artur12441

Zetor 8011 problem z chłodnicami wody

Polecane posty

artur12441    125

Witam. Mam problem z chłodnica wody w zetorze 8011.... Co i raz rozwala chłodnice co dwa lata jak nie pospawać trzeba to trzeba nowa... Mocowanie dolne dodatkowo boczne ... Wytwarza się nieraz podciśnienie duże kiedyś mi przewód gumowy aż ssadzilo i płyn wywalało korkiem... Żeby uniknąć tego przewiercilem malutka dziurkę w korku ale za to trzeba często płynu dolewać.  Ostatnio od jesieni dolewalem płynu i uszczelniacza do chłodnic i było w miarę ale nadal te podciśnienie się wytwarza... Ktoś tu pisał w temacie że pomogło czyszczenie układu chłodzenia... Mechanik mi powiedział że te chłodnice za 1200 1500 zł to chińczyki i indyjskie i są słabej jakości... I że pozadna chłodnica to 2500 zł kosztuje i faktycznie tyle w agromie sobie życzą za nią... Podpowiedzcie koledzy bo mi już ręce opadają jak ogarnąć temat żeby co dwa lata chłodnice nowa zakładać... Pozdrawiam 

Edytowano przez artur12441

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zabalex    19

Mam już z 10 lat chłodnice (chińska <indyjska) niema żadnego kłopotu czysta nie zakamieniona zalana płynem termostat tez jest założony nowa pompa wody Nie mam podpiętego tylko ogrzewania Płyn praktycznie nie ubywa> Jaki masz układ chłodzenia na misie czy już na wymienniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125
11 minut temu, robert1226 napisał:

Ty masz problem z silnikiem nie z chłodnicą. 

Tzn jaki problem jeśli mogę wiedzieć?

 

31 minut temu, zabalex napisał:

Mam już z 10 lat chłodnice (chińska <indyjska) niema żadnego kłopotu czysta nie zakamieniona zalana płynem termostat tez jest założony nowa pompa wody Nie mam podpiętego tylko ogrzewania Płyn praktycznie nie ubywa> Jaki masz układ chłodzenia na misie czy już na wymienniku?

Na misie pod misa olejowa jest płaszcz wodny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zabalex    19

Sprawdzałesz czy wszystkie kanały wodne masz drożne nic nie jest zapchanie Jakaś przyczyna musi być dlaczego robi się ciśnienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

Nom u kuzyna w 3p wczoraj zgadalem się to u niego było podobnie okazało się zatkany wąż gumowy od szlamu... Muszę sprawdzić wszystkie węże i puścić może w obieg specyfik do czyszczenia układów chłodzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1589

Przecież napisałeś że ci ciśnienie węże i płyń wysadziło może termostat albo jaki przedmuch kompresji do układu chłodzenia,  no i jakaś nierówna praca tego silnika bo takie wibracje że uchwyty urywa.vos nie tak nie widzę i nie słyszę tego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125
1 minutę temu, robert1226 napisał:

Przecież napisałeś że ci ciśnienie węże i płyń wysadziło może termostat albo jaki przedmuch kompresji do układu chłodzenia,  no i jakaś nierówna praca tego silnika bo takie wibracje że uchwyty urywa.vos nie tak nie widzę i nie słyszę tego silnika.

Silnik jest po kapitalnym remoncie że 4 lata temu. Przedmuchu nie ma jakby uszczelkę wysadzilo to by mógł być przedmuchu tak w 3p miałem spaliny szły do układu chłodzenia . Silnik pracuje równiutko oleju nie bierze od wymiany do wymiany. Z uszczelkami pod głowicą też nigdy problemu nie było. Głowicą przy remoncie też robiona oczywiście 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1589

Po pierwsze nie cytuj poprzedniego posta , to od czego te ciśnienie,  a korek to powinien mieć możliwość upustu cinienia i możliwość zassania powietrza jak się zrobi podciśnienie także korek na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

Cytat sam wskoczył... Korek był nowy i wyrzucało. Założyłem stary i przewiercilem malutka dziurkę tak jak pisałem wcześniej... I jakiś czas był spokój. Nie wiem skąd może wystarczy układ wyczyścić przecież po to ten temat założyłem żeby ktoś podpowiedział i pomógł ogarnąć to...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

Nie nic się nie grzeje dopuki oczywiście połowa płynu jak uciekła to pod 90 podchodził a tak to trzyma na 80 85 stopni... Termostat też nowy. Kiedyś był bez termostatu przed remontem na starej chłodnicy oryginalnej po remoncie założyłem go. Ale otwiera się tak mniej więcej przy 93 czy 95 i trzyma .na zegarze 80 na granicy czarnego i zielonego pola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

NIe dokręcasz przypadkiem chłodnicy na zbyt sztywno. Ona musi trochę pracować na gumach. Druga sprawa to niestety tanie chłodnice szału nie robią, jedynie waryński robi pożądne chłodnice na ten moment. 

Odnośnie korka chłodnicy to powinien trzymać ciśnienie w układzie na poziomie 0,4 - 0,5 bar inaczej ciepło jest słabo odbierane.

Jaki termostat masz założony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

Normalnie się dokręca na dół na sprężyny i z boku podparta dwoma śrubami po bokach. A termostat nie wiem w sklepie mi dali taki i założyłem nie pamiętam sprecyzuj pytanie w sensie jaki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to ja bym przewody porozbierał , ewentualnie puścił w obieg płyn bo być może gdzieś się robi nieszczelność, mówisz że termostat sprawny, a wygląda to tak jakby właśnie nie działał i przez to była kompresja z silnika która wytwarza podciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

Ok nie ma problemu zajrzę i do termostatu. Zawsze można wyjąć go i w każdej chwili włożyć lub wymienić na nowy słuszna uwaga a węże też posprawdzam i użyje płynu do czyszczenia układów chłodzenia...  Ale teraz chłodnica nowa potrzebną. cena od 1200 1500 do 2800 oryginał ursus co Waryński robi je... 

Pytanie jaką wybrać 🤔

Edytowano przez artur12441

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335

Dobrą uszczelkę pod głowicę kupiłeś? tam jest kilka rodzajów tych uszczelek i właśnie chodzi o kanały wodne, w jednych są w innych ich nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

Tak wiem że jest kilka rodzajów. Była założona oryginalna z największą liczbą kanałów... Stara się wzięło na wzór i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

Ahas no posprawdzam wszystko... Stawiam na zatkany któryś wąż albo termostat... Nie wiem okaże się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

W 385 i 8011 tata uszczelka powinna być. Odnośnie termostatów to termostaty w pudełkach zetora to Motorad z zaworkiem, ten zaworek często przyczynia się do wywalania płynu, gdyż blokuje możliwość odpowietrzenia się ukłądu.

Uszczelka głowicy 1,2mm z silikonem C-385 4 cylindrowy 80005904S Morpak bez turbo-54368

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ma3ciej    3

Bez termostatu będzie za szybko woda krążyć i też może wywalać płyn . Ja bym sprawdził termostat w garnuszku na gazie czy się odpowiednio otwiera ewentualnie przewiercił w nim dziurkę 3-4 wiertłem. Czy przed remontem działo się tak samo ?? Ja mam ursusa 385 i przykręcana chłodnice mam na 4 śruby do podstawy i u góry jak w ursusie 330 jest płaskownik od głowicy do chłodnicy na gumowym amortyzatorze który jest na obudowie chłodnicy i za 1500zl firma naprawiająca chłodnice z Poznania zrobila mi nowa na duńskich lub belgijskich częściach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Wiercenie otworków w termostacie to bardzo zły pomysł. Niedogrzany silnik zużywa się znacznie szybciej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur12441    125

To jaki polecasz termostat po średni pomysł jeździć bez. Przed remontem miał wyjęty i było ok . Może w tym tkwi diabeł... Wyślij mi link jaki ten termostat założyć i założę .posprawdzam węże gumowe wyplukam układ i wg ... Wiem że pod Poznaniem jest firmą co robi chłodnice wspawuje nowe ule i wg ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj