iridium3000

Bardzo niski poziom oleju hydraulicznego w nowym MTZ 952.3

Polecane posty

iridium3000    0

Dobry wieczór. Czy w mtz 952 cały olej hydrauliczny powraca do zbiorniczka z przodu ciągnika, gdy nie korzysta się z podnośnika?. Pytam ponieważ ciągnik ma 130mtg i zauważyłem ostatnio że wskaźnik oleju, wskazuje jego spory ubytek, a ciągnik nie ma wycieków, i nie współpracował z maszynami które potrzebuję oleju. W ciągniku używam tylko podnośnika, który podnosi i opuszcza bez najmniejszego problemu bronę talerzową 750kg 2m. Z góry dzięki za pomoc. Ps. stan oleju w silniku i skrzyni jest w normie nie jest ponad stan. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo_91    4

Z przodu jest zbiornik oleju wspomagania, olej hydrauliczny ma zbiornik na łączeniu maski i kabiny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iridium3000    0
59 minut temu, tomo_91 napisał:

Z przodu jest zbiornik oleju wspomagania, olej hydrauliczny ma zbiornik na łączeniu maski i kabiny. 

Właśnie. Mój błąd. Tylko czy cały olej hydrauliczny wraca do tego zbiornika jeśli nie korzystamy z podnośnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo_91    4

Popatrz, jakie masz siłowniki podnośnika u mnie jest jeden siłownik między zbiornikami więc trzeba podnieść tuza na maxa żeby olej wrócił do zbiornika, jeżeli masz 2 siłowniki to musisz opóścić podnośnik w dół i sprawdź poziom oleju przez wziernik poziomu oleju,  najlepiej jest mierzyć na ściągniętych siłownikach wtedy widzimy faktyczny poziom oleju. Zdarzało mi się zapomnieć opuścić tura a później po opuszczeniu olej wylatywał odpowietrznikiem. Mtz ma oddzielny olej w skrzyni, oddzielny do hydrauliki i oddzielny do wpomagania. 

Edytowano przez tomo_91
Musiałem coś dopisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak. Cały. Być może strzelił uszczelniacz pompy hydraulicznej i olej tłoczy do skrzyni biegów. Zobacz czy tam nie przybyło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iridium3000    0
8 godzin temu, TomaszStach napisał:

Tak. Cały. Być może strzelił uszczelniacz pompy hydraulicznej i olej tłoczy do skrzyni biegów. Zobacz czy tam nie przybyło. 

Dziękuję za odpowiedź. Oleju w skrzyni tyle ile powinno. Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Zamykam temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj