyni  gorzej jest w 1025 (105KM) tam jest jakaś popaprana skrzynia na 2 dźwignie że z 1 szosowej  pod obciążeniem ruszysz  z paleniem sprzęgła 

Dzięki dzięki za pomoc. Spróbuję twoim sposobem z tą 9. A z reduktorem to faktycznie ma sens, żeby nie przełączać w czasie jazdy. Pytałem o to, na you tube. to odpisywali że reduktor tak ma, i nic nie zrobisz, ale jednak w miejscu nie zgrzyta. Dziękuję panu za pomoc. Odpuszczę drążenie tematu zgrzytu na biegu startowym, skoro nie ma na to sposobu. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    19

biegi zgrzytają bo pewnie hamulec skrzyni już zakończył żywot u mnie tak było po wymianie biegi wchodzą cicho a co do reduktora to u mnie nie ma różnicy czy na postoju czy w czasie jazdy jest cicho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iridium3000    0
1 godzinę temu, Skowron16 napisał:

biegi zgrzytają bo pewnie hamulec skrzyni już zakończył żywot u mnie tak było po wymianie biegi wchodzą cicho a co do reduktora to u mnie nie ma różnicy czy na postoju czy w czasie jazdy jest cicho

Problem w tym że ciągnik ma zaledwie 150mtg więc mało prawdopodobne żeby coś się zużyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atrol123    20

O ile wiem to  starsze MTZ ( w małej kabinie ) miały hamulec skrzyni i hydroakumulator podnośnika a nowsze egzemplarze nie miały  więc raczej nie to. Druga sprawa  chociażby miał to po 150mtg  raczej nie miałoby prawa się zużyć na tyle by wymagało to wymiany /regulacji.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iridium3000    0

Muszę ponowić, bo drażni mnie zgrzyt skrzyni podczas wrzucania dowolnego biegu do ruszania. Czy na forum nie ma użytkowników którzy mają 18/4 i mają jakiś patent na zgrzyt skrzyni?. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iridium3000    0
6 godzin temu, Skowron16 napisał:

Spróbuj wciskać sprzęgło na 2 razy

Hej. No właśnie próbowałem wielokrotnie, i nadal zgrzyta jak wściekła. Natomiast podczas jazdy, biegu wchodzą gładko, przy jednorazowym wciśnięciu sprzęgła. Nie wiem czy ma to znaczenie ale ciągnikiem potrafi szarpnąć lekko do przodu przy wrzucaniu 1,2 tak jak by chciał jechać. 

Ps przy podwójnym wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy, reduktor nie wydaje zgrzytu ale ciągnikiem potrafi lekko szarpać. Czy regulacja pręta pod kabiną może być rozwiązaniem?. Ciągnik do około 120mtg zachowywał się normalnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    19

możesz spróbować trochę podregulować.

Zajrzyj może do łapek od sprzęgła bo teraz te części robią z plasteliny i może już się wytarły, ja zmieniałem kiedyś co 2 miesiące ale mój dużo chodzi przy wypychaniu obornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj