dawid1062

Ursus C-330 - problem z prądnicą

Polecane posty

Majster90    4

Musze połączyć akumulator z rozrusznikiem (brak przewodu) A te oferowane w sklepach i na allegro są minusowe na długość 115cm a ja potrzebuje plusowy i min. 170 cm.


Zajmuję się uprawą Truskawek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Ja na twoim miejscu bym sam sobie zrobił czyli kupił ile tam potrzeba przewodu minimum 50 mm2 do tego klema i odpowiednia końcówka z oczkiem.

Te sklepowe gotowe to szkoda gadać większość 25 mm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie jedno na tym forum tak nie raz kukam na temat nikt nić nie pisze jak się ruszy to następni piszą to samo dla nabicia postów czy po co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Dziwi to mnie Twoja inteligencja, zauważ że posty były napisane w tym samym czasie praktycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster90    4

I tak też zrobię trochę więcej zabawy, ale będzie przynajmniej porządnie. Dzięki wszystkim za rady.


Zajmuję się uprawą Truskawek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    701

Elektrotechnik nie obraz sie ale twoj idiotyczny nobel mnie wali
Chodzilo mi ze jest bardziej stabilne napiecie ladowania bo chyba wszyscy dobrze o tym wiemy ze jesli pradnica byla by wydajnym uzadzeniem to do tej pory byly by montowane seryjnie w samochodach czy innych urzadzeniach
Jeszcze jedno do ciebie elektrotechnik moim skromnym zdaniem to ty chyba jestes tak zadulany w sobie ze poza czubkiem wlasnego nosa nic nie widzisz
Co do przewodu ja jak zakladalem pierwszy alternator od chyba forda tranzita to poprostu zmienilem kleme na plusowa i obrucilem akumulator
Co do paska to dobierz sobie szerokosc jaka powinna byc i nawet jak bedzie luzniej napiety to i tak klin sie wcina w kolopasowe i nie nastepuje zaden poslizg ja u siebie mam luz ze pasek spokojnie obruce o 180stopni palcami

Edytowano przez grzesmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to napisz o co Ci chodzi zamiast stosować skróty myślowe. Kto się zna na rzeczy będzie wiedział o co chodzi, ale amator już nie i później idzie w świat, że na AF napisali to i tamto. A tak w ogóle to prądnica ładuje tak samo stabilnie jak alternator, zwłaszcza z elektronicznym regulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jeśli bym mial zakładać alternator  i nie miał bym dodatkowego oświetlenia tylko fabryczne to jakiej mocy było by maksimum? 55A myślę było by optymalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczy 35A. I tak będzie to prawie trzy razy więcej niż prądnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Krótko ,,,, zwięźle i na temat .... alternator od poloneza z wbudowanym regulatorem ładowania ,,, koszty adaptacji znikome ... efekt wspaniały a pasek nawet  z Sanoka wytrzyma parę lat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomn95    51

Jezeli zaloze alternator od poloneza to czy pasek klinowy ktory jest bedzie za krotki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak krótko i na temat to to nie jest kółko najlepiej albo dorobić albo podebrać z czegoś najlepiej trochę większe no i pasek jest szerszy i najlepiej nie od poloneza bo to takie dobre jak cały polonez poszukaj na szrocie najlepiej bosch bo do tego regulator ze szczotkami kupisz jeszcze przez 30lat i wymiana 5minut i tani to by było tyle żeby było dobrze a nie tak zwana prowizorka jak ktoś robi 18 mtg rocznie to i tak jak kolega wyżej napisał będzie

a pasek to conti  bosch itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomn95    51

Czyli trzeba pradowy z alternatora do rozrusznika jaki gruby musi byc ? I potem tylko do kontrolki i juz to wszystko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomn95    51

Jaki najlepiej ten alternator zalozyc zeby bylo najtaniej i najmniej do przerobki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    701

Chlopie zamieniasz bieguny w akumulatorze bo pradnica ma plus na mase jaki kolwiek alternator z wbudowanym regulatorem przewaznie 6mm srubka jest to przewod pradowy ktury idzie do akumulatora . Mozesz go podlaczyc do rozrusznika . Kolejny przedow to przewaznie wsowka ktury idzie do kontrolki ladowania . Pod kontrolke podlanczasz napiecie ze stacyjki . I jesli masz aprawny alternator to musi dzialac niema innej opcji .pozatym odlacz przewody od regulatora napiecia ktury jest zamontowany pod obrotosciomierzem w 330
A jesli chodzi o pasek to jak dasz nowy to wytrzyma nawet i ruski kilka lat
Tylko pamietaj ze alternator musi miec co ladowac czyli nie odpalaj ciagnika bez bateri

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

I żadnych większych  kółek pasowych nie rób. Będziesz potem piłował po gazie żeby ci kontrolka zgasła. 

Dokładnie obracasz akumulatory, obracasz przewód który je łączy lub zamieniasz klemy, zamieniasz klemy na masowym i na łączącym z rozrusznikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 no kolego z byle jakim paskiem to się jeszcze nie spotkałeś albo robisz 12,4 mtg rocznie

2 zamontuj twojm zdaniem byle jaki pasek czy sanoka do setry co jeżdzi w trasy 6000 km jeden przejazd to sprawdzisz byle jaki pasek ,ale o czym tu dyskusja po prostu przedszkole

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    701

Ja swoim ciapkiem robie okolo 200godzin rocznie i pasek juz 3 rok lata nawet nie mam pojecia jakiej firmy ale poniewieral sie w garazu kilka lat
Sadze ze jak kolega tak dopytuje do moim zdaniem nie robi wiele godzin tym ciagnikiem lub faktycznie zero wiedzy na temat ciagnika i prostych zasad podlaczenia alternatora
Co do paska zgadza sie ja do swojej 385 czy case nie zaloze jakiegos gowna bo wymiana zbyt duzo pochlania czasu i ciagniki sadze ze robia okolo 1000 godzin rocznie ale w ciapku to minuta pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dla mnie nie ma znaczenia ile pracy mówimy o wytrzymałości sam odpowiadasz że nie założysz do traktora co robi 1000mtg rocznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Cxx
      Potrzebuję zdjęcie instalacji elektrycznej od przekaźników. case cx 90 rok 1999/2000
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj